uitlaat knalt bij Suzuki vs1400 intruder

kawabennie

Rookie
21 aug 2009
15
0
Tilburg
hoi,

Ik heb sinds kort een Suzuki vs1400 intruder uit 1993, maar als ik snel het gas dicht zet, bij overschakelen, dan knalt de uitlaat meestal en alleen maar uit de linkse uitlaat, dus achterste cilinder. Is dat normaal? Zo niet, hoe kan ik het verhelpen.
Ik hoor van jullie.

Groet,

Ben
 
waarschijnlijk dat de carburateur door vervuiling of slijtage te veel brandstof afgeeft.
dit hoopt zich op in de uitlaat en komt uiteindelijk tot ontbranding in de uitlaat.
 
Ik had ooit een knallende LS650, die stond juist veel te arm.
Na verstellingen waardoor er juist meer benzine de cilinder (1 ja), in ging, verdween het probleem.
 
Dat is idd waarschijnlijk een te arm mengsel, deed mijn fioets ook. Het stationairmengsel dus, dus dat eerst even controleren.
Zit er een andere uitlaat of luchtfilter dan origineel op toevallig?
 
Ik vermoed eerder dat de uitlaatpakking van de achterste cilinder niet best meer is.
Vervangen en het geplof is over.
Zelf ook al eerder gehad met mijn TL1000R. Ook een V-twin..

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Het kan dus 2 oorzaken hebben! Ik heb 'n keer m'n stationair toerental terug gedraaid, toen was het knallen bijna bij iedere overschakeling.
Ook heb ik gemerkt dat de linker uitlaat lekt tussen de bocht en de uitlaat. Pakking zit er niet ver genoeg in.
Ieder alvast bedankt voor de hulp, maar zal het knallen nu komen door te arm mengsel of lek je in de uitlaat??
Ik hoor het wel.
Ben
 
Het kan dus 2 oorzaken hebben! Ik heb 'n keer m'n stationair toerental terug gedraaid, toen was het knallen bijna bij iedere overschakeling.
Ook heb ik gemerkt dat de linker uitlaat lekt tussen de bocht en de uitlaat. Pakking zit er niet ver genoeg in.
Ieder alvast bedankt voor de hulp, maar zal het knallen nu komen door te arm mengsel of lek je in de uitlaat??
Ik hoor het wel.
Ben
Kan tig oorzaken hebben...

Bij een VS1400 lijkt het onderhand wel standaard dattie beroerd loopt, zeker nadat er iets aan de uitlaten is gedaan.
 
Kan tig oorzaken hebben...

Bij een VS1400 lijkt het onderhand wel standaard dattie beroerd loopt, zeker nadat er iets aan de uitlaten is gedaan.

/gebrek aan kundigheid, geen goede informatie of verkeerde zuinigheid.



Als je op z'n tractor open pijpen gaat monteren kan er veel meer benzine in. Dus iets van een Power Commander of grotere sproeiers zal wonderen doen. Doe je dat niet, tsja, dan heb je ellende en loopt het circus voor geen meter meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan