Motor trekt langzaam en houd in bij 6000 toeren

Mr Chaos

Rookie
22 sep 2014
5
0
Ik heb onlangs een Suzuki gs 650 GT gekocht, was een koopje !
het "enige" wat er aan mankeert, is dat de motor heel traag trekt tot 6000 toeren, en dan niet meer door trekt (rood toeren gebied tussen 10,000 en 12,000), en een topsnelheid haalt van 110km p/u en als ik dan stop voor bv. een kruising etc. valt de motor uit, ik kan hem dan direct weer starten, en loopt ook gelijk weer !!

heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?! ik (nog) niet heel technisch op het motorisch gebied, ik ben meer een bouwer/verbouwer van motoren, misschien dat iemand van jullie mij kan helpen !?
 
controleer eens of de vacuumschuiven van de carburateurs wel omhoog komen als je vol gas geeft?
klinkt alsof je klevende vacuumschuiven, danwel gescheurde membranen hebt.

6000 toeren is bij de meeste motoren precies het punt waarop de vacuumschuif omhoog moet komen om de brandstofdosering te gaan regelen. Als de schuif beneden blijft liggen vormt ie ook een grote beperking voor de inkomende luchtstroom en knijpt alleen al op die manier het vermogen flink af.
 
Nou heb ik eens geprobeerd, om in zn vrij de motor door te trekken naar het rode toerengebied, dat ging wel, maar niet van harte ! En hoe kan ik controleren of de vacuumschuiven omhoog komen ?
 
schuif gaat omhoog als er voldoende onderdruk is, heeft niets met toerentallen te maken.

Nou..zal ik het dan even op de beeldscherm-sleutelexpert modus uitleggen?

"de meeste atmosferische 4-cilinder motorfietsmotoren met 1 carburateur per cilinder hebben vanaf ongeveer 6000 toeren per minuut een luchtdebiet waarbij "voldoende onderdruk" ontstaat in de membraankamer om de vacuümschuif in de carburateur omhoog te laten gaan"

DUS JA>> het heeft in dit geval wel degelijk met toerental te maken.. omdat hij precies op diezelfde 6000 toeren helemaal niet meer trekt denk ik dus aan die vacuumschuiven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan