Ontsteking KLX250 oldtimer vraag

T5eRwin

Rookie
25 sep 2014
3
0
Hoi, techneuten, :)

Ik heb een vraagje, ik heb zelf veel onderdelen liggen van een Kawasaki KLX250 uit 1981.
Nu ga eindelijk na een aantal jaar proberen het beetjes weer leven in te blazen. :]

Nu kan ik een onderblok kopen die van 1979 is en die heeft contactpunten, het blok wat ik heb mist een paar kleine onderdelen, dus dacht ik dan kan ik daarvan uit het blok weer opbouwen.

MAAR, het blok die ik heb is uit 1981 en heeft soort elektronische ontsteking, nu mijn vraag.

Is het verstandig om het onderblok uit 1979 te kopen en aan te passen wat ontsteking betreft of toch maar een blok zoeken vanaf 1981? :?

Alvast dank jullie wel voor het meedenken,

Met vriendelijke KLX groet,
Erwin
 
Onderblokken zijn praktisch hetzelfde , wat andere kappen ivm de ontsteking en kleur, KLX heeft een iets andere koppeling (zit een extra ring tussen naaf en korf). Krukas is 100% zeker hetzelfde en die heb je nodig om het vliegwiel van de KLX op te zetten. Je zou de hele handel van de KLX op het KL onderblok kunnen bouwen. Let wel even op, gebruik als het kan de originele kettingtunnel-O-ring. Alle andere gaan meestal op zijn minst wat zweten of behoorlijk lekken.

Grootste probleem met die KL/KLX blokken is de nokkenas en kop. 1x Zonder of te weinig olie en je hebt een uitgesleten lagering. Is weer te fixen door een bronzen bus in de kop te persen. Goede nokkenassen en tuimelaars zijn erg zeldzaam en niet voor een habbekrats te koop.
full


Succes
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gassen en Halflive,

Dank jullie wel voor de reacties. Dat geeft de burger weer moed *D

Gassen je hebt het over een orginele kettingtunnel-o-ring? Is dat waar de distributieketting doorheen loop? En ik zal inderdaad goed kijken naar de lagering in dé kop. Bij mij ziet die er goed uit.

Ik volgende week dan de onderblok ophalen, wordt misschien wel weer wat en een leuk winter projectje. Ik vraag me wel af of er nog een uitlaat er voor te koop is? Maar we gaan rustig eens kijken of het allemaal gaat werken, eerst het 1 dan de ander ;)

Als jullie nog wat meer tips en tricks hebben of te binnen schieten waar ik op moet letten hoor ik die natuurlijk graag *O*

Met vriendelijke KLX groet,
Erwin
 
Een KLx,mijn eerste motor!
Geeft heel weinig licht,dus wil je in het donker rijden dan moet je de verlichting aanpassen.
Verder een geweldige motor,heb m verkocht omdat woonwerkverkeer niet lekker ging,daar waren betere motoren voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan