Triumph 900 T400 "Steamer"

Gefeliciteerd dan! Mooi verhaal over een mooie motor. Ff wat drinken als je hem op gaat halen? Vanuit Driewegen kom je toch altijd door Goes. ;)
 
Ik had idd je aanbevelingen van de Heidenau gelezen en wat info gezocht. Zien er goed uit idd.
Heb zelf goede ervaringen met Metzeler Tourance maar die slijten zo vreemd af.
Ik ga me er in ieder geval in verdiepen en een afspraak bij Hyperpro staat ook in de planning.
Stalen remleidingen staan ook nog op het lijstje

En dank u voor het Welkom heten. :}

.
 
Het gaat helemaal goedkomen met je nieuwe aanwinst, misschien heb je wat aan onderstaand;

Die sportieve zit herken ik, daar zijn rizers en/of een hoog stuur de oplossing,
rizers 3,5 cm zijn er al voor 30 euries
Banden ben je voor 150 euro voor de komende 12k klaar met een paar mooi K60 scouts,
Ik bestel ze altijd hier, en dan worden ze afgeleverd waar jij wilt, (zou je de monteur ook kunnen laten monteren)
http://www.mynetmoto.com/motorradre...AU/profile/all/StartRow/0/motorradreifen.html
Een paar progressieve voorveren en nieuwe olie in de voorpoten helpen je 130 euro lichter te maken, maar check eerst even wat voor veren er in zitten, misschien zitten er al goeie veren in maar zijn de luchtkamers in de voorvork veel te groot of de olie te dun.

Ik zou nog even geduld hebben en de brommer lekker door die monteur klaar laten maken, al of niet met spullen die jij opstuurt, dan kun je gewoon meteen opstappen en genieten.

gr Hans


ps Waalwijk blijft in de race voor een groepsfoto :-)
 
Ik hoor het wel dan. ;)

Overigens zijn er ook een paar serieuze hobbyisten die setjes maken om de stepjes te verlagen. Leuk, maar reken vanaf €160 met rem- en schakelpedaal.

De benen bevielen wel, ik miste meer het hoge brede allroad stuur.
Ik geloof ook niet dat ik staand kan rijden in de huidige setup.
Maar laat hem eerst maar ophalen en gaan wennen dan kom ik er vanzelf achter wat wel en niet bevalt.
 
Laatst bewerkt:
Staand rijden vind ik ook lastig. En ik heb niet eens hele lange benen. Voor mij is het ook de hoek bij lange afstanden, maar goed, dat is misschien ook wel meer gewenning. Zo lang heb ik hem nou ook weer niet. Ik heb wel het idee dat staan met verlaagde steunen ook prettiger is, omdat je dan net ff wat lager staat en wat meer motor tussen je benen hebt. Maar goed, ik heb daar weinig ervaring of kennis van, dus dat scheelt. :)

Ik heb ook naar risers zitten kijken en voor een tientje of 3 heb je wel wat leuks en ik begreep van iemand op een ander forum dat hij er 5cm tussen heeft zitten zonder dat hij kabels etc. hoefde aan te passen. Dat geeft dus flink wat speelruimte.
 
Persoonlijk heb ik geen ervaring met staand rijden, het is mij ook niet duidelijk in welke situatie je staand zou rijden?
Wel denk ik er aan om een voetensteun zoals ook op fietsen worden gebruikt voor onder op de beugel te bevestigen.
Bij langere ritten kan ik dat dan gebruiken om mijn benen eens steuntje in een andere houding te geven.
Onderstaande foto is mijn Tiger. :)
full
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk heb ik geen ervaring met staand rijden, het is mij ook niet duidelijk in welke situatie je staand zou rijden?
Wel denk ik er aan om een voetensteun zoals ook op fietsen worden gebruikt voor onder op de beugel te bevestigen.
Bij langere ritten kan ik dat dan gebruiken om mijn benen eens steuntje een andere houding te geven.[afbeelding]

Staand rijden gebruik als je offroad rijdt voor beter controle en overzicht.
Nu heb ik het daar nog nooit voor gebruikt, maar op lange ritten is het ook lekker om de benen even te strekken. :Y

Er zijn wel betere alternatieven voor Highway steps hoor. Die fiets dingen zien er niet zo fraai uit op de motor en ik vraag me af of ze stevig genoeg zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je antwoord.
Met offroad heb ik nog geen ervaring.
Mijn eerste stap is :] en mijn Tiger beter leren kennen.
Op termijn het volgen van een VRO en daarna een VRO offroad. :)
De voetensteunen plaatsen geen haast. ;)
 
De kniehoek vond ik te scherp, ik had er last van, het leek meer een supersport :?
ik heb het zadel 3á4 cm verhoogd, dat zit net ff wat lekkerder, en een flink hoger stuur.
Verlaagde steppies , voor een redelijk prijs, is nog in studie.
Met mijn 1,80m kan ik, indien nodig, redelijk staand rijden, maar ik zit liever *O*
En om even anders te zitten kun je misschien dwars over het bovenste buisje van de carterbeschermbeugel een dwarsbuisje maken met een paar slangeklemmen, dan kun je eens voelen of dat beter zit, maar je kunt ook gewoon ff stoppen op een mooi plekje, en even de benen strekken.
full
 
Laatst bewerkt:
Met mijn 1,80m kan ik, indien nodig, redelijk staand rijden, maar ik zit liever *O*
LOL, dat gevoel ken ik. Maar dan op 1,83. Ik heb alleen relatief korte benen en een schuin stuk de garage in. Nu kan ik dat nog net achteruit lopend op de motor. Als ik het zadel ga verhogen, dan lukt me dat niet meer. En dat zou wel heel irritant zijn aangezien mijn Tiger door de loopdeur naar binnen gaat. ;) Ik kijk dus nog even door naar verlaagde stepjes.
In dit topic op een Duits forum staat een versie die iemand zelf heeft gemaakt en ook een link naar een versie van MotoBau. Meestal kom je her en der nog wel 'zelfbouw' versies tegen op ADV Rider etc. maar voor de Steamer ben ik die eigenlijk nog niet tegengekomen. Als iemand daar linkjes van weet... ;)
 
Mijn schaduw is gebaseerd op een origineel van 1,77 m ;)
Het achteruit lopen/rijden met de Tiger als ik op het zadel zit kan ik gelukkig nog net. :)
Parkeren in mijn garage doe ik ook op deze manier en heb ik wat meer controle.
Waarna ik hem op de midden standaard zet.
Het zadel en stuur verhogen heeft voor mij geen zin.
 
Gefeliciteerd met je T400 Jeroen !

Met de fiets naar je eigen smaak uitrusten begint het verhaal pas :-)

Wat betreft het stuur is in mijn ogen de grootste boosdoener van de zithouding de afhangende uiteinden van het originele stuur.
Met een hoog model zwart cross stuur van Tomaselli los je het probleem prima op zonder risers en heb je meteen een breder/hoger stuur ;)
 
Vorige week nog even 1100 kilometertjes door Andalusië geknald op m'n Spaanse T400, en deze foto is genomen in de Sierra Nevada op 2550 meter hoogte. Je kan daar tot aan de skipiste rijden en met een uurtje zit je weer aan de de Costa met een cerveza :Y
full
 
Ja Hans, het was weer een straf om voor 110 euro heen en weer te vliegen en de ochtend van vertrek om 11 uur s'ochtends al op de Tiger te zitten _O-

:]
 
Ik zou voor die hoge gaan, maar hij komt bij manoeuvreren misschien wel een beetje
tegen je kuip,
je zou eigenlijk ff moeten proefzitten. :Y
 
Laatst bewerkt:
Erg persoonlijk ja. Voor mij zelf is die van jou te veel hoog Hans :Y
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, een hoger stuur is inderdaad ook nog wel een idee. Ik was een recht stuur gewend bij de TransAlp en die van de Tiger is natuurlijk wel wat gebogen. Ik heb nog een oud stuur liggen van een Husky, maar dat is laag. Een hoger stuur zou een leuk probeersel kunnen zijn. Dat kun je dan ook weer makkelijker wat naar je toe draaien, waardoor je ook de kuip niet zou hoeven raken.

En die Spaanse beelden die zien er wel heel aantrekkelijk uit. Maar ja, niet iedereen heeft daar een Tiger staan. Helaas. ;)
 
Das natuurlijk waar Arno....Maar je kan er ook van genieten want we hebben daar een leuke Villa te huur ter plekke en m'n Tiger wil ik ook nog wel verhuren aan collega T400 rijders ;-) Dus alles is te regelen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan