Briks and chicks

De chick zit in de topkoffer? :? ;)




Je wilt chicks bij de VFR?? Kan hoor....











index.php
 
Yep!


Tot een tegemoet komende Litouwer met auto zonder op te letten linksaf slaat.

Da vind ie nie fijn....


full

de ANWB heeft 'm toch maar terug naar NL gehaald..)

full





Back on topic!!!!!


er is weing "bricks&chicks" te vinden online mbt de wat oudere VFR's zoals de RC24 of RC36-1.....
en wat er dan is......


DSCN0662.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alleen jammer van die nepklassiekert. De volkswagen New beetle onder de motoren.

(ik heb echt nooit de aantrekkingskracht van dat plastiklookblok begrepen. Ik heb ook nooit begrijpen waarom eigenaren van dit soort stijlloze meuk zo graag toch op het veld van het veteranentreffen of bij de kerk op de caferacerdag willen parkeren. Je gaat toch ook geen foto van een zeventiende eeuws meesterwerk in een museum hangen?)

Nog ff over die Triumph: ik zag vannacht een aflevering van die show van Henry Cole, waar hij met deze motor door Ierland reed en hij was zeer te spreken over de rijkwaliteiten.
 
Nog ff over die Triumph: ik zag vannacht een aflevering van die show van Henry Cole, waar hij met deze motor door Ierland reed en hij was zeer te spreken over de rijkwaliteiten.

Er is ook niets mis met die dingen, maar als je een echte "die hard" CafeRacer bouwer en brikkenrijder bent, moet je klaarblijkelijk wel kotsen op "retro" en "pre-fab" fietsen omdat die voor technisch inferieure meelopers zijn ;) Ondertussen maakt de nieuwe Thruxton een hele nieuwe generatie geïnteresseerd in oldschool motoren, en een deel van die generatie zal ook weer aan oude brikken gaan klussen.

full
 
Er wordt net zoveel aan omgebouwd om er een "caferacer" van te maken dan van bv. Jappen brikken.
En daarbij komt dat ECHTE caferacers voornamelijk lichte ENGELSE motoren waren.
Feitelijk waren het niet meer dan lichte arbeidersmotoren waar al het overbodige afgesloopt was om zo hard mogelijk te gaan.
Het hele gedoe om wat nou wel of geen " caferacer"is heb ik nooit begrepen. En al dat customizen van al of niet oude Japanse motoren zijn hooguit lookalikes.
 
Er wordt net zoveel aan omgebouwd om er een "caferacer" van te maken dan van bv. Jappen brikken.
En daarbij komt dat ECHTE caferacers voornamelijk lichte ENGELSE motoren waren.
Feitelijk waren het niet meer dan lichte arbeidersmotoren waar al het overbodige afgesloopt was om zo hard mogelijk te gaan.
Het hele gedoe om wat nou wel of geen " caferacer"is heb ik nooit begrepen. En al dat customizen van al of niet oude Japanse motoren zijn hooguit lookalikes.

Dat is maar de vraag motoren zijn altijd omgebouwd vanaf het moment dat ze op de markt kwamen tot nu aan toe.
 
Er wordt net zoveel aan omgebouwd om er een "caferacer" van te maken dan van bv. Jappen brikken.
En daarbij komt dat ECHTE caferacers voornamelijk lichte ENGELSE motoren waren.
Feitelijk waren het niet meer dan lichte arbeidersmotoren waar al het overbodige afgesloopt was om zo hard mogelijk te gaan.
Het hele gedoe om wat nou wel of geen " caferacer"is heb ik nooit begrepen. En al dat customizen van al of niet oude Japanse motoren zijn hooguit lookalikes.

De definitie van een caferacer is om er zoveel mogelijk af te halen wat niet nodig/verplicht is, zodat de fiets zo licht en snel mogelijk is.

Een caferacer met zijkapjes en een voorspatbordje is dus al geen caferacer.

Dit, om de term caferacer niet de besmeuren, en dat wordt gewoon veelste veel gedaan vind ik.

Hoeveel motoren staan er bij de caferacerdag met een voorspatbord ?
 
De definitie van een caferacer is om er zoveel mogelijk af te halen wat niet nodig/verplicht is, zodat de fiets zo licht en snel mogelijk is.

Een caferacer met zijkapjes en een voorspatbordje is dus al geen caferacer.

Dit, om de term caferacer niet de besmeuren, en dat wordt gewoon veelste veel gedaan vind ik.

Hoeveel motoren staan er bij de caferacerdag met een voorspatbord ?

Ja daaaag, ga jij maar lekker met een motorfiets rijden zónder voorspatbord........ :+

Veel plezier als het gaat regenen }) Of je moet een echte "hipster" zijn, dan kan het zijn dat je baard alles opvangt }) zoniet, zit je hele bek vol met alle "shit" die je tegen komt _O-

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik de meeste die zo iets leuk vinden niet :N

Een Café racer is niet per definitie een fiets zonder voorspatbord :N In negen van de tien gevallen een fiets met een kunststof spatbord.
De huidige trend, voor de volbaardapen, is zònder voorspatbord. Maar zo was het nooit :N
 
De definitie van een caferacer is om er zoveel mogelijk af te halen wat niet nodig/verplicht is, zodat de fiets zo licht en snel mogelijk is.

Een caferacer met zijkapjes en een voorspatbordje is dus al geen caferacer.

Dit, om de term caferacer niet de besmeuren, en dat wordt gewoon veelste veel gedaan vind ik.

Hoeveel motoren staan er bij de caferacerdag met een voorspatbord ?

Ik wil niet lullig doen, maar als ik me niet vergis is een voorspatbord wettelijk verplicht....
 
Laatst bewerkt:
Een keer goed kijken naar fotos uit de vijftiger jaren wil ook wel eens helpen.... :Y

Zonder voorspatbord is geen caferacer _O- _O- _O-

Binnenkort maar weer eens een stukje vijzen op mn....eh
full


Ja op mn.... eh niet bestaande caferacert. :+
Shit, ik heb er per ongeluk ook nog zijschildjes op gezet. :$
 
Laatst bewerkt:
On topic. Een café racer en een chick, ergens op de foto.
Ik ben het trouwens helemaal met Hoefijzer eens. Dat gedoe met die café racers slaat helemaal nergens op. Een CB met een plakbandkruis op de koplamp en een set clipons is geen café racer. Zo makkelijk koop je jezelf daar niet in. Er zit een lifestyle achter een echte café racer die onlosmakelijk met de motor is verbonden. Een Belstaff jasje kopen met een 59 badge erop + een ouwe Japanner kort zagen en naast je leasebak parkeren is niet hetzelfde. De echte ouwe rockers verdienen wat meer respect dan dat.

full
 
Laatst bewerkt:
On topic. Een café racer en een chick, ergens op de foto.
Ik ben het trouwens helemaal met Hoefijzer eens. Dat gedoe met die café racers slaat helemaal nergens op. Een CB met een plakbandkruis op de koplamp en een set clipons is geen café racer. Zo makkelijk koop je jezelf daar niet in. Er zit een lifestyle achter een echte café racer die onlosmakelijk met de motor is verbonden. Een Belstaff jasje kopen met een 59 badge erop + een ouwe Japanner kort zagen en naast je leasebak parkeren is niet hetzelfde. De echte ouwe rockers verdienen wat meer respect dan dat.

[afbeelding]

Je klinkt al net als een orthodoxe gelovige. Het moet precies zoals vroeger, anders hoor je er niet bij.
full
 
Ik ben wat dat betreft wel een redelijke hardliner ja.
En inderdaad van een chick in een slechte houding met een ongekeurde Biltwell helm op een 13 in een dozijn Honda loop ik niet warm. Maar ieder zijn feestje.
 
En als je goed naar oude caferacer foto's kijkt waren er genoeg caferacers bij die met spatborden reden in het natte Engeland.
Zoals Ton76 al zei: Het was een lifestyle. En er waren zeker geen regels hoe je motor er uit moet zien.
Er waren toen al bijv. Vincents en matchlessen met lichte aluminium spatborden maar die konden de meesten niet betalen omdat hun weinige geld op ging aan sigaretten,benzine en bier.
 
Toch zie ik op de foto hierboven (met de rockers) een klein spatbordje.... En dé oplossing voor het aloude nummerplaat probleem.
Overigens heet dit topic Briks en chicks, niet Caferacers en chicks. Dus alles mag, als ermaar een motor en een vrouw opstaan....
 
Er wordt net zoveel aan omgebouwd om er een "caferacer" van te maken dan van bv. Jappen brikken.
En daarbij komt dat ECHTE caferacers voornamelijk lichte ENGELSE motoren waren.
Feitelijk waren het niet meer dan lichte arbeidersmotoren waar al het overbodige afgesloopt was om zo hard mogelijk te gaan.
Het hele gedoe om wat nou wel of geen " caferacer"is heb ik nooit begrepen. En al dat customizen van al of niet oude Japanse motoren zijn hooguit lookalikes.


Ik ben wat dat betreft wel een redelijke hardliner ja.
En inderdaad van een chick in een slechte houding met een ongekeurde Biltwell helm op een 13 in een dozijn Honda loop ik niet warm. Maar ieder zijn feestje.

Hap ik weer, verdomme

Dit is nou precies waar dat puristen geneuzel mank gaat. CafeRacers zijn de motoren van jonge Rockers (doorgaans arbeidersklasse) die geen nagel hadden om hun reet te krabben en dus zelf de boel maar gingen verbouwen om de blits te maken bij de kroeg. Tot zover zijn we het eensch, dunkt mij?

Dan heb je anno 2016 een student die van zijn laatste centen in een steegje een CB750 verbouwt en opvoert in de stijl van de late jaren 60. Geen geld, dus zelf beugeltjes vijlen van aluminium staf (zie rusty gold).. En dan roepen de rijders van Engelse fietsen dat dat "er niet bij hoort"? De hypocrisie ten top, want die student zit dichter bij de "echte caferacer lifestyle" dan de meeste Triton bezitters nu.

Vervolgens verdiep je je gedurende 15 jaar (ik spreek even voor mezelf) in het cafe racer gebeuren en ontdek je steeds meer dat juist de ergste puristen in de regel dezelfde "creaties" in dezelfde kleur met dezelfde Grimeca 4LS in een Akront velg, dezelfde alu tank, voorvork, -Made in China- Manx zitje en een vracht Aziatische "Lucas" afmontage spulletjes van "ikwilgistereneencaferacerbouwen.com" in elkaar schroeven. Doorgaans blijvend in nieuwstaat en op de aanhanger. Die echte "Rocker" lifestyle wordt dan beperkt tot hele zondagen Belgom snuiven in de schuur met Alvin Lee op de achtergrond. Stel je voor dat je daadwerkelijk óp die fiets naar Montlhéry of ACE scheurt (zonder bezemwagen heh), dat zou zowaar -net echt- zijn!

Maar voor de CB750 caferacer student zijn dat soort ritten normaal, want die heeft geen trailer en dit is zijn enige vervoermiddel. Hij sleutelt in de berm en doet alles waar de meeste "echte Engelse mannen" alleen nog maar met weemoed aan terug denken. Maar nee, zijn motor "hoort er niet bij" _O- .

Wees potverdorie blij dat iets fantastisch als de Rocker lifestyle en het bouwen van caferacers nu al meerdere generaties door loopt en derhalve onsterfelijk geworden is. Of moet dat hele gebeuren maar gewoon uitsterven met de laatste lichting babyboomers?

Tot slot een illustrerend stukje praktijk - azijnpisserij:

De HarTon, pracht fiets als je het mij vraagt, en echt zelfbouw (zij het weinig origineel op optisch vlak, zie hierboven). Ik loop een tijdje rond die motor en hoor achter me: "Hey wauw moet je die kijken Henk". Henk, die helemaal -de man- is omdat hij een verwassen Triumph T-shirt aan heeft bukt naar de motor toe en mompelt monotoon: "jaaaah ach, is een Harley blok heh.."

We kunnen weer on topic..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan