Triumph 900 T400 "Steamer"

Ok, dankje. Zaterdag ook nog eens kijken op de motorbeurs. Ik wil eigenlijk iets hebben dat niet meteen een berg kost, want zo vaak gebruik ik hem niet, dus of een goedkope optie, of een tweedehandsje.

Overigens kwam ik net op Zeelandnet een rode steamer tegen die hier in de buurt te koop staat voor net geen 1700. Dat is een redelijk koopje als ik de andere online prijzen zo een beetje zie...
 
Ja, vond ik ook. Echt een koopje. Ziet er op de foto's ook wel erg netjes uit. Eigenlijk zou ik wel eens willen kijken om hem gezien te hebben. Maar ja, kopen doe ik hem niet en hij heeft geen showroom volgens mij.
 
Probleem is hetzelfde als verkopen vanuit Maastricht, het is een takke eind rijden om
even te kijken, vandaar dat je wel wat met de prijs moet doen.
 
Ik moet zeggen dat ik zelf wel reële prijzen krijg voor de dingen die ik verkoop. ;) Zelfs vanuit Goes. Je hebt soms alleen wat meer geduld nodig, maar dit zou ik haast 'dumpen' noemen. ;)
 
Hoe dan ook , voor een goede motor doetie zichzelf wel een paar honderd euries tekort,
misschien is er haast geboden. :+

wel stoere bandjes trouwens
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend op de motorbeurs nog eens op wat motoren gezeten en ik wil misschien wel een paar risers op de Tiger willen zetten om het stuur wat hoger te zetten. Weet iemand naar welke afmetingen ik dan moet kijken en hoeveel hoger ik kan gaan zonder meteen leidingen te moeten vervangen etc?
 
Ik heb 35 mm en een hoger stuur, kwam 2 cm tekort met de oude leiding, nou was die nieuwe ook maar 16 euro toen .
Heb het stuur losgemaakt en met wat hulp optillen , kijken hoehoog het lukt met huidige leiding.
We kunnen wel een op elkaar af rijden voor een bakkie ergens tussen in, kun je
proefzitten. :]
 
Laatst bewerkt:
En wat voor merk risers heb jij er dan tussen zitten? Ik geloof dat ik vooral moet kijken naar de lengte van het blokje waar de bouten doorheen gaan en de afstand hart/hart van de bouten, toch? Of is er meer?

Ik heb ook nog eens zitten kijken naar iets verlaagde stepjes, maar dat is meteen een forse klap geld.
 
LSL Stuurverhogerset motor 35mm zilver

Heb deze erop zitten, setje is compleet met bouten, is zo klaar,en ja stepjes verlagen kost een bom, ik heb mijn zadel zelf open gepulk en er 4 cm van het stevigste schuimrubber gedaan, zadel is nu ong 4 cm hoger, is voor mij een betere kniehoek, en stepjes verlagen staat nog wel op mijn lijstje om te maken, maar ik moet nog even een ingeving krijgen hoe dat moet gebeuren. :?

ps is een klein 1 man motorzaakje in Garderen , bij mij om de hoek, daar haal ik een boel spullen vandaan, nette prijs en hij is een makkelijk mens.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad maar eens meten dan, dan weet ik wat ik kan doen. De prijzen vallen me nog wel mee. Overigens is €16 voor een leiding ook echt niks... ;)

Ik ben helaas niet zo handig, dat ik stepjes kan maken. Ik heb me wel af zitten vragen of er geen mogelijkheid is om andere stepjes te gebruiken, maar tot nu toe geven de forums daar niet veel hoop op. Voor de Transalp kon ik zware offroad stepjes kopen voor twee tientjes. Nu heb ik via via een aardig iemand gesproken die leuke stepjes maakt, maar die vraagt €80 voor de stepjes en €160 inclusief rem- en schakelhendel. Vast niet echt duur, maar toch...
 
Grrrrr... Had niemand me even kunnen waarschuwen dat het monteren van die valbeugels een #$%&*&#$%$# karwei is? Ben er vanavond aan begonnen, maar na tweeënhalf uur heb ik alles maar weer terug gemonteerd en heb het -voorlopig- opgegeven. Het lijkt wel alsof je de hele motor uit elkaar moet halen om die beugels er op te zetten... De motorsteunen aan de voorkant gaan nog wel, maar die onder het luchtfilter zijn echt onhandig. En dan alles met bout en moer. :( Ik vond mijn Transalp wel eens onhandig om aan te sleutelen, maar... :P
 
O ja , nog wat die valbeugels zijn een ramp om te monteren, soms moet je de boel wel
2 X uit elkaar halen :+






ps; zorg datie zondag weer rijdt, het wordt prachtig motorweer.
 
Hahahaha, dat doe ik eigenlijk vooral door de valbeugels maar even te laten liggen. ;)

Ik had even de tank eraf gehaald, maar dat hielp ook nog niet, want je moet die airbox er eigenlijk ook nog afhalen om bij die moeren van de achterste motorsteunen te komen. Daar had ik gisteravond geen zin meer in, want dan zou hij nu niet meer rijden. Maar die is er lastig weer op te krijgen. Dat kost veel duwen en trekken. Als je de voorkant er in hebt, dan zitten de gaten eigenlijk weer wat te ver voor de achterkant etc. Hebben jullie dat ook?
 
Ik hadtem zelf gemaak :+ t, maar kun je de gaten niet een beetje groter boren/vijlen , dan heb je wat meer ruimte om te manoeuvreren .
 
Laatst bewerkt:
Ik lees wel op een Duits forum dat ze bekend zijn dat bij een paar T400's de tank 'langer' schijnt te zijn geworden. Dat lijkt dus wel op het probleem dat ik hier heb. De vraag is in hoeverre je de gaten aan de voor- en achterkant inderdaad uit kunt vijlen om hem beter te kunnen monteren. (Of zelfs in je eentje, want nu lukte het alleen maar met z'n tweeën.)

Hans heeft mij inmiddels een berg documenten gestuurd, waarna ik er achter kwam dat het verhaal over het instellen van de schokdemper gewoon in het boekje onder het zadel staat...

Of euhm... :/

Nou ja, niet dus. Ik heb een Hagon schokdemper onder de Tiger zitten en die verstel je dus blijkbaar weer op een andere manier. Iemand ervaring mee? Het is niet die met het externe reservoir. Ik heb al even een mailtje naar Hagon gedaan. Ben benieuwd.
 
Tuf anders eens naar een motorzaak waar ze een open dg hebben of zo, vaak staat er dan een veren deskundige met gratis advies.
Werkte bij mij niet helemaal, toen hij klaar was stuurde hij vast wel strak, maar bij de eerste beste drempel vloog ik er bijna af, dus ik ben weer terug op "soepel"
 
Ik heb nog een 'gratis test' voucher meegenomen van Hyperpro. Misschien dat ik daar wel eens langs rij in Roosendaal.
 
Dit topic ook even aan mijn lijstje toegevoegd. ;)
Na een proefrit op 27-01-2015 en een aantal tevreden kilometers verder is het leuk om te zien dat ik niet de enige berijder met een Tiger 900 ben. :)
Binnenkort eens rustig gaan lezen. ;)
 
Afspraak bij Hyperpro staat voor volgende week.

En een setje Hepco en Becker koffers gescoord voor een mooie prijs. 42 liter Journey's. Maar daar krijg je wel een brede Tiger van. Uitkijken in de file dan. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan