motor ploft met gasgeven i.c.m. knipperlicht

KWS

Rookie
12 sep 2014
7
0
Tijdens het rijden wanneer je gas geeft wil de motor wel eens ploffen maar ook wanneer het knipperlicht aan staat wil hij vaker ploffen. Knipperschakelaar eens open gemaakt, veel vet verwijderd maar probleem blijft. Wie heeft er een verklaring, idee of oplossing?
 
Ja de laad spanning is perfect.
Het is niet altijd alleen wanneer hij warm is.
het is een honda deauville 650.
Wat ik wel vreemd vind is dat er een aansluiting voor 12volt zit rechtstreeks op de accu zit.
zo heb ik hem gekocht.
 
Stel dat de laadspanning zo laag word dat de accu niet meer word bijgeladen, dan zal de ontsteking nog een tijdje werken op de accu.
Op het moment dat de accuspanning te lag word zal de motor slechter gaan lopen maar dan zou je hem niet meer kunnen starten.
Misschien heb je ergens een overgangsweerstand waardoor de spanning te laag word als je extra gebruikers (zoals je raw) inschakeld.
 
omdat de schakelaar hakerig bewoog?? hele goede reden om er wat vet in te douwen :P

verhaal van TS klinkt alsof ie ergens een overgangsweerstand in heeft zitten. Alleen "laadspanning defect" snap ik niet. De laadspanning is goed, te hoog, of te laag. Niet defect....
 
Laatst bewerkt:
omdat de schakelaar hakerig bewoog?? hele goede reden om er wat vet in te douwen :P

verhaal van TS klinkt alsof ie ergens een overgangsweerstand in heeft zitten. Alleen "laadspanning defect" snap ik niet. De laadspanning is goed, te hoog, of te laag. Niet defect....
ctrl f > defect

ctrl f > perfect

ctrl f > opticien
 
Stel dat de laadspanning zo laag word dat de accu niet meer word bijgeladen, dan zal de ontsteking nog een tijdje werken op de accu.
Op het moment dat de accuspanning te lag word zal de motor slechter gaan lopen maar dan zou je hem niet meer kunnen starten.
Misschien heb je ergens een overgangsweerstand waardoor de spanning te laag word als je extra gebruikers (zoals je raw) inschakeld.

Tsja, als jij een mogelijke oplossing uitsluit op basis van jouw aannames, dan zal jij daar wel een reden voor hebben.

Feiten zijn dat mijn motor vergelijkbare symptomen had, een laadspanning bleek te hebben van rond de 13V, en na het vervangen van de spanningsregelaar alles weer prima werkte.
Maar als jij vindt dat TS vooral niet zijn laadsysteem moet gaan controleren, mag jij dat best vinden natuurlijk.

Overigens is een massaprobleem zeker iets om OOK naar te kijken.
 
Tsja, als jij een mogelijke oplossing uitsluit op basis van jouw aannames, dan zal jij daar wel een reden voor hebben.

Feiten zijn dat mijn motor vergelijkbare symptomen had, een laadspanning bleek te hebben van rond de 13V, en na het vervangen van de spanningsregelaar alles weer prima werkte.
Maar als jij vindt dat TS vooral niet zijn laadsysteem moet gaan controleren, mag jij dat best vinden natuurlijk.

Overigens is een massaprobleem zeker iets om OOK naar te kijken.
Ik sluit niks uit.
Ik vind het raar (onmogelijk) dat een te lage laadspanning deze klacht kan veroorzaken zonder dat de accu leeg loopt.
Misschien had je zo nu en dan kortsluiting in de regelaar en dan valt de spanning even helemaal weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik sluit niks uit.
Ik vind het raar (onmogelijk) dat een te lage laadspanning deze klacht kan veroorzaken zonder dat de accu leeg loopt.
Misschien had je zo nu en dan kortsluiting in de regelaar en dan valt de spanning even helemaal weg.

ik heb soort gelijke klachten gehad mijn accu was verrot.
 
Ik heb de laadspanning gemeten bij een motor zaak maar die was perfect! 14v als ik extra gas gaf.
ook toen sloeg hij af en wou niet starten tot dat ik hem van het contact heb gehaald en opnieuw
Weer starten.
Ook mijn motor garage had er geen verklaring voor.!
Maar toch zou ik het probleem op willen lossen.
 
Ik heb zelf het idee dat het de ontsteking is.
want van morgen stond ik voor een stoplicht en sloeg hij af en kreeghem niet aan de praat.
ze zeggen ook wel Eens dat het de noodstop knop zou kunnen zijn.
een kwaal van honda zeggen ze
 
Ik heb de laadspanning gemeten bij een motor zaak maar die was perfect! 14v als ik extra gas gaf.
ook toen sloeg hij af en wou niet starten tot dat ik hem van het contact heb gehaald en opnieuw
Weer starten.
Ook mijn motor garage had er geen verklaring voor.!
Maar toch zou ik het probleem op willen lossen.

Heb je ook gemeten met het licht aan, en bij een normaal toerental? Bij normale rij toerentallen moet hij makkelijk de 14V halen, ook met veel verbruikers aan.
 
Heb je de draden van de RAW al van begin tot einde nagelopen? Dan kun je er wellicht achter komen of kortsluiting de boosdoener is. Ik heb 't vroegah in de brommertijd wel gehad met de toetert, zodra ik die gebruikte plofte uitlaat behoorlijk. Bleek simpel weg kortsluiting te zijn :Y
 
Klopt helemaal. Ik heb namelijk ook het gevoel dat het kortsluiting moet zijn.
ik ga het checken.
Bedankt motor vrienden voor jullie advies.
mvg mark
 
Ik blijf bij het raadsel van het vet in de schakelaar. O-)


Komt vrij vaak voor, bij haperende schakelaars grijpt men vaak de bus WD40 en spuit daar alles mee in / vol. Aangezien de meeste schakelaars verre van dicht zijn hoopt zich daar stof en vuil op. Spuit er een vette substantie bij en je hebt 1 klodder vette troep. (die nog veel meer vuil vast gaat houden).
 
Waarom zijn er mensen op deze aard kloot die alleen denken dat ze lollig zijn op dit forum!

hou daar toch mee op sukkels. Ik vraag om serieuze antwoorden, !
 
Terug
Bovenaan Onderaan