het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
hier klopt iets niet!
die pinnen zijn korter,
er is een slot gebruikt van een ketting zonder O-ringen denk ik.
Zelfs de schakel lijkt korter, hier zit een totaal niet bijpassende schakel in de ketting. Er moet iemand een bloedhekel aan je hebben, als je je motor zo terug krijgt. :o

Als dit door een bedrijf is gedaan, mag die aan de schandpaal.
 
Idd nieuwe achterbrug, ketting snel terug gehangen, maar vergeten vast te zetten met een schakel.
Heb er inderdaad geen cm mee gereden, kwam er net op tijd achter, maar anders was ie er na een meter al uit gevallen, kon deze er zo uit blazen.

Zal ook geen namen noemen, iedereen kan een foutje maken, zelfs de beste ;)

Inmiddels al nieuwe schakel tussen gezet dus we kunnen weer verder
 
Laatst bewerkt:
Godsamme........ketting zou je maar losknappen tijdens een snelwegritje met iets meer gas erop en harder dan 120 km per uur.
Kan je behoorlijk van op je bek gaan lijkt me zodra de ketting zichzelf vastvreet.
Dit benne geen leuke fratsen.



En op een provinciale weg, zonder gas geven en met 80km/u ... dan is t wel een leuke frats ? :P
 
Geen motor, maar onlangs even de versnellingsbakolie vervangen van een vw golf, (te) snel op internet gekeken wat de aftap en vulplug is en leeg dat ding. Trechter er bij en olie er in. Na 100ml kwam er ineens olie aan de onderkant uit.

Nee de aftap plug zat prima!

Het was geen vulplug maar een timing inspectie plug...

Na 6 bussen remmenreiniger en geen lekkende olie achtige substantie de bak gevuld en na een testrondje was alles gelukkig nog in orde!

Dus voortaan doe ik het op mijn manier en zoek ik het van te voren even rustig op :) alles voor de eerste keer is even kijken of het niet anders is dan je gewend bent.
 
Laatst bewerkt:
Weer wat leuks tegen gekomen...
Denk ga ff remschijf demonteren zodat k de velg een ander kleurtje kan geven.
Een van de vorige eigenaren dacht dat echter het een goed idee was om de bouten van de achter remschijf vast te zetten met epoxy oid :X

18033179_1464383253631916_5149616557075306507_n.jpg


Bouten zitten dusdanig vast dat alle bouten van het schroefdraad afbraken en zelf zelf 2 linksdraaiende bitjes afbraken zonder dat er beweging in de achtergebleven bouten komt.
Tijd voor een nieuwe achtervelg dus
 
Laatst bewerkt:
weet je zeker dat het geen loctite is/was? Loctites orden vaak wel zachter als je het heet maakt. Dat kan ook af fabriek zo zijn gedaan dus als je een ander velg in handen krijgt kan hetzelfde gebeuren :)

db
 
Laatst bewerkt:
weet je zeker dat het geen loctite is/was? Loctites orden vaak wel zachter als je het heet maakt. Dat kan ook af fabriek zo zijn gedaan dus als je een ander velg in handen krijgt kan hetzelfde gebeuren :)

db

Het is jammer dan mensen graag zelf sleutelen en zoiets ze dan overkomt omdat ze dat gewoon (nog) niet weten. Loctite wordt al meer dan 50 jaar gebruikt. Er zijn zelf krukassen uit meerdere delen met schuifpassing, welke met Loctite in elkaar worden gezet.

Prachtig spul, dat Loctite. Bij mijn oude klassieke Engelse motor zet ik alles ongeveer met Loctite in elkaar, want je kunt het loeivast draaien, het rammelt gegarandeerd los. Loctite voorkomt dat je onderweg delen verliest.

Heet stoken idd en het gaat weer los.
 
Ha ha..
Sorry hoor; maar dit was gewoon loctite. Dat had je inderdaad gewoon eerst met een brandertje heet moeten stoken en dan had je ze er zó uitgedraaid. Zelfs op mijn 25km bromsnor zit de schijf vast met loctite..

Wat ik alleen niet zo goed snap is als er 1 breekt dat je dan op dezelfde manier doorgaat..?
Zonde van die velg.
 
de bouten van de remschijf voor zaten ook vast met loctite, idd gewoon warm gestookt en eruit gedraaid zonder al teveel moeite...dit is niet mn eerste keer, ik gebruik zelf al jaren loctite bij mn auto's ;)

Misschien dat loctite na 25+ jaar er anders uit gaat zien, maar ik heb nog nooit grote klonten doorzichtig loctite gezien dat zelfs met een propaarbrander niet zacht wordt...want zelfs al was dit loctite, dan is dit een enome overkill geweest qua hoeveelheid. Al het blauweïge gruis is van een halve draad van de bout aangezien de rest vd bout en dus het draad er nog in zit.

En nee was niet verstandig om de andere alsnog te proberen terwijl ze afbraken, maar aangezien de eerste bout er wel gewoon uitkwam (zonder enig spoor van loctite overigens) was er hoop dat ze niet allemaal vast zaten.
 
Laatst bewerkt:
Paar weken geleden een wiel met 2 remschijven en 12 dol gedraaide inbus koppen op de werkbank. Dikke puntlas op de flank van iedere inbus kop gezet, los gedraaid met een inbus extractor (tralala met 2-vingers op een 1/4" rateltje), 10 minuten werk.

Het nut van écht heet stoken (richting roodgloeiend) wordt in de hobby sfeer enorm onderschat.
 
Laatst bewerkt:
Paar weken geleden een wiel met 2 remschijven en 12 dol gedraaide inbus koppen op de werkbank. Dikke puntlas op de flank van iedere inbus kop gezet, los gedraaid met een inbus extractor (tralala met 2-vingers op een 1/4" rateltje), 10 minuten werk.

Het nut van écht heet stoken (richting roodgloeiend) wordt in de hobby sfeer enorm onderschat.
Alleen jammer dat aluminium bij die temperatuur smelt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan