het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.325
5.681
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
deze auto staat in de heimat te koop:
wat klopt er niet,
(ik denk is ook een soort sleutelblunder en ik vond t wel grappig..)

[afbeelding]

en deze auto,...
[afbeelding]

:X
een verdomd lelijke snorkel die je gezichtsveld merkelijk verkleind en dus voor de rest blijkbaar geen functie heeft.
en komt waarschijnlijk van het platteland waar 5 cm water al een diepe plas is?
 
Ik werk bij een appelteler, hier hebben we twee quads, en natuurlijk een aantal trekkers.

Op een gegeven moment begon 1 van die quads erg beroerd stationair te lopen, als ie warm was liep ie aardig, maar koud... Ook rookte die aardig, en dat deed ie anders nooit..

Nu waren er 2 collega's naar een quad bike curses geweest, bleek dat 1 van de 2 de quad had bij getanked...... met diesel...

Een van mijn taken is om het niveau van de vloeistoffen te controleren van de quads, dus, ik draai de peilstok er uit, hele peilstok nat... Ik kon het oliepeil ook zonder peilstok zien, de olie was bijgevuld tot de rand van waar je de olie in giet..
De olie hadden ze toen dus ook maar even "op peil" gebracht..





Soms, als er een hoop modder ligt, en ik moet met de quad op pad, dan is mijn werk nog niet zo verkeerd. ;)
 
Kwam op feesboekske voorbij:

15078554_1799626596966410_2581683372507824537_n.jpg
 
:}

Iets strakker spannen, dan zal de riem wel meegenomen worden.

Misschien de tanden van de poelies vijlen zodat je meer contactoppervlak hebt.

Daar zeg je wat, wij gebruiken synchroflex aandrijf riemen in onze machines. En ik kreeg een paar jaar geleden een vraag van een klant voor een bestel nummer voor een polie?. Wat er vreemd is omdat normaal de riemen naar verloop van tijd wat harder worden waardoor de tanden beschadigen (is een inspectie punt tijdens onderhoud) je deze dient te vervangen of de riem knapt uiteindelijk. Maar deze klant had het op een of andere manier voor elkaar gekregen om de tanden van de polie er af te schuren...?. Dus mogelijk dat hij het zelfde gedaan heeft door een riem verkeerd om erop te zetten en de boel extreem op spanning te zetten, deze riemen zijn staal omwonden aan de buitenzijde namelijk. En als je boven staande foto bekijkt zie je ook al een metaal kleur op een tand wat duid op slijtage :X
 
Laatst bewerkt:
Hoe zouden zijn kleppen er uit zien ?
En de zuigers ?

hoeft helemaal geen probleem te zijn, er zijn best nog wel vrijloopblokken in gebruik...
Maar als ik de riem bekijk, dan denk ik dat we in het ootje genomen worden, die schade aan de gladde kant van de riem betekent imho dat die riem behoorlijk gesleten is, en heb nog nooit die schade/slijtage aan een riem gezien, zonder dat die geknapt is
 
hoeft helemaal geen probleem te zijn, er zijn best nog wel vrijloopblokken in gebruik...
Maar als ik de riem bekijk, dan denk ik dat we in het ootje genomen worden, die schade aan de gladde kant van de riem betekent imho dat die riem behoorlijk gesleten is, en heb nog nooit die schade/slijtage aan een riem gezien, zonder dat die geknapt is
Mogelijk is het een vrijloop inderdaad,
Ik heb het ooit meegemaakt met mijn VW Derby (de jongeren hier zullen dat model niet meer kennen)
Tanden van de riem rond de krukas waren er af, (van beginnende jonge zuinigheid !),
ter plaatse een andere (ook oude) riem opgelegd, en naar huis kunnen rijden om daar het zaakje juist af te stellen,
Dus dat is ook "replacement", en het is dus mogelijk,
(Maar uw denkwijze was bij mij ook al door 't hoofd gegaan, en dit was waarschijnlijk
inderdaad een grap)
 
Laatst bewerkt:
Heb nog niet naar het voortandwiel gekeken (hij staat voorlopig nog eventjes stil voor ik de kettingset binnen heb) maar ik denk dat daarvan niks meer over is dan een mooi stalen cirkeltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan