naalden en buisjes

dogbird

Rookie
12 sep 2014
14
0
a'dam
Mijn XTZ750 heeft een pittig verbruik van 1:12. Nu las ik dat je met andere naalden en buisjes (?) het verbruik kan terug brengen naar 1:16/17.

Is dat een klusje wat je met een beetje handigheid zelf kan doen?
Zo ja, is er een instructie voorhanden en waar koop je de onderdelen?

Zo nee, weet iemand een goed adres (ik woon in A'dam)?

Dank weer.
 
Mijn XTZ750 heeft een pittig verbruik van 1:12. Nu las ik dat je met andere naalden en buisjes (?) het verbruik kan terug brengen naar 1:16/17.

Is dat een klusje wat je met een beetje handigheid zelf kan doen?
Zo ja, is er een instructie voorhanden en waar koop je de onderdelen?

Zo nee, weet iemand een goed adres (ik woon in A'dam)?

Dank weer.

Die naalden en buizen zijn aan slijtage onderhevig.
Een setje nieuwe dringt je brandstofmisbruik al een stuk terug.

Hier kan je ze bestellen:
KEDO - Artikel Details

KEDO - Artikel Details

Of bij topham.de


Overigens hebben we hier ook een speciaal xtz750 topic.
Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11
 
Heren, wie heeft ervaring met de installatie van de Zwitserse set. Ik kan er geen zwitserse chocola van maken.

Bij ontvangst pakketje van KEDO Zag het er veelbelovend uit; 2 tonnetjes, 2 dunne buisjes met schroefdraad en uitlopend in een punt, 2 o-ringen en een duits- en engelstalige instructie.

Dus de carburateur gedemonteerd en uit elkaar gehaald. MAAR - ik zie de MATCH niet!

De naalden snap ik nog. Maar de rest is abacadra. De naaldbuis van het oude systeem is namelijk veel dikker (heb ik inmiddels licht beschadigd door gebruik punttang) en die kleine nieuwe onderdeeltjes zijn een raadsel. Tips (wellicht filmpje) zijn van harte welkom.
 
die tip van de kaas heeft geholpen ;-). In een klein huisje in de vlotterkamer kon ik de 2 losse onderdeeltjes kwijt

Nu nog de laatste vraag voordat ik alles weer in elkaar ga schroeven. Is installatie van de nieuwe naalden voldoende of moeten de naaldbuizen ook vervangen worden? Hoe belangrijk zijn die naadbuizen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan