fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Dit ruitje zat er al op toen ik de motor kocht en nooit zonder gereden. Ik weet dus niet wat het verschil is tussen met en zonder zonder ruitje.... Op de autobahn richting Alpen kan ik er wel moeiteloos continu 150 km/u mee rijden zonder na een uur al nekpijn te krijgen.

Ok, bedankt.

Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn.
 
Ik rij met het orginele ruitje op een FZ1N ma een periode zonder
gereden te hebben.
Het geeft niet echt bescherming, dat hoeft dus geen
motivatie zijn om hem aan te schaffen.
De wind wordt wel iets omgebogen maar dat vind ik niet noemenswaardig.
De looks aan de andere kant 👍🏻 die vind ik wel verbeterd 😉

Groet
 
Ik rij met het orginele ruitje op een FZ1N ma een periode zonder
gereden te hebben.
Het geeft niet echt bescherming, dat hoeft dus geen
motivatie zijn om hem aan te schaffen.
De wind wordt wel iets omgebogen maar dat vind ik niet noemenswaardig.
De looks aan de andere kant 👍🏻 die vind ik wel verbeterd 😉

Groet

Heb je er een foto van?
 
Ja hoor kijk maar naar mijn foto bij mijn naam 😉
full
 
Mooi hoor :Y

Wat ik me afvraag (ik rijd nog niet zo lang een fz 1n), doet zo'n ruitje nog wat?

Ik vind het niet echt mooi staan, maar als het zeer effectief werkt, dan overweeg ik er toch één aan te schaffen.....
Ik deel de mening, mooi is anders,

Ik heb zelf de ermax, verwacht geen wonderen
Je kan een km op 10-20 per uur harder rijden met dezelfde winddruk
 
Laatst bewerkt:
Heb ook de Ermax erop, het is zeker geen toerkuip maar voor het gevoel kan je idd iets van 20km/h extra aanhouden tov echt naked, ik vind zelf 150/uur nu wel de max. om uren vol te houden op de snelweg maar dat is persoonlijk, terug van de SBK Lausitzring reed mijn maat op mijn FZ1 en zijn we bijna niet onder de 180 geweest en hij had nergens last van, bikkel ..!

Ik vind het ruitje verder wel stoer staan maar ook dat is persoonlijk..
 
Heb ook de Ermax erop, het is zeker geen toerkuip maar voor het gevoel kan je idd iets van 20km/h extra aanhouden tov echt naked, ik vind zelf 150/uur nu wel de max. om uren vol te houden op de snelweg maar dat is persoonlijk, terug van de SBK Lausitzring reed mijn maat op mijn FZ1 en zijn we bijna niet onder de 180 geweest en hij had nergens last van, bikkel ..!

Ik vind het ruitje verder wel stoer staan maar ook dat is persoonlijk..

Ligt er ook aan hoe lang je bent. Ik ben slechts 170 cm en dan zal zo'n ruitje wel iets meer doen dan bij iemand van 190 cm. Bovendien moet je op de snelweg om de paar uur toch stoppen om te tanken,; dus van uren achter elkaar rijden met 150 km/u is geen sprake
 
Ja dat heb je al snel met 1.96m ;)
Maar ik vind hem prima zitten en daar gaat het om. had geen zin in een tour motor.
 
Dat kleine ruitje gaat nog wel...

Maar ik vrees dat het met mijn 1.87 ook niet veel zal helpen...
 
Zo dan, na bijna 3 jaar motorloos, heb ik vorige week een FZ1-N uit 2006 aangeschaft. Met mijn 2 meter kan ik lekker aanhaken op bovenstaande posts; het ziet er niet uit, maar het rijdt top! Foto's volgen z.s.m. :)
 
Zo dan, na bijna 3 jaar motorloos, heb ik vorige week een FZ1-N uit 2006 aangeschaft. Met mijn 2 meter kan ik lekker aanhaken op bovenstaande posts; het ziet er niet uit, maar het rijdt top! Foto's volgen z.s.m. :)

Gefeliciteerd!!

Veel plezier ermee :Y
 
Haha precies, gewoon lekker doen en letterlijk met de kop in de wind!

Veel plezier.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb eindelijk de nieuwe Rizoma spiegels en Superpole uitlaat gemonteerd, dus tijd voor een foto!

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn scherm toen uit de UK over laten komen
maar zie ze nu zo af en toe op marktplaats voorbij komen.

Anders e bay even raadplegen.
Succes 👍🏻
 
Ja zeker veel geld.
Ik heb de orginele voor nog geen 85€ gekocht.

Heb even gekeken voor je en vond ze al voor een gelijke prijs alleen in Carbon
uitvoering, enige wat ik niet zag was of alle montage zaken er ook bij geleverd
worden.

http://www.ebay.nl/itm/NEW-Yamaha-C...hash=item211b2d3d1a:m:mM0P1DsOCAE6VQQBk5c2UAA

Anders moet je geduld hebben tot je er elders 1 vind 😳
Succes


denk niet dat de montage beugels er bij zitten
vermoed dat het alleen het carbon deel is
 
Terug
Bovenaan Onderaan