Triumph 900 T400 "Steamer"

kan iemand mij vertellen of dit (zie foto) ongeveer de juiste veervoorspanning is...?
full
 
Hoi Dobbertje61.
Wat voor jou de juiste veervoorspanning is hangt af van of je solo of met 8eropzitter,en wel of geen bagage rijdt.En dan komt daar ook nog een soort van persoonlijke voorkeur bij...... :? :?
En als ik naar de foto van jouw Steamer kijk zie ik daar 2 hele mooie omgespaakte wielen.
Met voor een 17inch schat ik.Dan lijkt het mij verstandig om eens iemand met verstand van vering er naar te laten kijken.Rij b.v eens bij Hyperpro langs,advies is altijd gratis en soms is een betere afstelling al een groot verschil.
 
Laatst bewerkt:
Wielen zijn inderdaad niet standaard....Vóór kleiner en achter breder. De demping in de achterveer is er nagenoeg uit (al na 70.000 km) en vervanging onvermijdelijk. Ik zal inderdaad eens advies gaan inwinnen....
 
Andere airbox van iemand overgenomen voor ik die van mij had gedemonteerd. Lang verhaal kort, nu blijk ik er dus 2 te hebben met een K&N filter.

In mijn originele filterhuis zit een klein scheurtje. Niets schokkends want het is miniem en staat niet open. Daarnaast is het voor het filter, maar ik vraag me af of iemand weet waar ik dat mee kan lijmen. Geen idee waar de airbox van gemaakt is.
 
Bij het in elkaar zetten lijkt het dat twee onderdelen de benen hebben genomen. Wie heeft voor mij:

- de dop voor achterop de rechter airbox extensie (gezien vanaf de voorkant)
- zo'n messing busje waar de bout doorheen gaat die aan de achterkant de tank vasthoudt

Bedankt!
 
je kunt plastic ook "lassen" met een paperclip een s buigen en en met een soldeer bout er in smelten, dan dicht breien met tyrib

zie video
op you tube

, ghulst als je de airbox nog hebt wil ik die wel van je over nemen, pb me over hoe en wat, ik ben over een weekje weer in nederland, nog 4000 km

groetjes joep
 
Na het probleem met het uitvallen van de motor heb ik de oorzaak kunnen herleiden naar een defecte krukas sensor.
Heeft iemand deze toevallig nog liggen? Nieuw vind ik ze nogal aan de prijzige kant.
 
Hoi zoek even op, brabantmotors.nl daar heb ik er laatst een gekocht voor 69 € , hij kan ook verzenden , is orgineel triumph dealer , betreft wel imitatie want orginele zijn er niet meer, maar de mijne loopt als een zonietje ☀️☀️☀️☀️

Groetjes joep
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de suggestie. Ik wacht nog even af wat de dealer zegt maar dat klinkt als een goede optie. Stuk betaalbaarder dan de Engelse variant.
 
mocht er iemand nog aanhaalmomenten of iets willen weten ik heb net een werkplaats handboek van de tiger gekocht, laat maar weten als ik iets moet inscannen of opzoeken.
 
Hoi heefd iemand hier een setje dogbones voor de vering liggen, ben hier al tijden naar t zoeken maar tot heden geen geluk,

Mijn tiger is nl verlaagd maar de oude eigenaar had de orginele weg gegooid, en omdat ik nogal groot ben zou ik m graag omhoog hebben, laat dat dan samen met de nieuwe(gereviseerde) achter veer monteren,

Groetjes
 
De krukas sensor is vervangen en de Tiger loopt weer prima. Gisteren een rondje van 15km gedaan en dat heeft hij goed volgehouden.

Ik moet hem nog wel even openmaken omdat ik niet gekeken heb naar de ruimte tussen de sensor en de krukas. Die schijnt 0,7mm te moeten zijn. Weet iemand of dat echt uitmaakt wanneer de motor goed loopt?
Daarna ook even de carburateurs synchroniseren, scheelt vast wat trillingen en plofjes
 
Zo.... Stil hier!

Maar goed, ik heb daar ook niet aan meegeholpen. ;) Maandag teruggekomen van drie weken vakantie. Dan is het mooi weer, dus ga je naar het strand etc. Maar vandaag ging het kriebelen. De Tiger staat al stil sinds 1 juli en dat is veel te lang. Dus even gekeken wat er nog nodig was en er blijkt geen dop op de expansiekamer aan de linkerkant te zitten. Dat scheelt alweer. Nou was alleen de afstandsbus voor het vastzetten van de tank nog weg, dus zelf een bus gemaakt van een RVS pijp en toen kon de boel weer in elkaar. Daarna nog even de dwarsverbinding van de valbeugels gemonteerd en de boel warm laten draaien om te ontluchten en om te kijken of de fan aansloeg. Alles werkte naar behoren. Mooi. Dus met de nieuw gescoorde boutjes uit Engeland de kuip weer vastgezet en hij was klaar om te rijden. En dan moet dat natuurlijk gewoon. :)

Dus, hierbij, de Tiger die weer een rondje doet.
3a3b318790c3f6f9760079aae98bf837.jpg


61480299ad4d41f80b662132117b036d.jpg


5c01639ae5c6806bf7f70435c954c737.jpg


Wel stoer zo met die valbeugels. ;)
 
Alles klaar voor een weekendje op pad met de tent, Duitsland in, komen er 3 dagen schijtweer aan :N
Alles maar weer afhangen, volgend weekend ziet er voorlopig beter uit . Dan de 2e poging :Y

full
 
Jammer Hans ! '(

Komend weekend word heerlijke temperatuur. Weekend erop ga ik naar Duitsland naar Glemseck Café Racer treffen bij Stuttgart; net als vorig jaar :]
full
 
Dat ziet er super uit dat treffen, ik zoek het even rustiger, idd as weekend ziet er beter uit als afgelopen weekend, dus gaat helemaal goedkomen.
 
Ga je mee ik vertrek morgen naar vrienden in portugal, zij een oud colega gister tegen me .......

M3xfSnQ.jpg


Vooruit dan maar , tot over een week of 3 🌴🍤🍻🍺🍷🍸🍻
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan