Triumph 900 T400 "Steamer"

Hmmm, dus zeker geen goede week voor de Tigers. Dat moet volgende week beter. ;)

Ik stuur je even een pb.
 
Oh...nou... Toevallig had ik het erg naar m'n zin op mijn Tiger deze week! Na de grote beurt lijkt het wel of hij opnieuw ingereden wordt. De vering wat strakker gezet zodat de uitgaande demping (not) wat minder storend is (als gevolg van de versleten veer) en het oppakken vanaf lage toerentallen lijkt ook wat beter te gaan....Alhoewel ik denk dat een setje db-killers het nog wat gaat verbeteren. Een streepje choke lijkt het mengsel wat te verrijken. Wat me wel opvalt is dat de startknop het na de eerste keer indrukken altijd laat afweten...alsof er bedenktijd nodig is, want daarna is er niets mis....
Verder stuurt het messcherp en geniet ik vooral....
 
Wat ik verder erg prettig vind, is dat het minimaal verlengde ruitje mijn hoofd absoluut turbulentievrij houdt...niet vaak meegemaakt!
 
Niet bedoeld om bang te maken, maar even een voortgang rapport .
Bij uitbouwen van de Dynamo draai ik een Torxt dol, dus uitboren. :r
Dynamo eruit en ..........
De eerst blik was meteen ff schrikken !
Boutje na 60 k ondanks Loctite toch los :?
full
 
Laatst bewerkt:
Verder onderzoek brengt aan het licht waarom er geen stroom meer uit dit machientje komt,
een koolborstel is gebroken, tot op het veertje versleten.
full
 
En dit kwam eruit na open maken, stukjes.
dus morgen maar eens naar de wasmachine onderdelenboer, voor een setje passende koolborstels, die ik evt een beetje kan afschuren om pas te maken, want ik wil geeneens weten wat de "deskundige " voor een koolborstel huisje vraagt.
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi heren, na een paar dagen verplicht uitrusten in een 4 sterren hotel op kosten van mijn verzekering is er vanmorge een werkende, startende tiger bezorgd hier, de schade 38€ voor een start relais, totaal kosten 763,26€ omdat ik ook maar gelijk nieuwe nokkenas ketting en kleppen stellen
heb laten doen, en ook nog een setje tandwiellen en ketting, zodat we zometeen door kunnen gaan rijden naar spanje en volgende week Africa,

36lGsY5.jpg

Groetjes joep
 
Lekker klusje @Hans. :) Succes met borstelen.


Oei @Dweazel, dat drukt nogal op het vakantiebudget, maar lekker dat het nou geregeld is en dat je weer met een hele nette fiets de reis kunt maken. :)
 
Wat een gedoe allemaal...... gelukkig is voor de Triumph parts de pond gedaald de laatste dagen :]

Hij is nu weer helemaal OK en het is waarschijnlijk niet nodig maar mocht je in Zuid Spanje problemen hebben kan mijn maat en Tiger rijder die daar woont je altijd helpen 8-)

Even een Moezel sfeerplaatje :+
full
 
Voorlopig een " happy end"
Ik had nog nieuwe reserve koolborstels liggen van een boorhamer, een beetje bij/af schuren en het draadje verlengen, en hup in de houder solderen .
en het resultaat is er. *O* *O* *O*




full
 
Even een andere vraag. Nu ik toch de voorkant uit elkaar heb, zoek ik eigenlijk nog 12 van die originele zwarte Triumph inbus boutjes voor de kuipen. Is er iemand die die voor mij heeft liggen?
 
Pfffff, €8 per stuk? Ik heb er 12 nodig, dus dan zit je gewoon naar €96 te kijken. Daar wordt je niet gelukkig van. De kappen zitten gewoon vast en wel met inbus. Het ziet er op zich ook niet verkeerd uit, maar het is natuurlijk niet helemaal origineel. Vandaar de vraag. Maar €8 per boutje... Dat is toch belachelijk...
 
Bedankt. :) Ik had ook al op eBay zitten kijken, maar de meeste hebben duidelijk kleinere koppen dan de inbussen die er vanuit Triumph in gaan. Nu heb ik er RVS laagbolkop inbus bouten inzitten, maar ik zou die graag met een veel bredere kop hebben en dat is lastig te vinden. :(
 
Goed, bij het loshalen bleek het subframe van de kuip gescheurd, dus dat heb ik inmiddels vervangen. Radiateur en ventilator zijn onderweg en een nieuw luchtfilter. Meteen die hele boel ook maar losgehaald en de valbeugels gemonteerd. Nu wachten op de onderdelen en dan kan de boel weer in elkaar.
 
Ja, dinsdag heb ik nog een rit op het programma staan, maar ik ben bang dat ik die op de TA moet doen, omdat de Tiger dan nog niet klaar is. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan