fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Vervelend voor je .Ik hoop voor je dat ze hem kunnen richten . Wat ik wel denk.
Mocht het niet lukken dan heb ik nog een velg ter overname. Is wel gedeeltelijk gepolijst ,maar die kun je zo laten coaten. Of verder polijsten ;)

Ah okee super, hou ik dat nog even in gedachten 😉
Ik ga ff rondneuzen waar ze kunnen richten in de buurt. Moet ook nieuwe banden, dus de velgen moeten er toch af gelukkig 😁
 
Hallo,

Twee jaar in het bezit geweest van een Suzuki GSR600 en sinds donderdag in het bezit van een FZ1N. Ik heb al enige tijd meegelezen in dit topic en raakte steeds meer onder de indruk van de FZ1N.

Besloten om mij eigen te verwennen met onderstaand speeltje.

Groetjes Ger

http://
okrjw1.jpg
~[/img]

http://
2vt4313.jpg
~[/img]

http://
2w702nk.jpg
~[/img]

http://
2vs2ddl.jpg
~[/img]
 
Hallo,

Twee jaar in het bezit geweest van een Suzuki GSR600 en sinds donderdag in het bezit van een FZ1N. Ik heb al enige tijd meegelezen in dit topic en raakte steeds meer onder de indruk van de FZ1N.

Besloten om mij eigen te verwennen met onderstaand speeltje.

Groetjes Ger

http://[afbeelding]\[/img]

http://[afbeelding]\[/img]

http://[afbeelding]\[/img]

http://[afbeelding]\[/img]


Gefeliciteerd met je aankoop!! *O*
 
Heb er PilotPower 3 onder liggen ( zat eronder bij aanschaf).
Weinig mee kunnen rijden aangezien ik hem pas sinds januari heb, maar de paar ritjes die ik er mee gemaakt heb gaven veel vertrouwen. Straks met wat beter weer kan ik er pas wat meer over vertellen.

Ander vraagje: heeft iemand hier zich al gewaagd aan aftermarket schokdempers? Voor zover ik heb kunnen oordelen is de standaard vering niet verkeerd, wellicht hebben jullie andere ervaring?


Ik herken de veringsperikelen

Standaard is niet slecht.
Ik weet niet welk jaar je hebt
Maar de 2006 heeft een harder veer >2007
Ik Meen 2006 120 veer en daarna een 100 veer

Een yamaha is merk dat wereldwijd wordt verkocht
De wensen zullen per land variëren.
Vering is gewoon gemiddeld

Ik heb destijds een progressief hyperpro streetboxje laten monteren (90 - 134).
full



Geen moment spijt van gehad.
Meer rust in bochten, niet gelijk te hard en niet meer zo vaak een schrapend stepje
En hypro is goed geprijsd.
Als je circuit wensen hebt zal ik een lineair setje nemen
 
Laatst bewerkt:
Ruitje is oa te koop via e-bay
De mijne heb ik indertijd uit the UK overlaten komen.
Scheelde aardig in de centen.
Soms vind je ze ook gebruikt aangeboden of in Carbon uitvoering
het is maar net wat je smaak is.

En vandaag ook weer kilometers gemaakt, was weer een
genot van mij mag de zomer komen 👍🏻
 
Ruitje is oa te koop via e-bay
De mijne heb ik indertijd uit the UK overlaten komen.
Scheelde aardig in de centen.
Soms vind je ze ook gebruikt aangeboden of in Carbon uitvoering
het is maar net wat je smaak is.

En vandaag ook weer kilometers gemaakt, was weer een
genot van mij mag de zomer komen 👍🏻

Ok, misschien zoek ik niet goed, maar op ebay heb ik er nog geen kunnen vinden, behalve zo'n carbon versie inderdaad, maar die vind ik niet mooi bij mijn motor passen.

:] :]
 
Ik ben al weken de dijken onveilig aan het maken...
Gisteren en vandaag ook weer met mijn clubje aan het knallen geweest..

Zijn er ook mensen hier uit de regio Rotterdam?
 
Sinds kort ben ik ook de eigenaar van een fz1n, wat een heerlijke dikke fiets is het.
Helaas nog niet echt veel foto's van gemaakt, omdat de fiets liever rijdt dan stilstaat!
Woon zelf in Zoetermeer.

full

full
 
Afgelopen jaar een Fz8 gekocht, inmiddels 5000Km ermee gereden, wat een heerlijke motor!

Nu nog op zoek naar iemand in de buurt van Maastricht om af en toe mee te rijden :] *O*


2e67o91.jpg


qx19px.jpg


Inmiddels windkapje eraf gehaald, maar heb alleen nog een (slechte) foto van een (slechte) telefoon camera :9

30njeyv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met het oplossen van, dat het abs lampje gaat knipperen na installatie van een LED achterlicht? Is een weerstand parallel plaatsen de manier om het op te lossen of komt er meer bij spelen?
 
Heeft er iemand ervaring met het oplossen van, dat het abs lampje gaat knipperen na installatie van een LED achterlicht? Is een weerstand parallel plaatsen de manier om het op te lossen of komt er meer bij spelen?

Heb er zelf geen ervaring mee, wel wat over gelezen laatst.

Van wat ik begrijp checkt de ECU de retour van de lamp om te kijken of deze het nog doet.
Ofwel de LED's worden gedimd met PWM wat de ECU niet snapt, of de load is gewoon te laag.
Een parallel weerstand zou moeten volstaan (op een ander forum ook gelezen dat dit daadwerkelijk werkt). Er wordt niks gezegd over weerstandswaarden helaas, hoop niet dat deze al te laag moet zijn anders heeft je passagier stoelverwarming :9
 
Laatst bewerkt:
Heb er zelf geen ervaring mee, wel wat over gelezen laatst.

Van wat ik begrijp checkt de ECU de retour van de lamp om te kijken of deze het nog doet.
Ofwel de LED's worden gedimd met PWM wat de ECU niet snapt, of de load is gewoon te laag.
Een parallel weerstand zou moeten volstaan (op een ander forum ook gelezen dat dit daadwerkelijk werkt). Er wordt niks gezegd over weerstandswaarden helaas, hoop niet dat deze al te laag moet zijn anders heeft je passagier stoelverwarming :9

Heb voor de zekerheid maar contact opgenomen met motodynamic. Zeer snel een antwoord met goede instructies:

Patrick

Looks like you need to wire in a load resistor to trick the ABS sensor for the brake lights. The load resistor should be close in specification to the factory brake light bulb which is 21W. I believe you can easily find a 20-25W resistor which will work, and for the ohms something between 10-15 ohms is sufficient. You need to wire in the resistor 1 side to the white wire on our tail light and the other side on the black wire on our tail light

Regards
Harry

Vandaag uitgevoerd en testritje gemaakt. Lijkt goed te werken. Weerstand wordt nauwelijks warm op het testritje.
Nog geen melding gezien in het display. Maar afgelopen keer kwam die melding ook naar voren na het herstarten zonder opnieuw te remmen. Ben benieuwd of het weg blijft
 
Laatst bewerkt:
Ik herken de veringsperikelen

Standaard is niet slecht.
Ik weet niet welk jaar je hebt
Maar de 2006 heeft een harder veer >2007
Ik Meen 2006 120 veer en daarna een 100 veer

Een yamaha is merk dat wereldwijd wordt verkocht
De wensen zullen per land variëren.
Vering is gewoon gemiddeld

Ik heb destijds een progressief hyperpro streetboxje laten monteren (90 - 134).
[afbeelding]


Geen moment spijt van gehad.
Meer rust in bochten, niet gelijk te hard en niet meer zo vaak een schrapend stepje
En hypro is goed geprijsd.
Als je circuit wensen hebt zal ik een lineair setje nemen

Heb een 2007 model. Van het weekend was het wat beter weer en kon ik het tempo wat opvoeren. Vind de voorkant zo verkeerd nog niet. Alleen achter wat sponzig.
24 maart wordt de vering afgesteld op mijn gewicht en rijstijl..mocht dat niet de oplossing bieden ga ik de progressieve veren heroverwegen.
Overigens mijn schaamranden kunnen wegschrobben zonder schrapende stepjes, dus wellicht door afstelling dat ik daar geen last van heb?
Thanks voor de feedback!
 
Laatst bewerkt:
Heb een 2007 model. Van het weekend was het wat beter weer en kon ik het tempo wat opvoeren. Vind de voorkant zo verkeerd nog niet. Alleen achter wat sponzig.
24 maart wordt de vering afgesteld op mijn gewicht en rijstijl..mocht dat niet de oplossing bieden ga ik de progressieve veren heroverwegen.
Overigens mijn schaamranden kunnen wegschrobben zonder schrapende stepjes, dus wellicht door afstelling dat ik daar geen last van heb?
Thanks voor de feedback!


Succes

Maar verwacht geen wonderen.

Ze kunnen achter alleen wat uitgaande demping op schroeven, meer niet.

P.s.
Met een 190/55 band krijg ik de schaamrandjes niet weg.
Ook niet met toucherende steppies
 
Laatst bewerkt:
P.s.
Met een 190/55 band krijg ik de schaamrandjes niet weg.
Ook niet met toucherende steppies

Dat ligt ook aan het type band. Een Pilot Road 4 rij je sneller rond dan een Pilot Pure van dezelfde maat :Y

Heb de FZ1 zelf verhoogd voor extra grondspeling. Met duo was het gebrek aan grondspeling ronduit irritant en soms zelfs gevaarlijk :X
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt ook aan het type band. Een Pilot Road 4 rij je sneller rond dan een Pilot Pure van dezelfde maat :Y

Heb de FZ1 zelf verhoogd voor extra grondspeling. Met duo was het gebrek aan grondspeling ronduit irritant en soms zelfs gevaarlijk :X


mpp 3 190/55 blijf ik me schamen ;)

Met de oude '190/50' niet
 
Laatst bewerkt:
mooie nieuwe bikes in de groep!

mijn motor staat nu bij de garage voor nieuwe banden. yeah! ik ben benieuwd
 
Gister Pirelli Angel GT's, nieuwe bougies, olie, oliefilter en luchtfilter besteld. Binnenkort weer lekker fris gas dr op. Weet iemand nog een webshop waar ik zo een onderkuipje bij je uitlaat bochten voor een leuk prijsje kan kopen?
En hoe noem je zo een kap nou?
 
Gister Pirelli Angel GT's, nieuwe bougies, olie, oliefilter en luchtfilter besteld. Binnenkort weer lekker fris gas dr op. Weet iemand nog een webshop waar ik zo een onderkuipje bij je uitlaat bochten voor een leuk prijsje kan kopen?
En hoe noem je zo een kap nou?

Het wordt een Bellypan genoemd. De mijne is van Puig (carbon look). Zeer tevreden over!
Wil je even laten weten hoe de Angel gt's bevallen? Ben erg benieuwd. Schijnt erg fijn schoeisel te zijn :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan