het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Als de kooi kapot gaat gaan alle kogels aaneen kant zitten en komt er aan de andere kant zoveel speling dat ze er uit kunnen rollen. Ze hoeven niet in het blok terecht te zijn gekomen, ze kunnen ook op de straat zijn gevallen.
Als de kooi van het lager kapot ging voor de dichtging zitten de kogels in het blok, dat ik wel zeker,
Niet zeker dat ze schade aanrichten omdat ze op de zeef zullen blijven liggen,
Maar wat doet zoveel speling met de primaire as en de schakelvorken schakelwals, ...
 
Als de kooi van het lager kapot ging voor de dichtging zitten de kogels in het blok, dat ik wel zeker,
Niet zeker dat ze schade aanrichten omdat ze op de zeef zullen blijven liggen,
Maar wat doet zoveel speling met de primaire as en de schakelvorken schakelwals, ...
Die kogels laten zich niet tegenhouden door zo'n keerring. Het is ook niet uitgesloten dat er een tandwiel direct achter zit waardoor de kogel niet naar binnen kunnen. Ik zou de pan er af halen om het te kunnen zien. Schade aan de schakelvorken e.d is zeker niet vreemd in dit geval.
 
1SYzuxZ.jpg


Vers koekblik gekocht..
Dealer onderhouden... boekje keurig afgestempeld.
En jij gaat mij niet wijsmaken dat die filter er nog geen 19k in zat.
( gok eerder tegen de 100k )

En daarom.. vertrouw ik dus dealers/garage's en de gemiddelde "pro" niet.
 
[afbeelding]

Vers koekblik gekocht..
Dealer onderhouden... boekje keurig afgestempeld.
En jij gaat mij niet wijsmaken dat die filter er nog geen 19k in zat.
( gok eerder tegen de 100k )

En daarom.. vertrouw ik dus dealers/garage's en de gemiddelde "pro" niet.

"Vers" als in een ex-lease welke er bij ±160K aan kilometers óf 3-5 Jaar uitgaat en de laatste beurt dus gehad heeft binnen het service-interval welke vóór die Kilometerstand lag? Óf verwacht jij dat de leasemaatschappijen die laatste beurt ook als afleverbeurt cadeau gaan doen aan je?

Pay Peanuts, Get Monkey's!!
 
Laatst bewerkt:
Sleutel blunder van mijn dochter...:
Blokje van een Dinly quad moest uit elkaar vanwege water. de poelie etc eraf maar aan de andere kant moest deze vastgezet worden zo vertelde ze..heeft ze een vijl door een gaatje gestoken en zo geprobeerd. helaas brak de vijl |( . Daarna heeft pap het maar overgenomen zonder te weten wat gebeurt was. Blijkt ze ook nog de motor gestart te hebben, althans op de startmotor rond laten gaan.we ..
resultaat, spoelen kapot,pick-up sensor kapot en nog meer...
Tja...maar, toch trots dat ze het uberhaubt zelf probeert :X B|
Tenminste niet bang voor vieze handjes. :9
 
"Vers" als in een ex-lease welke er bij ±160K aan kilometers óf 3-5 Jaar uitgaat en de laatste beurt dus gehad heeft binnen het service-interval welke vóór die Kilometerstand lag? Óf verwacht jij dat de leasemaatschappijen die laatste beurt ook als afleverbeurt cadeau gaan doen aan je?

Pay Peanuts, Get Monkey's!!

Nope, auto is van een particulier geweest, heeft bij merkdealer z'n onderhoud gehad.
 
Dit had een dure schade kunnen zijn, maar ben eigenwijs en vertrouw dealers / garage's niet
dus kijk ik zelf alles na..
( en, repareer zelf )
En , *zie foto* niet geheel onterecht, op zo iets lulligs als een filtertje van 6 euro
en 5 minuten werk.

Je zal maar vertrouwen op de boekjes, dan had dit een hele zure kunnen zijn de volgende
keer dat de computer zegt "hij moet naar binnen voor olie"


Ook bij de merkdealer, vertrouwen is leuk.. controle, is véél beter.
( ik ga zelf niet op heksenjacht, heb dat ding voor een nice price opgehaald
zonder garantie )
Heb eerder te doen met de vorige eigenaar, die door de neus heeft betaald voor
het onderhoud van z'n koekblik..
Die heeft niet echt gekregen waarvoor hij betaald heeft...
 
Laatst bewerkt:
Doe dan ook voor de grap eens na jouw 19k km het filter eens controleren. :)

Daar hoeft 'ie écht geen 19K voor te gaan rijden. Na 5K is 't ding als 't goed is al weer zo zwart als zwarte piet ;) Maar als die auto nét geleverd is met een "verse" beurt dan mag 't ding er nog niet zó uit zien.
 
Laatst bewerkt:
Doe dan ook voor de grap eens na jouw 19k km het filter eens controleren. :)

Gaat niet om het zwart, dat zijn ze allemaal zo :)
Dat ie van de ellende uit elkaar viel, daar ging het om.

Heb al wat meer van deze auto's gehad, die filters komen er zwart maar intact weer uit.
Ook als je hem niet wisselen ( kuch ) en 2 oliebeurten met 1 filter rijd..
Komen ze er ook nog heel uit.


Niet vastgekoekt aan het huis , en de afdek-kap/deksel.

Motorolie was ook nu niet bepaald fris, alleen kan ik daarvan niet beweren
dat ie niet gewisseld is. ( met, zekerheid )

Tenzij deze auto de laatste maanden in de Sahara heeft gereden of rond een actieve vulkaan,
heeft de lucht filter de laatste beurt ook teveel gekost.


Even voor het duidelijke, IK heb hem zonder beurt/garantie/belofte's opgehaald.
Volgens de papieren én de boord computer heeft ie recent onderhoud gehad.
( geen magie, kan je gewoon zien als je hem aanzet )




Al met al, gewoon.. als je een verse auto haalt.. of met je koekblik vertrouwd op
een dealer..

Kijk zelf ook eens even, dit soort goedkope zaken om op te lossen, kunnen heel duur worden
als je t niet oplost.
 
Gaat niet om het zwart, dat zijn ze allemaal zo :)
Dat ie van de ellende uit elkaar viel, daar ging het om.

Heb al wat meer van deze auto's gehad, die filters komen er zwart maar intact weer uit.
Ook als je hem niet wisselen ( kuch ) en 2 oliebeurten met 1 filter rijd..
Komen ze er ook nog heel uit.


Niet vastgekoekt aan het huis , en de afdek-kap/deksel.

Motorolie was ook nu niet bepaald fris, alleen kan ik daarvan niet beweren
dat ie niet gewisseld is. ( met, zekerheid )

Tenzij deze auto de laatste maanden in de Sahara heeft gereden of rond een actieve vulkaan,
heeft de lucht filter de laatste beurt ook teveel gekost.


Even voor het duidelijke, IK heb hem zonder beurt/garantie/belofte's opgehaald.
Volgens de papieren én de boord computer heeft ie recent onderhoud gehad.

( geen magie, kan je gewoon zien als je hem aanzet )




Al met al, gewoon.. als je een verse auto haalt.. of met je koekblik vertrouwd op
een dealer..

Kijk zelf ook eens even, dit soort goedkope zaken om op te lossen, kunnen heel duur worden
als je t niet oplost.

Dus als ik (heel simpel) 't interval van de servicebeurten in m'n auto reset dan vertrouw jij daar eigenlijk 100% op?
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik (heel simpel) 't interval van de servicebeurten in m'n auto reset dan vertrouw jij daar eigenlijk 100% op?

Volgens mij bedoeld hij juist dat hij wist dat hij nergens rechten aan kon ontleden en dat doet hij ook niet.

Bedoeling is om aan te geven dat een 'volledige onderhoudshistorie niet iets is waar je blind op moet vertrouwen.

Denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij bedoeld hij juist dat hij wist dat hij nergens rechten aan kon ontleden en dat doet hij ook niet.

Bedoeling is om aan te geven dat een 'volledige onderhoudshistorie niet iets is waar je blind op moet vertrouwen.

Denk ik.


Klopt, dát bedoel ik.




Daarom noem ik ook geen bedrijf / dealer.

Want, hoewel motorforum.. ben ik nog steeds verdomde blij met m'n verse koekblik :) :)
- eindelijk weer een 6 pitter -
 
Volgens mij bedoeld hij juist dat hij wist dat hij nergens rechten aan kon ontleden en dat doet hij ook niet.

Bedoeling is om aan te geven dat een 'volledige onderhoudshistorie niet iets is waar je blind op moet vertrouwen.

Denk ik.

Ik heb laatst in m'n (recente) auto wat onderdelen laten vervangen waarbij ik in eerste instantie al aangegeven had wát er EXACT stugue was... Vervolgens werden in eerste instantie alle gerelateerder componenten vervangen behálve dát stukje elektronica waarvan ik aangaf dat 't stuk was..... Geloof maar dat ik een andere kijk heb gekregen op de manier waarop er met "klanten" omgegaan wordt.....

Dat verhaaltje "loopt" nog, overigens....
 
Laatst bewerkt:
Die kogels laten zich niet tegenhouden door zo'n keerring. Het is ook niet uitgesloten dat er een tandwiel direct achter zit waardoor de kogel niet naar binnen kunnen. Ik zou de pan er af halen om het te kunnen zien. Schade aan de schakelvorken e.d is zeker niet vreemd in dit geval.

Heb de pan er af, ben geen metaal tegen gekomen op de bodem of in de afgetapte olie.

Alleen is een 2ehands blok goedkoper dan dit blok oplappen. Dus, die gaat in onderdelen op Ebay of zo. :)
 
Mijn ervaring:
-op diesel:zwarte olie na de eerste kilometers.
-op benzinne: zwarte olie na de eerste 10-tal kilometers
-wil je je olie "oliekleur" houden; rij op gas.

Maar zwart is geen indicatie voor slechte kwaliteit, iedereen weet dat (korte of lange) afstanden en omstandigheden veel meer betekenen dan de voorgeschreven interval.
 
Ging niet om die olie kleur, die komt zelfs zwart uit de grond.


Maar de oliefilter die zo slecht was, dat ie er in losse stukken er uit kwam.
( met moeite, bovenkant en onderkant zaten vastgekoekt aan de motor zelf )

Nu ben ik me niet zo heel bekend met andere auto merken, maar met dit merk wel ,
en dit komt bij een normale interval, zelfs met een enkel overgeslagen beurtje
gewoonweg niet voor.

Was ook vrij duidelijk te zien dat de dealer waarbij hij liep fan was van het
olie afzuigen van boven.
Aftap plug was "onaangeraakt" en zat behoorlijk wat drab in de carter.

Zelf niet zo kapot van deze methode van oliewissel , om de "drab" reden.
 
Dit had een dure schade kunnen zijn, maar ben eigenwijs en vertrouw dealers / garage's niet
dus kijk ik zelf alles na..
( en, repareer zelf )
En , *zie foto* niet geheel onterecht, op zo iets lulligs als een filtertje van 6 euro
en 5 minuten werk.

Je zal maar vertrouwen op de boekjes, dan had dit een hele zure kunnen zijn de volgende
keer dat de computer zegt "hij moet naar binnen voor olie"


Ook bij de merkdealer, vertrouwen is leuk.. controle, is véél beter.
( ik ga zelf niet op heksenjacht, heb dat ding voor een nice price opgehaald
zonder garantie )
Heb eerder te doen met de vorige eigenaar, die door de neus heeft betaald voor
het onderhoud van z'n koekblik..
Die heeft niet echt gekregen waarvoor hij betaald heeft...


Als ze al op een filtertje van 6 Euro bezuinigen, dan is het niet best. Heb zelf net mijn transit zijn beurje gegeven, het bovenste centrifugaalfilter kost al 40 pleuro.
 
Jep, zelfde ervaring hier.
Keurige onderhoudshistorie bekend....maar de dealer had hem gewoon verkocht met
klapperende distributieketting en lekke kettingspanner, ook was de vloer zeiknat
na een regenbui, en nog wat stomme onbenullige punten die niet klopte.

Ben naar de dealer in het dorp gereden, die werden witheet, want de meeste punten en
klachten, zijn standaard controle en aandachtspunten bij een beurt, dus die heeft
even een "vriendelijk" belletje naar de andere dealer gedaan...iets met of hij wel
goed bij zijn hoofd was om een auto zo achter te laten....

Nee, ik doe het meeste zelf, en de rest laat ik doen bij de lokale garage, al zegt
dat ook niet alles

Overigens met de motor ook dat soort praktijken meegemaakt, remlichtschakelaar defect,
kentekenlampje er niet in, niet synchroon gesteld....maar hij was wel klaar voor gebruik,
ja, misschien in India
 
wordt gister een cb600f gebracht, zelf beurtje gedaan en schroefdraad van aftap plug verrot gedraaid, want moment sleutel kapot :X

hoe hard moet je draaien om m12 x 1,5 van 15 mm lang in alu verrot te draaien?

Kijk iets verder en zie een nieuwe kettingset met 1cm speling en een te strak en :X geklonken sluitschakel.
 
Laatst bewerkt:
Jep, zelfde ervaring hier.
Keurige onderhoudshistorie bekend....maar de dealer had hem gewoon verkocht met
klapperende distributieketting en lekke kettingspanner, ook was de vloer zeiknat
na een regenbui, en nog wat stomme onbenullige punten die niet klopte.

Ben naar de dealer in het dorp gereden, die werden witheet, want de meeste punten en
klachten, zijn standaard controle en aandachtspunten bij een beurt, dus die heeft
even een "vriendelijk" belletje naar de andere dealer gedaan...iets met of hij wel
goed bij zijn hoofd was om een auto zo achter te laten....

Nee, ik doe het meeste zelf, en de rest laat ik doen bij de lokale garage, al zegt
dat ook niet alles

Overigens met de motor ook dat soort praktijken meegemaakt, remlichtschakelaar defect,
kentekenlampje er niet in, niet synchroon gesteld....maar hij was wel klaar voor gebruik,
ja, misschien in India
Waarom vinden jullie allemaal dat onderhoudshistorie bekend iets zou moeten zeggen over het verrichtte onderhoud?

Zoals iemand al zei: veel punten zijn verplichte CONTROLE punten bij een beurt.
Als vervolgens de eigenaar zegt: xxx euro?! Dacht et niet. Doe gewoon die olie en klaar.
Dan heb je je beurt netjes op tijd gehad en krijg je het stempeltje van de dealer.
Kan je de dealer ook niet helemaal verwijten, die kunnen geen werk gaan uitvoeren waar iemand niet voor wil betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan