Triumph 900 T400 "Steamer"

hier dit jaar geinvesteerd in hyperpro veer set kan niet anders zeggen dat het de investering meer dan waard is .qua rijgedrag is de motor kompleet veranderd
niet meer extreem duiken vd voorvork bij remmen , sturen door de bocht enorm verbeterd en doorzakken achterveer ook enorm verminderd
 
O ja , nog wat die valbeugels zijn een ramp om te monteren, soms moet je de boel wel
2 X uit elkaar halen :+
ps; zorg datie zondag weer rijdt, het wordt prachtig motorweer.
Vanmorgen was ik even bij de Triumph dealer, voor mijn Tiger heb ik een setje besteld.
De dealer laat ik deze voor mij monteren. :)
 
hier dit jaar geinvesteerd in hyperpro veer set kan niet anders zeggen dat het de investering meer dan waard is .qua rijgedrag is de motor kompleet veranderd
niet meer extreem duiken vd voorvork bij remmen , sturen door de bocht enorm verbeterd en doorzakken achterveer ook enorm verminderd
Ik heb geen idee wat er bij mij in zit. Achter zit wel een Hagon schokdemper en die lijken wel populair te zijn op Tigers en niet af-fabriek gemonteerd te zijn. Maar goed, ik heb ook geen sjoege van het instelen van zo'n ding. Hopelijk kunnen ze me er meer over vertellen. En anders wordt het wellicht sparen...

Vanmorgen was ik even bij de Triumph dealer, voor mijn Tiger heb ik een setje besteld.
De dealer laat ik deze voor mij monteren. :)
Geloof me, dat vind ik heel verstandig. Wat een gedoe. Heb de laklaag ook al een beetje beschadigd onder het rempedaal, dus dat moet ik weer bijwerken. :( Maar goed, ik heb ze 'uit den lande', dus dan moet je ze wel zelf monteren.
 
Geloof me, dat vind ik heel verstandig. Wat een gedoe. Heb de laklaag ook al een beetje beschadigd onder het rempedaal, dus dat moet ik weer bijwerken. :( Maar goed, ik heb ze 'uit den lande', dus dan moet je ze wel zelf monteren.
Ik denk dat mijn dealer in Mijdrecht geen probleem zou maken van eigen onderdelen. ;)
 
Ik denk dat mijn dealer in Mijdrecht geen probleem zou maken van eigen onderdelen. ;)
Ongetwijfeld kan ik hem hier ook bij Motoport binnenrijden en dan zullen ze het vast wel monteren, maar dat wil ik ook helemaal niet. Ik wil er ook gewoon zelf mee aan de slag. Dan weet ik ook weer meer van de motor en hoe alles in elkaar zit. Daar leer je weer van. Of ik dan tenminste. ;)

Maar ze gaan er op komen hoor. Alleen niet vandaag. :P
 
Dit topic ook even aan mijn lijstje toegevoegd. ;)
Na een proefrit op 27-01-2015 en een aantal tevreden kilometers verder is het leuk om te zien dat ik niet de enige berijder met een Tiger 900 ben. :)
Binnenkort eens rustig gaan lezen. ;)

Welkom , ik begin me steeds minder alleen te voelen 8-)
Grappig wel dat rood wel een populaire kleur was voor die tijd.


Hans
 
Welkom , ik begin me steeds minder alleen te voelen 8-)
Grappig wel dat rood wel een populaire kleur was voor die tijd.
Hans
Dank je. :)
Mijn aanhanger is ook "Zwart met rood", dus op termijn wordt er een trekhaak onder gemonteerd en is het een mooi Rood-Zwart setje.
Mvg Pieter
 
Hoi.

Die staat ook op Speurders,is echt peukengeld voor een T400.

Motoren - Triumph - Motoren en Scooters - Speurders.nl

Zondag ga ik proefrijden op deze.
Heb begin van de week een goed gesprek met de beste man gehad.
Vandaag is mijn Funduro verkocht en hem meteen gebeld, nog wat dingen gevraagd en besproken over de staat en wat er moet gebeuren. Ik kreeg een goede indruk van hem, een handelaar maar hij was wel eerlijk.
Zondag is D-day en ben zeer benieuwd. De Steamer is een beetje een jeugdliefde van me.

Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet Letten bij een Steamer?
 
Grappig, jij komt vanuit Zaanstad om een steamer uit mijn achtertuin te halen en ik rij naar de Achterhoek om er daar een op te pikken. :) Rare jongens die motorrijders.

Veel plezier met proefrijden. Rondom Driewegen zijn genoeg kleine dijkjes (ook wat onverhard) en genoeg mogelijkheden om hem eens goed aan de tand te voelen.
 
dar ratel ..... dreaded alternator rattle : bout verbinding tussen dynamo en blok brak nog wel eens bij eerste modellen hiervoor is een terugroep actie geweest van triumph . vastzitten vd remmen voor en duik neigingen van voorvering
 
Grappig, jij komt vanuit Zaanstad om een steamer uit mijn achtertuin te halen en ik rij naar de Achterhoek om er daar een op te pikken. :) Rare jongens die motorrijders.

Veel plezier met proefrijden. Rondom Driewegen zijn genoeg kleine dijkjes (ook wat onverhard) en genoeg mogelijkheden om hem eens goed aan de tand te voelen.

Je weet wat ze zeggen hè.. Wat je van ver haalt is lekker.
Het is iets meer dan 2 uur rijden dus het valt wel mee.
 
Laatst bewerkt:
dar ratel ..... dreaded alternator rattle : bout verbinding tussen dynamo en blok brak nog wel eens bij eerste modellen hiervoor is een terugroep actie geweest van triumph . vastzitten vd remmen voor en duik neigingen van voorvering

Dus als die bout gebroken is dan hoor ik een ratel?
De remmen had ik iets van gelezen ja, en dat duiken zal vast minder zijn als ik een setje Hyperpro heb gemonteerd.
 
Toen ik die van mij ging kopen heb ik me ook aardig ingelezen. DAR is een probleem (die bout) en bij starten met een zwakke accu kon de startmotor de hele boel blokkeren en dat is een prijzig geintje. De fix is om de accu gewoon altijd goed vol te hebben. ;)

Er zijn nog wat andere Tiger forums en draadjes als deze bij ADVriders vond ik ook wel nuttig.
 
idd de dynamo ratel, als je het licht uit doet ratelt of meer sizzelt hij een beetje meer als dat het licht aan is , ik heb bij mij ook de dynamo eruit geprutst, en de rotorbout met een beetje Loctite vast gezet, 50k geleden, wel een nieuwe rubberen Oring plaatsen, anders kun je nog eens aan het werk, ervaring deskundige B|
Ik haal mijn remmen ieder jaar uit elkaar, altijd al gedaan, is een beetje werk, nieuwe vloeistof erin en je kunt altijd stoppen _O-
Ik heb mijn brommer uit Erika gehaald, was ook 3 uur met de trein :N
En als je Duits een beetje goed is heb je hier meer antwoorden als vragen,
Tigerhome
Maar pas wel op, op fora staan alleen problemen, dus het lijkt altijd erger,
ik heb nu 50k op de teller gezet,van de 95k zand en straat, tot nu toe alleen onderhoudt, olie en filter verversen, banden ,ketting en tandwielen en heel veel tanken,en iedere 20k een blikje carbreiniger in de tank .


en verder vooral veel rijden :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Zondag ga ik proefrijden op deze.
Heb begin van de week een goed gesprek met de beste man gehad.
Vandaag is mijn Funduro verkocht en hem meteen gebeld, nog wat dingen gevraagd en besproken over de staat en wat er moet gebeuren. Ik kreeg een goede indruk van hem, een handelaar maar hij was wel eerlijk.
Zondag is D-day en ben zeer benieuwd. De Steamer is een beetje een jeugdliefde van me.
Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet Letten bij een Steamer?
Voor vandaag wens ik je een fijne en veilige proefrit. :]
 
Stap ik over een halfuurtje in de auto om die kant op te gaan.

En ken je dat gevoel als een kind voor pakjesavond?
Nou ik ook.....;)
 
Nou, dan rest ons nu alleen nog de vraag...


HOE IS HET :] GEWEEST?

Daar zijn we nu natuurlijk allemaal benieuwd naar. :Y

Is de Tiger nu van eigenaar gewisseld?
 
Nou, dan rest ons nu alleen nog de vraag...
HOE IS HET :] GEWEEST?
Daar zijn we nu natuurlijk allemaal benieuwd naar. :Y
Is de Tiger nu van eigenaar gewisseld?
Daar :] ben ik ook wel benieuwd naar. :Y
We willen je natuurlijk graag verwelkomen bij "ons Tiger" clubje.
 
Als jullie het leuk vinden kunnen we in het voorjaar wel eens bakkie doen , als we tijd en lekker weer hebben. Ik dacht zoiets als de MC D in Waalwijk voor allen zo'n 100 km .
Of loop ik wat te hard van stapel O-)
Van mijn huis naar MC D in Waalwijk is het 110 km.
 
Het viel een beetje tegen.....

De zithouding was goed maar sportiever dan ik had verwacht.
De banden waren echt k*t en de vering was zo slap als een natte dweil.
De kleppen moeten nodig gesteld maar dat had hij al verteld, het blok liep verder als een zonnetje op wat moeite met oppakken na, door wat lang stilstaan.

Dat was het negatieve. -O-

Toen hij de hoes eraf haalde kreeg ik spontaan een harde plasser.
Teringjantjeherpesopjekringspier wat een mooie, coole stoere bike.
Natuurlijk wat gebruikssporen maar de foto's doen hem geen recht.
Van te voren zei mijn vrouw je moet een zwarte nemen want ik vind rood niet mooi.
Mijn zoon zei je moet een blauwe nemen want ik vind die mooier.
Maar toen ze hem zagen was het......WOW. Ik was op slag verliefd.. *O*
Het rijden was een groot contrast met het gevoel van toen ik hem zag.


Ik heb hem laten staan op dat moment omdat er een zwarte "96-er op marktplaats staat voor €1750,-
Dus ik dacht ik wil eerst die zien en vergelijken . Toen ik belde had hij al een kijker. Ik moest toch uit Zeeland terug rijden dus zou nog een keer bellen als ik in de buurt was.
De kijker had hem gekocht dus ik had onmiddellijk spijt van het laten staan van de rooie.....

Thuis meteen gebeld en de deal gesloten. Als zijn monteur tijd heeft deze week dan koop ik hem voor de vraagprijs incl. Kleppen gesteld.
Mocht de monteur weg zijn dan haal ik hem op met een korting.
Morgen hoor ik over zijn monteur, dus ik zal hem donderdag of zaterdag gaan halen want dan heb ik tijd.

Gert is een hobby handelaar maar ook een liefhebber van mooi spul.
Hij had diverse prachtige originele motoren staan in pracht conditie.
Zijn monteur staat ook op beurzen en evenementen met een speciaal ingerichte airstream caravan dus die heeft hij niet altijd tot zijn beschikking.

De aanbetaling is voldaan dus in theorie ben ik eigenaar van een schitterende knalrode Steamer. ....OH YEAH. :]
Nu het wachten nog....... |(
 
Wat een spannend verhaal om te lezen en verklaart ook waarom we "even" op antwoord moesten wachten. ;)
Welkom bij ons clubje. :]
V.w.b. de banden kan ik je de Heidenau K60 aanbevelen.
Met betrekking tot het wachten, heb ik 4 weken geduld moeten hebben tot alle aanpassingen waren uitgevoerd. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan