Carburateurs suzuki gsx600f

erik brons

Rookie
13 sep 2014
12
0
Ik heb een vraag over een suzuki gsx 600 f uit 1999
Mijn motor hield in boven de 120 km per uur. Nu heb ik de carburateurs in een ultrasoonbad gehad, maar de afstellingen zijn hierdoor verandert.
Weet iemand wat de kosten zijn voor het synchroniseren van de carbs?
Zou ik dit ook zelf kunnen doen en hoe kan ik dit dan aanpakken?
Alvast bedank, erik brons
 
Laatst bewerkt:
Koop een carbtune, of een goedkoper apparaat. Sluit de vier slangetjes aan op je carbs (even opzoeken waar je ze op moet aansluiten). En zorg ervoor dat het vacuum van alle vier de carbs gelijk is. Eerst doe je carb 1 en 2 met elkaar, dan 3 en 4 met elkaar, en dan de paren 1+2 en 3+4 met elkaar. En daarna begin je weer met 1 en 2 als het niet meer klopt, zo ga je door tot ze exact gelijk zijn. Kosten bij een garage, 50 euro ofzo? Het zelf kunnen met een carbtune eenmalig 70 maar daarna nooit meer kosten :)

Het gelijk zetten doe je met behulp van 3 stelschroeven die ergens tussen je carbs verstopt zitten.
 
Laatst bewerkt:
dat lijkt mij een vreemde redenatie.
genoeg yammies die een klepcontroleinterval (scrabble??) hebben van 42k. dus als je rond 50000 carbs er afhaalt voor een onderhoudsbeurt o.i.d. zou synchronisatie geen zin hebben?
 
42k sowieso niet, zelfs 24k lijkt mij te ruim. Suzuki's zijn geen honda's hé...
Bij mijn gs500 moest het om de 6000 :/
Als ts niet weet wanneer het voor het laatst gebeurd is zou ik het sowieso nu gewoon doen.
 
Laatst bewerkt:
bij genoeg yamaha's is 42.000 het officiele interval om klepspeling te controleren. terwijl synchronisatie van de carbs om de 10.000 wordt aanbevolen.
Dus praat mij a.u.b. niet van" lijkt me sterk" of " sowieso niet".

@Eric, natuurlijk kan klepspeling controle geen kwaad. zeker als je niet weet wanneer dit voor de laatste keer is gebeurd.
hier kan je een werkplaatshandboek downloaden mocht je die nog niet hebben. http://tinymicros.com/mediawiki/images/e/e3/Suzuki_GSX600F_Service_Manual.pdf
 
bij genoeg yamaha's is 42.000 het officiele interval om klepspeling te controleren. terwijl synchronisatie van de carbs om de 10.000 wordt aanbevolen.
Dus praat mij a.u.b. niet van" lijkt me sterk" of " sowieso niet".

@Eric, natuurlijk kan klepspeling controle geen kwaad. zeker als je niet weet wanneer dit voor de laatste keer is gebeurd.
hier kan je een werkplaatshandboek downloaden mocht je die nog niet hebben. http://tinymicros.com/mediawiki/images/e/e3/Suzuki_GSX600F_Service_Manual.pdf

Is het een yamaha gsx 600 f dan...? Die man vraagt advies om een suzuki kan je wel met je informatie over yamaha's komen maar wat heeft hij daar aan?
 
heren , het in niet 'nuttig' om carburateurs te synchroniseren als je klep(speling)pen niet goed staan. ?
m.a.w
Je zou ook kunnen zeggen dat doorrijden op de motor niet goed is als de klepspeling niet goed staat ;)

de motor gaat er beter van lopen als je de carburateurs synchroniseert.
Het 1 sluit het ander niet uit, de 1 is niet nutteloos zonder het ander.

ja toch ? ;) :)
 
Laatst bewerkt:
@ LPZ synchronisatie zal mss al voldoende helpen, ook zonder kleppen stellen. als je beide doet is sowieso winst. maar het is niet zo dat optie a geen zin heeft om zonder uitvoering van b.
@ roy
de stelligheid waarmee foute beweringen gemaakt worden zonder enige onderbouwing kan ik niet tegen. heeft niets te maken met het type motorfiets van TS.
als je had vermeld, een GSX 600F moet om de 10.000 km kleppen laten controleren en carb synchronisatie doen want dat wordt van fabriek af voorgeschreven, dan had je een punt. nu in het geheel niet.
 
@ LPZ synchronisatie zal mss al voldoende helpen, ook zonder kleppen stellen. als je beide doet is sowieso winst. maar het is niet zo dat optie a geen zin heeft om zonder uitvoering van b.
@ roy
de stelligheid waarmee foute beweringen gemaakt worden zonder enige onderbouwing kan ik niet tegen. heeft niets te maken met het type motorfiets van TS.
als je had vermeld, een GSX 600F moet om de 10.000 km kleppen laten controleren en carb synchronisatie doen want dat wordt van fabriek af voorgeschreven, dan had je een punt. nu in het geheel niet.

Ik zeg dat de gsx 600 f sowieso geen interval van 42k heeft ik durfde zelfs te betwijfelen of het 24k was. Heb het even opgezocht en het blijkt 12k te zijn, waar is mijn foute bewering...?
Mijn onderbouwing: Kleppen gesteld van een srad750, gs500 en bandit 600, en een klepspelinginterval van 42.000 uberhaupt nog nooit tegengekomen op een suzuki..

En natuurlijk heeft het wél te maken met het type motorfiets van de ts... laat staan het merk :+ als hij een yamaha had gehad dan had ik niks anders beweerd ;)

 
Laatst bewerkt:
Mijn problemen met de gsx 600 f zijn over het lag aan de bougies en een vacuüm slang.
ook de carbs stonden synchroon hij rijd weer als een zonnetje.
ik wil iedereen bedanken voor de info en de tijd die jullie er in hebben gestoken.
Met vriendelijke groet erik
 
Terug
Bovenaan Onderaan