fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Hallo,

Snelheid wijkt ten opzichte van mijn mederijders en de TomTom niet extreem af. Rijd op de snelheidsmeter ongeveer net zo hard als de rest.

Ik snap dat er altijd wel een afwijking in zit maar 10% in de afgelegde km vind ik nogal veel.

Greetz Ger
 
Heren
Ik let niet echt op het verbruik
Ik heb vanher weekend een Eifel trip gehad
Op weg naar huis
Alleen maar snelweg verbruikt de mijne meer als een rsv4 tuono
En die staan bekend als zuipers
Hij haalt krap 1:14
(140 km op teller)
 
Laatst bewerkt:
Heren
Ik let niet echt op het verbruik
Ik heb vanher weekend een Eifel trip gehad
Op weg naar huis
Alleen maar snelweg verbruikt de mijne meer als een rsv4 tuono
En die staan bekend als zuipers
Hij haalt krap 1:14
(140 km op teller)


Die van mij zuipt... tussen de 1/10 en 1/14...
 
Laatst een tank leeg gereden in recordtempo dmv. Een stukje autobahn. met 200 constant rijd de fz1 niet bepaald zuinig. Of weinig windruis op een naked...

Smiles per gallon is de correcte maat om mee te meten :) en daar is ie erg goed in!
 
Toevallig nog mensen die een mooie uitlaat in de aanbieding hebben?
Zoek eigenlijk iets van een mivv GP of een leovince gp pro of een SC-Project gp.
 
Laatst een tank leeg gereden in recordtempo dmv. Een stukje autobahn. met 200 constant rijd de fz1 niet bepaald zuinig. Of weinig windruis op een naked...

Smiles per gallon is de correcte maat om mee te meten :) en daar is ie erg goed in!

Heb je hem nog flat-out gehad? :P.

Smiles per gallon, daar heb je een 1000 voor toch :9~ :Y . Ik kom eigenlijk nooit boven de 1:14 en dat is een goed teken *D *D *D *D *D *D. Als het richting de 1:15 of beter gaat ben je eigenlijk voor niets brandstof aan het verbranden :Z :+.

Merk overigens wel dat mijn verbruik op de snelweg iets beter wordt als ik mijn tour ruitje erop heb met vakantie.
De FZ1 is overigens nog best zuinig als je het vergelijkt met de Tuono, MT10 etc.
 
Laatst bewerkt:
Heb je hem nog flat-out gehad? :P.

Smiles per gallon, daar heb je een 1000 voor toch :9~ :Y . Ik kom eigenlijk nooit boven de 1:14 en dat is een goed teken *D *D *D *D *D *D. Als het richting de 1:15 of beter gaat ben je eigenlijk voor niets brandstof aan het verbranden :Z :+.

Merk overigens wel dat mijn verbruik op de snelweg iets beter wordt als ik mijn tour ruitje erop heb met vakantie.
De FZ1 is overigens nog best zuinig als je het vergelijkt met de Tuono, MT10 etc.
Nog niet flatout. Eerste keer vorig jaar was met een erhmax ruitje, en tomtom in de weg om op de tank te liggen. Bij 210 werdt het voorwiel mij te licht. Afgelopen keer zonder ruitje dus 200. Sneller dan dat en de remparachute van een jas wat ik aan had trok mij alle kanten op. 3xl motorjas. Zat mij begin vorig jaar goed. Pas 30 kilo afgevallen en nu is die jas erg wijd. Oftewel tijd voor derde poging maar dan met mijn leren pak!

Motor zit ondertussen op de 28k kilometer. Met 12 gekocht een jaar terug. Met dit tempo aan onderhoud komt dat nieuwe uitlaatje er niet snel onder :(
 
Heb ook een FZ8 gekocht.
Beetje mazzel en dan kan ik hem donderdag halen.
Bouwjaar 2012 kleur zwart.
Zijn er nog bepaalde opties aan te raden?
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn achterspatbord, deze is namelijk gescheurd op de plek van de bevestiging. Is er iemand die nog wat liggen heeft en die er voor een schappelijke prijs vanaf wil ?

Ik bedoel zoiets als onderstaande foto

Greetz Ger

1j94za.jpg
 
Vandaag tandwiel verhouding wederom aangepast van 15-45 ben ik naar een 16-46 gegaan. Dit was een hele verbetering. 15 tands voor is echt te klein. En vandaag naar de 16-47 gegaan. Wat een kanon hij pakt na het schakelen nog iets sneller op. Gelijk een speedohealer gemonteerd om de afwijking van de teller te corrigeren. Ik heb 1 juni een afspraak gemaakt bij Pajic om mijn Akrapovic hexagonal carbon in te laten korten. Heeft iemand hier ervaring mee? Scheelt het veel kwa geluid? Ik heb er geen kat meer in zitten dus ben zeer benieuwd.
 
Vandaag tandwiel verhouding wederom aangepast van 15-45 ben ik naar een 16-46 gegaan. Dit was een hele verbetering. 15 tands voor is echt te klein. En vandaag naar de 16-47 gegaan. Wat een kanon hij pakt na het schakelen nog iets sneller op. Gelijk een speedohealer gemonteerd om de afwijking van de teller te corrigeren. Ik heb 1 juni een afspraak gemaakt bij Pajic om mijn Akrapovic hexagonal carbon in te laten korten. Heeft iemand hier ervaring mee? Scheelt het veel kwa geluid? Ik heb er geen kat meer in zitten dus ben zeer benieuwd.

Ik heb dezelfde demper en ook geen kat meer . Ik rijd met de db killer erin en vindt het eigenlijk luid genoeg. Zal ook wel met mijn leeftijd te maken hebben . Het hoeft allemaal niet zo luid meer.
Dus het zal best wat meer geluid geven als je hem inkort. Is een keuze.

Moet wel zeggen dat een korte demper wel mooi is.
 
Over een paar uurtjes maar vertrekken naar Tsjechië!
Motor staat er helemaal klaar voor, eerste keer op vakantie met de motor. Dus benieuwd hoe het bevalt.

IMG_0999.jpg


Vanmiddag bij een testritje met bepakking merkte ik wel dat het asfalt warmer is dan afgelopen maanden. Het rubber krulde mooi van de banden af. Hoop dus dat er nog genoeg rubber op zit om heen en terug te rijden.
 
Goed bepakt! Have fun :]
Ik mag volgende week weer naar de oosterburen. Weer lekker 4 dagen knallen *O*
De Pilot Road 4 achter maar vroegtijdig vervangen, ik ben heel benieuwd hoe de Pilot Power 3 bevalt.
 
Laatst bewerkt:
Het is hier echt geweldig rijden. De wegen tussen de dorpen hebben of perfect asfalt. Of geen asfalt(meer over).

Desondanks kun je heerlijk rijden op beide wegen. Veel hoogteverschillen, scherpe bochten, verkantingen en automobilisten die je de ruimte geven!

Op een gegeven moment alleen een beetje paniek om de bijna lege tank, en de brug naar de andere kant van de rivier er tussen weg gesloopt... prachtig

IMG_1013.png


Nu een hapje eten zoeken, en hopen dat ik nog kn kauwen, want heb zere spieren van de glimlach de hele dag!
 
Vanochtend nieuwe bandjes laten monteren, deze keer de pilot road 4's. Maar eens kijken of deze langer volhouden dan de vorige banden(conti road attack 2). de road attacks reden wel heerlijk! in de 100 km die ik nu met de pr4's heb gereden voelt niet zo lekker als de eerste 100 km's met de road attacks. Maar het is nog te vroeg om een echte mening te hebben.

Vorige banden op 1 februari laten leggen, met in totaal 21035 km op de teller.
Vandaag met 28461 km op de teller.

Dus een kleine 7,5 k km voordat de achterband echt op was, en de voorband plat in het midden is. Voorband had nog wel gewild, maar geniet liever van een goed sturende motor.
Achterband heeft in de randen nog wel genoeg profiel, maar een stukje autobahn op en neer naar Tsjechië is killing voor het loopvlak.

Over een paar weken de olie nog even vervangen, en een luchtfilter. dan heeft hij ook al het onderhoud weer gehad van de 30k km beurt en is het sparen voor de 40k a kleppen controleren/stellen e.d. Waarschijnlijk kan ik dan ook wel weer voor nieuwe banden gaan.
 
Volgens mij ga je van een sportband naar een toerband.
Die zullen het 20K vol moeten houden.
 
Laatst bewerkt:
Nog niet flatout. Eerste keer vorig jaar was met een erhmax ruitje, en tomtom in de weg om op de tank te liggen. Bij 210 werdt het voorwiel mij te licht. Afgelopen keer zonder ruitje dus 200. Sneller dan dat en de remparachute van een jas wat ik aan had trok mij alle kanten op. 3xl motorjas. Zat mij begin vorig jaar goed. Pas 30 kilo afgevallen en nu is die jas erg wijd. Oftewel tijd voor derde poging maar dan met mijn leren pak!

Motor zit ondertussen op de 28k kilometer. Met 12 gekocht een jaar terug. Met dit tempo aan onderhoud komt dat nieuwe uitlaatje er niet snel onder :(

Ik heb na mijn tripje sauerland dit weekend ook een nieuw record in mijn motor carrière.
Na +/- 30 min autobahn en 115km verder kon er weer 14,5 liter bij _O- :X :]

Het blok is weer lekker los gereden :P

Volgens mij ga je van een sportband naar een toerband.
Die zullen het 20K vol moeten houden.

Met de MPR4 haal ik 12.000 km en dan rij ik alleen fun, bij ww moet 20k wel haalbaar zijn denk ik.

Heb conti's op de street liggen maar ik vind het helemaal niets. Instuur gedrag is mij veels te neutraal. Banden keuze is wat dat betreft ook erg persoonlijk. De vrouw is ook blij als ze straks weer naar Pilot Power 3 over kan :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan