fz1 en fz8 ontmoetingsplek

De FZ1 is eigenlijk probleemloos dus je hoeft niet op specifieke punten te letten. Alle 2006 modellen hebben last van een aan/uit effect. De één vind het vervelend dan ander heeft er geen last van. Gewoon even testrijden dus

Ik rijd sinds november een 2006 FZ1-N en heb ook een aan/uit effect op mijn motor zitten. Opzich niet schokkend maar heeft wel wat gewenning nodig. In het voorjaar wil ik 'm af laten stellen en verwacht dat het dan een stuk minder is dan nu...
 
Vandaag lekker stukje gereden met de nieuwe banden, en na de 20k km beurt rijd hij ook weer stukken beter. HEERLIJK.

Na afloop de motor maar goed afgespoten en opgepoetst. Misschien had dit iets minder gemogen. op de foto lijkt het metallic zwart nu gewoon grijs door de hoge gloss.
16230985_597447520464751_7680537243450081280_n.jpg


Het is nu mijn enigste vervoersmiddel, en hoop de aankomende kou alternatief vervoer te kunnen vinden, maar voor het geval dat de lak goed in de wax, boutjes en moertjes met beschermende spray en hopen dat pekel geen kans krijgt te hechten / in te werken.
 
Check FZ1 Forum International Yamaha FZ1 Community eens, daar is heel veel over de throttle response geschreven. ECU Flash kan bij Niponbikes maar je kan de ECU ook opsturen naar Ivan en Amerika of zijn compagnon in Griekenland voor zijn allom geprezen flash :}

(Dat laatste heb ik gedaan :) )

Ivan's Performance Products
Bedankt voor de tips! Op één of andere manier voelt het raar om iets naar Griekenland op te sturen... het zal ongetwijfeld goed gaan maar 't voelt gek :p

Vandaag gaan we bij de FZ1 kijken en als de vriendin het wat vind dan gaat ie direct mee *O* Als die mee gaat (en niet al is geflasht) dan stuur ik Nippon vandaag nog een mailtje :Y
Nu ben ik een leek in de wereld van flashen, afstellen en tunen maar heb je voor zo'n flash ook een PCV nodig of kan dat ook zonder?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen mede fz rijders.
Vraag weet iemand of een slip on van de fz1 op de fz8 past. Zo niet weet iemand de diameter van het linkpijp is of moet zijn?

Mvg Arsino,
 
Jeej de vriendin heeft de motor gekocht! Vandaag opgehaald, met de aanhanger dan wel aangezien het 275 kilometer rijden was :X
Nog een nieuw voorbandje, klein beurtje + remvloeistof en de ECU laten flashen dan kan die er volop tegen aan.

Maar nog over dat ECU flashen: heb je voor zo'n flash ook een PC (V) nodig of kan dat ook zonder?" Em is het noodzakelijk bij Nippon om de hele motor daar af te laten stellen of kan de ECU daar ook heen gestuurd worden?
 
Vandaag lekker stukje gereden met de nieuwe banden, en na de 20k km beurt rijd hij ook weer stukken beter. HEERLIJK.

Na afloop de motor maar goed afgespoten en opgepoetst. Misschien had dit iets minder gemogen. op de foto lijkt het metallic zwart nu gewoon grijs door de hoge gloss.
[afbeelding]

Het is nu mijn enigste vervoersmiddel, en hoop de aankomende kou alternatief vervoer te kunnen vinden, maar voor het geval dat de lak goed in de wax, boutjes en moertjes met beschermende spray en hopen dat pekel geen kans krijgt te hechten / in te werken.


Lekker!! :]

Voor welke banden heb je gekozen?
 
Jeej de vriendin heeft de motor gekocht! Vandaag opgehaald, met de aanhanger dan wel aangezien het 275 kilometer rijden was :X
Nog een nieuw voorbandje, klein beurtje + remvloeistof en de ECU laten flashen dan kan die er volop tegen aan.

Maar nog over dat ECU flashen: heb je voor zo'n flash ook een PC (V) nodig of kan dat ook zonder?" Em is het noodzakelijk bij Nippon om de hele motor daar af te laten stellen of kan de ECU daar ook heen gestuurd worden?


Gefeliciteerd. Ik denk niet dat ze er spijt van krijgt ;)

Over dat flashen kan ik je niets over vertellen. Heb er geen verstand en heb zelf een fz1-n uit 2009... :)
 
Lekker!! :]

Voor welke banden heb je gekozen?
Contiroad attack 2 ligt er nu onder. De EVO was niet op voorraad dus zou enkele weken duren.Voorband hebben ze wel een GT versie opgelegd kwam ik thuis achter. Nja het is ook een twijfelgeval of je de GT of gewoon nodig hebt.

De tweede rotonde die ik tegen kwam was het vertrouwen in de banden er al. Hij valt nu stukken lekkerder de bochten in. Heb er nu ongv. 200 km mee gereden. Over een paar weken als het zonnetje buiten is, 12 graden en de weg droog. Maar eens echt mooie bochten opzoeken in Duitsland.
 
Jeej de vriendin heeft de motor gekocht! Vandaag opgehaald, met de aanhanger dan wel aangezien het 275 kilometer rijden was :X
Nog een nieuw voorbandje, klein beurtje + remvloeistof en de ECU laten flashen dan kan die er volop tegen aan.

Maar nog over dat ECU flashen: heb je voor zo'n flash ook een PC (V) nodig of kan dat ook zonder?" Em is het noodzakelijk bij Nippon om de hele motor daar af te laten stellen of kan de ECU daar ook heen gestuurd worden?

De meningen zullen er vast over verdeeld zijn. Maar volgens mij heeft de ecu flash ook nut zonder PCV. Ik ga in maart een ecu flash laten uitvoeren bij Nippon voor mijn Fz1n uit 2006. Heb contact gehad+ aangegeven dat ik, naast een andere demper, niks heb gemodificeerd. Was geen probleem. Er zijn enkele gasten in dit topic die het ook bij Nippon hebben laten doen. Volgens mij hadden zij ook geen pc. Ik weet bijna zeker dat het in dit topic was. Zou je even terug moeten bladeren.

Er zijn tuners waar je de ecu naartoe kan sturen (Ivan, Samios??) Om te flashen. Of Nippon dit doet, weet ik niet. Ik heb dit verder niet gevraagd omdat ik zelf in Tilburg werk en na de ingreep sowieso een testrun wil.

Ivan adviseert volgens mij wel om naast de ecu flash een PCV te nemen (toch?). Dat vind ik zelf te duur worden, dus die optie en wat de voordelen daarvan zijn heb ik verder niet bekeken.
 
Laatst bewerkt:
Contiroad attack 2 ligt er nu onder. De EVO was niet op voorraad dus zou enkele weken duren.Voorband hebben ze wel een GT versie opgelegd kwam ik thuis achter. Nja het is ook een twijfelgeval of je de GT of gewoon nodig hebt.

De tweede rotonde die ik tegen kwam was het vertrouwen in de banden er al. Hij valt nu stukken lekkerder de bochten in. Heb er nu ongv. 200 km mee gereden. Over een paar weken als het zonnetje buiten is, 12 graden en de weg droog. Maar eens echt mooie bochten opzoeken in Duitsland.

Helaas komt de winter weer terug :(
 
Bedankt voor de tips! Op één of andere manier voelt het raar om iets naar Griekenland op te sturen... het zal ongetwijfeld goed gaan maar 't voelt gek :p

Vandaag gaan we bij de FZ1 kijken en als de vriendin het wat vind dan gaat ie direct mee *O* Als die mee gaat (en niet al is geflasht) dan stuur ik Nippon vandaag nog een mailtje :Y
Nu ben ik een leek in de wereld van flashen, afstellen en tunen maar heb je voor zo'n flash ook een PCV nodig of kan dat ook zonder?

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Ik had precies hetzelfde gevoel, daarom heb ik de ECU ook naar Amerika verstuurd. Was uiteindelijk een duur geintje omdat ik importheffing moest betalen over mijn eigen ECU :(.


Nippon regelt de fueling in de ECU en stelt deze ook af op de bank. Bij de flash van Ivan worden in de ECU enkel "systeem" parameters en restricties gewijzigd in de ECU en is de aanpassing/correctie van de fueling binnen de PowerCommander geregeld. Een PCIII of PCV is dus noodzakelijk. Ik vond zelf een PCV via MP voor een leuk prijsje :)

Ik weet niet of Nipon ook de vermogens restrictie in de eerste drie versnellingen verwijderd.

Uiteindelijk vond ik de flash absoluut het geld waard, ik had eigenlijk direct spijt dat ik dit niet veel eerder heb gedaan.

Voor het voorjaar nog even graves velocity stacks bestellen voor meer midrange O-)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Ik had precies hetzelfde gevoel, daarom heb ik de ECU ook naar Amerika verstuurd. Was uiteindelijk een duur geintje omdat ik importheffing moest betalen over mijn eigen ECU :(.


Nippon regelt de fueling in de ECU en stelt deze ook af op de bank. Bij de flash van Ivan worden in de ECU enkel "systeem" parameters en restricties gewijzigd in de ECU en is de aanpassing/correctie van de fueling binnen de PowerCommander geregeld. Een PCIII of PCV is dus noodzakelijk. Ik vond zelf een PCV via MP voor een leuk prijsje :)

Ik weet niet of Nipon ook de vermogens restrictie in de eerste drie versnellingen verwijderd.

Uiteindelijk vond ik de flash absoluut het geld waard, ik had eigenlijk direct spijt dat ik dit niet veel eerder heb gedaan.

Voor het voorjaar nog even graves velocity stacks bestellen voor meer midrange O-)

Importheffing over je eigen spullen betalen. Dat had ik niet eens kunnen verzinnen:'s.....

Als het goed is haalt Nippon inderdaad ook alle restricties eruit. Zie pagina 32. Daar staan de ervaringen van andere forum gebruikers met Nippon.

Edit: uit een mailtje van Nippon: "Een ecu flash zal er voor zorgen dat de motor een stuk soepeler gaat rijden, minder nukkig/bokkig met oppakken van het gas, en mochten er fabrieksrestricties in zitten dan zijn deze er uit na de flash."
 
Laatst bewerkt:
Ola

Waarschijnlijk is de vraag al eens eerder gesteld maar wat is de beste manier om wat meer vermogen te krijgen uit mijn 2010 fz1...

Ik weet dat het een geknepen r1 blok is maar is dat alleen software matig?

Gr Spiertje
 
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Ik had precies hetzelfde gevoel, daarom heb ik de ECU ook naar Amerika verstuurd. Was uiteindelijk een duur geintje omdat ik importheffing moest betalen over mijn eigen ECU :(.


Nippon regelt de fueling in de ECU en stelt deze ook af op de bank. Bij de flash van Ivan worden in de ECU enkel "systeem" parameters en restricties gewijzigd in de ECU en is de aanpassing/correctie van de fueling binnen de PowerCommander geregeld. Een PCIII of PCV is dus noodzakelijk. Ik vond zelf een PCV via MP voor een leuk prijsje :)

Ik weet niet of Nipon ook de vermogens restrictie in de eerste drie versnellingen verwijderd.

Uiteindelijk vond ik de flash absoluut het geld waard, ik had eigenlijk direct spijt dat ik dit niet veel eerder heb gedaan.

Voor het voorjaar nog even graves velocity stacks bestellen voor meer midrange O-)

Dank je!
Ik heb Nippon een mailtje gestuurd en ook mooi vlot een reactie terug gekregen (lof :} )
Het is mogelijk om de ECU los op sturen voor een flash maar dit heeft natuurlijk niet hun voorkeur want testen op de bank is daardoor niet mogelijk. Heb vergeten te vragen of de restricties er ook worden uitgehaald |(

Mag ik vragen wat je voor de Flash in de US hebt betaald? Nippon vraagt voor de Flash €300, het voordeel is dan wel dat ie in NL blijft :)

Ps. Als je import kosten over je eigenspul hebt betaald (waar je dus al eerder belasting over hebt betaald) dan kun je die terug vorderen bij de Douane/Belastingdienst ;)
 
Goedemorgen, ff een vraagje: hoe hebben jullie de navigatie bevestigd aan het stuur? Wellicht met foto? Ik heb de navigatie wel zo'n standaard stuur klem, maar die is veel te groot.

ik heb de navigatie met deze buisklem gemonteerd; midden op het stuur tussen de twee risers


Satnav holder NH2-9 board on handlebar 28,5 mm | BERNI`S Satnav holder NH2-9 board on handlebar 28,5 mm - Accessories - Navigation Devices & Accessories - Navigation & communication - Bike Parts & Accessories
 
Laatst bewerkt:
Dank je!
Ik heb Nippon een mailtje gestuurd en ook mooi vlot een reactie terug gekregen (lof :} )
Het is mogelijk om de ECU los op sturen voor een flash maar dit heeft natuurlijk niet hun voorkeur want testen op de bank is daardoor niet mogelijk. Heb vergeten te vragen of de restricties er ook worden uitgehaald |(

Mag ik vragen wat je voor de Flash in de US hebt betaald? Nippon vraagt voor de Flash €300, het voordeel is dan wel dat ie in NL blijft :)

Ps. Als je import kosten over je eigenspul hebt betaald (waar je dus al eerder belasting over hebt betaald) dan kun je die terug vorderen bij de Douane/Belastingdienst ;)

Ik had toen geen zin om voor 100 euro een strijd met de belastingdienst aan te gaan.

Kosten
Ivan's flash: $350
Verzendkosten: $73
Gebruikte PCV: €175
BMC Luchtfilter : +/- €75

Verzendkosten zullen lager zijn als je voor Griekenland kiest.
Daarnaast heb ik direct de cat eruit gehaald en de lars airbox mod uitgevoerd :9
 
Laatst bewerkt:
Ola

Waarschijnlijk is de vraag al eens eerder gesteld maar wat is de beste manier om wat meer vermogen te krijgen uit mijn 2010 fz1...

Ik weet dat het een geknepen r1 blok is maar is dat alleen software matig?

Gr Spiertje

Het FZ1 heeft o.a. andere nokkenassen voor meer midrange.

Vertanding aanpassen (ik vond -1 +1 een mooi compris. Goedkoopste mod = best bang for bucks!)
Andere uitlaat
Cat eruit halen
BMC Luchtfilter + lars airbox mod (vanaf hier aanpassing in fueling nodig)
ECU Flash (Zie hierboven)
Velocity stacks.

Je komt dan uit op 140 - 150 pk aan het wiel (standaard rond de 130pk) maar veel belangrijker is dat de FZ1 dan écht als een duizend aanvoelt dus veel meer adem onderin. Her verschil rond 7k rpm is echt behoorlijk.

Potentie (Stock vs all-mods)
stkvsfinalSO.gif

Ivan's Performance Products
 
Laatst bewerkt:
Het FZ1 heeft o.a. andere nokkenassen voor meer midrange.

Vertanding aanpassen (ik vond -1 +1 een mooi compris. Goedkoopste mod = best bang for bucks!)
Andere uitlaat
Cat eruit halen
BMC Luchtfilter + lars airbox mod (vanaf hier aanpassing in fueling nodig)
ECU Flash (Zie hierboven)
Velocity stacks.

Je komt dan uit op 140 - 150 pk aan het wiel (standaard rond de 130pk) maar veel belangrijker is dat de FZ1 dan écht als een duizend aanvoelt dus veel meer adem onderin. Her verschil rond 7k rpm is echt behoorlijk.

Potentie (Stock vs all-mods)
[afbeelding]
Ivan's Performance Products
Als ik die uitdraai zie, dan jeukt het geld in mijn broekzak voor een flash, filter, pcv en een mivv suono en dan meteen wat hyperpro voor en achter....

Ben alleen een beetje bang dat het geluid te asociaal wordt met een decat plus suono. En een extra setje headers wordt het prijstechnisch niet. Iemand toevallig ervaring met de suono en decat?
 
Als ik die uitdraai zie, dan jeukt het geld in mijn broekzak voor een flash, filter, pcv en een mivv suono en dan meteen wat hyperpro voor en achter....

Ben alleen een beetje bang dat het geluid te asociaal wordt met een decat plus suono. En een extra setje headers wordt het prijstechnisch niet. Iemand toevallig ervaring met de suono en decat?

Ik heb een Leo GPPRO en dat is na decat met DB killer voor mij qua geluid op het randje. Klapt overigens wel lekker :9~. Ik wil niet weten hoe het klink zonder db killer :X

Ik heb vorig jaar hyperpro in de voorzijde gestoken en dat is écht top! Zoveel meer feedback als je sportief aan de gang gaat :}

Het word tijd voor voorjaar :]
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook met de gppro van LV.
En als je een hekel aan je buren heb dan haal de je db killer eruit.
Ik heb het gedaan om te horen wat het geluid dan wordt.
Heeft nog geen 2 dagen geduurd en toen zat die er weer in.

Maar smaken verschillen zo ook met de belevenis van geluid
dus gewoon proberen dan weet je wat je mooi vind.
🏍👊🏻
 
Tijd voor het voorjaar helemaal mee eens. Vorig jaar kwam iemand met het idee voor een fz meeting. Uiteindelijk met z'n drieën een stukje gereden, lijkt me wel tof om dit (voor)jaar weer te doen (en hopen op droog weer!)

Mogelijk dat de nieuwe topic leden hier ook interesse in hebben?

GP015945-0001.jpg

[Afgelopen editie aanwezig: (Organisator)SollX, Redline Rider en ik]
FZ-TOPIC MEETING 2016

Mbt tot slip-op met dekat, het is metname het decatten wat knaagt. Of zijn die insert kat's vergelijkbaar met de stock kat als je het niets te vind? Om de buren hoef ik het niet te laten. Als de buurman de motor onder mijn raam start wordt ik wakker met een glimlach! Ga er maar even vanuit dan andersom idem is.
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor het voorjaar helemaal mee eens. Vorig jaar kwam iemand met het idee voor een fz meeting. Uiteindelijk met z'n drieën een stukje gereden, lijkt me wel tof om dit (voor)jaar weer te doen (en hopen op droog weer!)

Mogelijk dat de nieuwe topic leden hier ook interesse in hebben?


Indien het in de planning past, lijkt me leuk.

Eventueel een combi te maken met de Fazer jongens en meisjes?
 
Ik had toen geen zin om voor 100 euro een strijd met de belastingdienst aan te gaan.

Kosten
Ivan's flash: $350
Verzendkosten: $73
Gebruikte PCV: €175
BMC Luchtfilter : +/- €75

Verzendkosten zullen lager zijn als je voor Griekenland kiest.
Daarnaast heb ik direct de cat eruit gehaald en de lars airbox mod uitgevoerd :9


Pfoe dat tikt lekker aan :o
Ik geloof wel dat resultaat het geld waard is maar dat zal dan een investering voor komend najaar/winter worden ben ik bang '(

Nu eerst met de brommers naar de Eifel en van't zomer ook weer met de brommers op vakantie, daarna weer ruimte om te sparen :P
 
Laatst bewerkt:
Ik had toen geen zin om voor 100 euro een strijd met de belastingdienst aan te gaan.

Kosten
Ivan's flash: $350
Verzendkosten: $73
Gebruikte PCV: €175
BMC Luchtfilter : +/- €75

Verzendkosten zullen lager zijn als je voor Griekenland kiest.
Daarnaast heb ik direct de cat eruit gehaald en de lars airbox mod uitgevoerd :9


Dat is een beste investering......

Ik heb een 2009 fz1-n, kom van een zx10r en heb niet het idee dat ik het vermogen heel erg mis.
Door de rijwind e.d. heb je toch al snel het idee dat het hard gaat. En met 160km/u over de snelweg word ik niet echt blij met de fz1n.
 
Terug
Bovenaan Onderaan