Triumph 900 T400 "Steamer"

Hier nog wat beelden , eerst de "Brandweer" in volle vakantiebepakking.

full
 
Ik heb er nu nog maar een, maar dat worden er vast nog wel meer. ;)

16030377897_62042559c5_b.jpg

Even tanken in Zutphen voor de terugtocht van 250km. :)

Wel koud vandaag trouwens. Oh, en leuk dat ze het tankstation in kleur hadden gedaan. :)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd :+

Die van jou is er trouwens 1 van de allereerste serie; deze hadden nog de carterdeksels in de kleur van de motor. Ik geloof alleen de 1e paar maanden van productie :]
 
Bedankt. Ja, hij is ook echt van begin 1993, dus dat kan wel kloppen. :)

Ik zie op de meesten ook zwarte spiegels en niet die chromen van mij. Die wil ik nog wel eens een keer wisselen. Dat lijkt me stoerder.

En zien jullie ook licht van de koplampen van achter de klokkenwinkel als het donker is?
 
Waar halen jullie trouwens spullen voor de Tiger? Allemaal bij de dealer, of is er ook nog handel in tweedehands spul?
 
Er is wel 2ehands spul in omloop maar doorgaans moeilijk te vinden.

Bij Triumph is nog wel veel te krijgen ondanks de leeftijd maar vaak wel prijzig :)

Ik heb ook nog wel een en ander liggen *D
 
Ik zou op de tiger graag valbeugels en een bagagerek voor zijkoffers willen hebben en ik heb een heel aantal schroeven nodig voor de kuip. Daar zitten nu verschillende maten/kleuren in. Ook ben ik er nu achter dat er achter de klokken een plaatje hoort te zitten dat bij mij ontbreekt en ik mis ook mijn dagteller reset knop. Gewoon van die kleine dingetjes.

Hij rijdt wel heel lekker. Gisteren even 155 aangetikt, maar verder eigenlijk niet, want ik was toch best koud aan het einde van mijn 250km. ;)
 
Ik heb eventueel nog wel een dashboard met de alu achterplaat en werkende dagteller.

Als je hem inruilt bij me dan wil ik er 85 euro bij hebben.

8-)
 
Ik zoek eigenlijk meer de plaat achter de alu plaat. Tenminste, die zag ik op foto's en die ontbreekt bij mij. Ik heb je pb gestuurd.
 
Een mooie brommer, het is altijd een feest op erop te sturen, en spullen haal ik hier via een kleine motorzaak die ook een webwinkel heeft, de speciale spullen moet ik helaas toch naar de dealer, en die prijzen zijn pittig.
Valbeugels en kofferrek heb ik zelf gemaakt, heb ook zelf een hoogstuur "gebogen" zodat ik rechtop kan zitten, samen met stuurverhogers(3cm) en het zadel 4 cm extra opgevuld, is de kniehoek een stuk kleiner en zit ik lekker "als op de WC " :+ .
Nadeel wel is , in combinatie met het 21"voorwiel, dat de opstap wat lastiger is, maar daarvoor wel weer meer bodemvrijheid voor het lichtere Offroad werk
Heb hieronder wat linkjes voor info en spullen, ik hoop dat je Duits redelijk is 8-)

Tigerparts Onlineshop - Motorradteile, Motorradzubehör, Verschleissteile, Schmierstoffe, Werkzeug
Met name hier kun je " voor weinig" een boel dingetjes vinden die de dealer ook heeft

Tigerhome

Triumph Motorcycle Valve Adjustment - webBikeWorld

Kommer Motorparts is gewijzigd naar Kommer Motors!

en als je nog een 21"voorwiel wil laten bouwen
JVD Wheels

Gr Hans
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Hans, mooie linkjes. Heb je zin om nog een setje valbeugels en kofferrek te maken? ;)

Leo had me op het noppenforum al verteld dat jij een 21" wiel had laten maken. Dat klinkt ook nog wel interessant voor de toekomst.
 
Ik had al van "onze Leo" :+ al gehoord dat je van 1 naar 3 cylinders gegaan was.
Ik heb ruim 20 jaar brommers gehad met 21" wielen en kon niet aan 19"wennen met sturen, vandaar.
En de valbeugels zijn meer sier, die heb ik van 15mm cv pijp gebogen, wel met de nodige dwarsstukken voor de stevigheid, ik gebruik ze vooral om de bekerhouder en een verbandtasje aan te hangen ;)
Het kofferrek heb ik ook van 15mm cv pijp gemaakt, is goed te buigen en met voldoende tussenstukken erin gelast is het een prima rek, maar ik ga al dat gepruts niet nog een keer aanhalen, sorry.
Het zal je niet verbazen dat ik de koffers ook zelf gemaakt heb van "PSU" kast ijzer,
met hoeklijst en een boel popnagels , reden was ook dat ik de motor met koffers niet te breed wilde hebben, met die 2 uitlaatpijpen wordt het anders gauw te breed.
Kortom veel voor weinig , dan hou ik veel geld over om te :]
 
Mooi motto. Ik gokte al dat je dat niet nog een keer wilde gaan herhalen. Ik ga er eens rustig over denken, want €450 voor een setje beugels voor en achter is een behoorlijk bedrag. En dan heb je nog geen koffers, dus dat komt er dan nog bij. Zelfs bij Darr ben je dan ook weer snel €250 verder voor koffers met sloten en montagemateriaal. En ik wil het liefst ook niet te veel uitgeven, zodat ik dat bij de pomp kan doen. ;)
 
LOL, die ken ik. Die heb ik hier namelijk (nieuw) liggen van de eigenaar van de Tiger. (Dat is dat pak dat achterop gebonden zit op de foto.) Ik vraag me alleen af hoe dat gaat met de uitlaten. Bij mijn XJ600 werden de tassen behoorlijk heet door de uitlaten. Ik vraag me af of ik dus niet een soort afstandhouder zou moeten hebben om de tassen te kunnen gebruiken. Maar ik moet zeggen dat ik ze gisteravond niet meer heb uitgepakt. ;)
 
IK heb voor huis tuin en keuken gebruik een alu (gereedschap) koffertje achterop geschroefd,met een beetje siliconenkit de boel een soort van waterdicht gemaakt, lekker makkelijk voor ditjes en datjes, tot nu toe geen lekkage.
Voor reizen heb een uni koffertje van Givi op die plek.
 
Ik had op mijn Transalp een Nonfango topkoffer. Twee sloten, een om hem open te doen en een om hem van de baseplate af te halen. Zoiets wil ik wel weer. Maar dan iets groter. Rond de 40/46 liter of zo. Dan kan mijn laptop eenvoudig achterin voor zakelijke afspraken.

Ik heb ook wel zitten denken om een simpele alu koffer achterop vast te zetten, maar het zou wel prettig zijn om hem er weer eenvoudig af te kunnen pakken als je gewoon een 'vrij' rondje te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan