KTM 450 exc-r 2006

Gijsje90

Rookie
17 sep 2014
6
0
Brabant
Hoi,
Ik ben bezig met een nieuwe motor.
KTM 450 exc-r van 2006.
Zijn dit een beetje degelijke motors?
En dan vooral het blok?


Motor is op papier toch echt uit 2006. Oude eigenaar heeft hem in 2010 op naam gekregen.
Echter is hij pas voor het eerste toegelaten in nederland in 2010? (import?) Eigenaar beweert dat hi 5 versnellingen heeft. Dit bouwjaar had toch al 6 bakken? Zit wel elektrische start etc op.

Alvast bedankt, Gijs
 
Laatst bewerkt:
Crossers hebben vaak geen zijstandaard. Zijn bokjes voor te krijgen zoals op de foto hieronder:

supermoto-bok.jpg
 
Ja dat snap ik.
Maar aangezien het een exc-r is zou je zeggen dat hij een zijstandaard moet hebben.
Als ik het kenteken natrek is hij pas sinds 2010 in nederland geregistreerd en komt dus wss uit het buitenland. Ook staan er via ovi.rdw.nl geen typegoedkeuringsnummer etc. in het systeem vermeld.
Ik weet niet of dit verder ooit problemen kan geven?
 
Laatst bewerkt:
Op je carburateur (vlotterkamer) staat een specifiek nummer, voor een bepaald bouwjaar. Maar ja dan moet de originele carb niet ondertussen vervangen zijn natuurlijk. Maar met je framenr moet je er ook achterkomen welk bouwjaar het is.

Verder is vanaf 2006 een extra deksel voor je koppeling gekomen, een los plat deksel wat weer op je carterdeksel geschroeft zit. Zodat je de koppeling kunt vervangen zonder het deksel met de kickstarter end los te halen. Zelfde constructie die je in de huidige modellen ook ziet.

En volgens mij bestaan er alleen maar 4- of 6 bakken. Maar als het geen nieuwe meer is.....er wordt heel wat afgeknutseld natuurlijk. Iedereen heeft zo zijn eigen ideeen wat het beste is.
Een ktm 4bak (RFS) is volgens mij een 6bak waar twee tandielwen weggelaten zijn. Dan lijkt t mij ook mogelijk om 1 tanwiel weg te laten. En misschien wel wel gewoon vanaf fabriek speciaal voor Supermoto.

Maar er zijn in de Supermoto modellen met uitzonderingen. Er werden door importeurs overjarige modellen (cross en enduro) aan gepast voor Supermoto, met goedkeuring van de fabriek. Om zodoende de "oude stock" nog te kunnen verkopen. Daarom is er veel verschil in Supermoto modellen.
 
SX = 4 bak (kort)
EXC = 6 bak (langer)
SMR = 6 bak (=4 bak van SX + nog 2 extra)

5 bak kan volgens mij niet. In ieder geval niet standaard.
Van een 4 bak is wel een 6 bak te maken door 2 (4 eigenlijk) extra tandwielen en een blokkeer pennetje uit de schakeldrum te halen.

RFS blokken zijn inderdaad bewezen goed. Men zegt: "bullitproof".
 
Terug
Bovenaan Onderaan