Water in m'n uitlaat

Benniez

MF veteraan
4 jan 2007
1.908
3
Nijmegen
Iemand vond het leuk om de uitlaat van m'n yamaha TT vol te tanken met water....

Het water is er nu uit maar krijg m'n TT niet aangetrapt. Heb de bougie eruit gedraaid, misschien dat een nachtje drogen helpt? Iemand tips?
 
Iemand vond het leuk om de uitlaat van m'n yamaha TT vol te tanken met water....

Het water is er nu uit maar krijg m'n TT niet aangetrapt. Heb de bougie eruit gedraaid, misschien dat een nachtje drogen helpt? Iemand tips?

Is er water in het blok gestroomd?
Hoe is de uitlaat met water gevuld? Beetje in uitlaat terwijl die gewoon rechtop stond of is die kopje onder gegaan in een grote plas?
 
De uitlaat is wel helemaal leeg? Was de bougie nat van water of brandstof?

Proberen het blok te starten met de bougie eruit, zodat de cilinder droog wordt geblazen. Daarna met droge bougie en startpiloot proberen te starten.
 
Met zo'n debiel in je buurt die water in je uitlaat heeft gegoten zou ik je olie ook niet meer vertrouwen, waarom zou diegeen ook niet even je olie hebben bijgevuld met water ?
of beetje olie op je remschijven, of draadje doorgeknipt.. maar je zal alles al wel hebben gecheckt neem ik aan

ik zou de olie denk ik gewoon even aftappen, als er geen water bij zit gewoon weer teruggieten.

als uitlaat en cilinder weer droog zijn alles weer in elkaar en hopelijk start ie

geen camera ergens in de garage ? iemand met een gieter of fles water moet wel opvallen
 
Erg jammer dat het gebeurd is natuurlijk, maar dat hoort niet te kunnen: Je uitlaat hoort onderin een condensgaatje te hebben. Anders kan water van het verbrandingsproces ook nergens heen.

Ik weet niet of een TT wet of dry sump heeft? Kun je met een slang kijken of er water onder je blokolie drijft?
 
Tt is een dry sump.

Mijn uitlaat heeft geen condensatiegaatje weet ik nu :)

Geen camera hier helaas.

Morgen maar eens verder kijken. Rondtrappen met de bougie eruit had ik al gedaan trouwens.

Wat is een startpiloot trouwens?
 
Volgens mij zit bij een TT de uitlaat hoger dan de cilinder. Het is dus aannemelijk dat er ook water in de cilinder en het carter gekomen is. Ik zou zo snel mogelijk de olie verversen en even een drupje olie door het bougie gat doen en zonder bougie een paar keer kicken tegen roestvorming in de cilinder.
 
Euh, je weet wel zeker dat het water is en niet een of ander biologisch afvalproduct wat de onverlaat bij gebrek aan urinoir in dat wat er het meest op lijkt gedeponeerd heeft? Acties om fiets te repareren blijven hetzelfde maar zou dan toch wat meer afstand houden........
 
Heb met niemand ruzie hier, kan me ook niet voorstellen dat ik overlast zou veroorzaken. Zeker niet met de TT.

Nee er zit geen slot op die tank. Een TT is maar een simpel ding.

De olie heb ik afgetapt. Heb ook olie in de cilinder gegooid en hem een paar keer rond getrapt.

He getver wat baal ik hiervan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan