Decibel killer verwijderen

roger1971

Rookie
7 sep 2014
1
0
Ik heb een Kawasaki Vulcan classic 1500 uit 1996 met een BSM V-line uitlaat. Graag wil ik weten als ik de decibel killer verwijderen uit deze uitlaat of dit gevolgen heeft voor de prestatie van de motor.

Moet hij opnieuw worden afgesteld dan of kan men deze zonder problemen verwijderen.
 
Als de consument zelf een db killer kan verwijderen mag je verwachten dat het niet schadelijk is voor de motorfiets...
Denk (dus) niet dat het snel schade zal aanrichten, maar (te)veel herrie is toch wel een beetje uit hoor tegenwoordig :)

Gewoon proberen en kijken wat je er zelf van vind.
 
en jij hebt daar ervaring mee, post de uitdraai dan eens?

Je zou ook even in de post geschiedenis van mensen kunnen kijken :
kardinaal in "[GSXR600 K4] MIVV uitlaat dB killer"

Je vraag komt nogal 'provocerend' dan wel ongelovig over.
Mag je zelf weten hoor, ik leer veel van je reacties op technische topics.
maar bij tune ecu zat het ook anders.
terzijde, heb net een obd kabel gekocht, ik zal je mijn bevindingen laten weten ;)
 
Je zou ook even in de post geschiedenis van mensen kunnen kijken :
kardinaal in "[GSXR600 K4] MIVV uitlaat dB killer"

Je vraag komt nogal 'provocerend' dan wel ongelovig over.
Mag je zelf weten hoor, ik leer veel van je reacties op technische topics.
maar bij tune ecu zat het ook anders.
terzijde, heb net een obd kabel gekocht, ik zal je mijn bevindingen laten weten ;)

nee het antwoord VERMOGENSVERLIES met de stelligheid dat het zo is, daar kan TS wat mee
 
Als de consument zelf een db killer kan verwijderen mag je verwachten dat het niet schadelijk is voor de motorfiets...
Denk (dus) niet dat het snel schade zal aanrichten, maar (te)veel herrie is toch wel een beetje uit hoor tegenwoordig :)

Gewoon proberen en kijken wat je er zelf van vind.


Je kunt ook zelf je carter eronderuit schroeven of je tank met water vullen, betekent niet dat dat zo gezond is voor je motor.

Een DB killer verwijderen zal niet echt een enorm probleem geven nee, wil je zeker zitten kun je m opnieuw laten afstellen. Wel gok ik dat je omgeving er niet blij van zal worden.
 
nee het antwoord VERMOGENSVERLIES met de stelligheid dat het zo is, daar kan TS wat mee

Snap wel wat je bedoelt, maar de 1e reactie op een topic is zelden de meest uitbegreide, danwel nuttige.

Om je db killer uit een sjoppert te halen is gewoon nutteloos, die dingen hebben geen vermogen en herrie maken ze al te veel.
dat vind ik :$ maar dat zal misschien ook de reactie van kardinaal geweest zijn.

Het gaat hier maar zelden over wat technisch gesproken het meest juist is, wel voor diegene die reageren, maar niet voor diegene die de vraag stellen.

Maar als ik zou moeten gokken , ik verwacht ook niet dat hij een uitdraai heeft liggen hoor ;)

Maar de vraag was, kan het kwaad, ik zeg nee, maar probeer het eerst maar even , misschien vind je het wel gewoon rotherrie en stop je hem terug ;)

Je kunt ook zelf je carter eronderuit schroeven of je tank met water vullen, betekent niet dat dat zo gezond is voor je motor.

Een DB killer verwijderen zal niet echt een enorm probleem geven nee, wil je zeker zitten kun je m opnieuw laten afstellen. Wel gok ik dat je omgeving er niet blij van zal worden.

Als je je carter wil schoonmaken omdat er misschien een gaasfilter in zit,waarom niet.
in je handleiding staat wat je qua brandstof moet tanken.
Bij aanschaf van een demper zit er een handleiding bij dat je dbkiller verwijderbaar is en hoe je dat kan doen.

Ik snap niet helemaal wat je met het eerste gedeelte van je opmerking wil zeggen.
in het 2e gedeelte geeft je al aan dat je opnieuw zou moeten laten afstellen als je de db killer eruit haalt, dus elke keer naar de bank als je met 1 schroefje je db killer verwijdert....

Hoop niet dat je dat meent... ;)
 
Laatst bewerkt:
ja maar er lopen ook mensen rond hier die nog vragen of ze een lampje ook met andere kleur draden aan kunnen sluiten, en dan roept er een nee, en dan durven ze het ook niet, en dan moet er niet gereagerd worden alsof ze dagelijks DB-Eaters verwijderen.
 
Net wat al eerder gezegd is, de ene motor gaat er beter van lopen en de ander niet. Gewoon uitproberen en als het geluid acceptabel blijft voor je omgeving, en jij bent er blij mee, lekker zo laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan