Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.913
10.442
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Volgens de MBO rekentoets is deze olie 3,83208x duurder dan 5W40 volsyntheet van de Action. :+

_O-

Dan betaal ik liever 3,8 x teveel :+

HBO Action rekentoets *D
Acht duiven zitten op het dak. Komt er een jager aan. En schiet er drie neer. Vraagt de juf aan jantje: hoeveel blijven er over. Zegt Jantje: geen een want je denkt toch niet dat de anderen blijven zitten.
 
Ik denk dat het geen motorfietsolie is. Even checken dus.

Ja, maar dat is de Techno olie toch ook niet.
Dus dat is geen argument.
Ik sla Valvoline als merk hoger aan dan Techno.
Dus als ik moest kiezen tussen 2 niet-motorfietsolieen, dan lijkt me de Valvoline een betere keuze dan Techno.
Maar hoe kom ik erachter welke van de 2 goede of slechte kwaliteit is?
 
Ja, maar dat is de Techno olie toch ook niet.
Dus dat is geen argument.
Ik sla Valvoline als merk hoger aan dan Techno.
Dus als ik moest kiezen tussen 2 niet-motorfietsolieen, dan lijkt me de Valvoline een betere keuze dan Techno.
Maar hoe kom ik erachter welke van de 2 goede of slechte kwaliteit is?
Dat is wel een argument: Techno olie moet je ook niet in een motorfiets gebruiken.
Slaolie en zonnebloemolie ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Sinds een tijdje staat bij Action ook Valvoline olie te koop voor lage prijzen in de maten 5W30, 5W40, 15W40 en 10W40.
De 10W40 wil ik de eerstvolgende keer met olie verversen gaan gebruiken voor mijn Honda motorfiets. Is dat een goede olie?
Of is Valvoline nu ineens ook een slecht merk omdat het bij Action verkocht wordt?
Uiteraard. :Y
 
HBO Action rekentoets *D
Acht duiven zitten op het dak. Komt er een jager aan. En schiet er drie neer. Vraagt de juf aan jantje: hoeveel blijven er over. Zegt Jantje: geen een want je denkt toch niet dat de anderen blijven zitten.
_O-
Dus als ik moest kiezen tussen 2 niet-motorfietsolieen, dan lijkt me de Valvoline een betere keuze dan Techno.
Maar hoe kom ik erachter welke van de 2 goede of slechte kwaliteit is?
Hoe je er achter komt.. niet via een forum.
Try before you die. ;)

Ik heb vorig jaar via de Action de Shell koekblikkenolie Helix Ultra 5W40 getest.
Volsynthetische API SN mèt friction modifiers en die slipte ook niet eens bij de koppeling
/ en dat nog op het circuit ook.
Maar behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Ik geef er geen garantie op. :+

Wat NU een betere keuze is.. de Action 5W40 beviel mij eerder ook erg goed.
En toch zou ik nu bij een alternatief weer eerder testen met de Valvoline.

Of het beter is.. dan moet je natuurlijk een olielab hebben en een testpark. ;)
 
Die olie is over de datum heen
Hierboven wordt ge-oppert dat dit niet het geval is, dat geloof ik best. Wat ik echter wel denk is dat het een gevalletje is van een lichte productie fout. Zoals verkeerde code, slechte stickers of restpartijen. Soms blijft er na productie een hoeveelheid over en door dit gewoon te flessen kun je dit alsnog verkopen tegen gereduceerd tarief. Klant blij en productie blij want die hoeven niets weg te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Action koopt gewoon goed en goedkoop in.

Daar is de hele formule op gebaseerd: bulk en goedkoop.

Daarom zie je ook dat niet elk artikel er altijd is. Partij op is partij op.
 
Ja, maar dat is de Techno olie toch ook niet.
Dus dat is geen argument.
Ik sla Valvoline als merk hoger aan dan Techno.
Dus als ik moest kiezen tussen 2 niet-motorfietsolieen, dan lijkt me de Valvoline een betere keuze dan Techno.
Maar hoe kom ik erachter welke van de 2 goede of slechte kwaliteit is?

kwaliteit lijkt me nog steeds een niet aantoonbaar iets bij olie.
witte gejasde laboranten ten spijt die met lagertjes en druk en olie spelen heeft "voor zover ik snap" (daar ligt het probleem waarschijnlijk ;) ) niks te maken met wat er in een motorblok afspeelt.

je kan hooguit afgaan op specificaties, waaronder die jaso ma voor een natte koppeling.

Als beide olien die niet hebben zou ik niet kiezen uit die 2 voor degene met longlife erop, dat kan ook je koppeling laten slippen (wat ik gehoord heb), meende me te herinneren dat de valvoline bij de action dat er op had staan, anders 1 vd 2 shell varianten.
 
Overigens vind ik dit inderdaad, zoals eerder gepost, een zeer goed alternatief voor action olie :
77 Lubricants - Motorfietsolie 4T 10W-40

waarom vroeg men , getergd door enorme, schier onhoudbare aanvallen van nieuwsgierigheid ?

Deze olie heeft de jaso specs voor natte koppelingen.
ze hebben een aantal verschillende soorten 10w40 10w30 5w40 etc.
het is een nederlands bedrijf, voor wie hecht aan dat soort dingen.
Je word niet/minder of in iedergeval daar anderen uitgelachen in olie topics.
 
Laatst bewerkt:
kwaliteit lijkt me nog steeds een niet aantoonbaar iets bij olie.
witte gejasde laboranten ten spijt die met lagertjes en druk en olie spelen heeft "voor zover ik snap" (daar ligt het probleem waarschijnlijk ;) ) niks te maken met wat er in een motorblok afspeelt.
Nee
je kan hooguit afgaan op specificaties, waaronder die jaso ma voor een natte koppeling.

Als beide olien die niet hebben zou ik niet kiezen uit die 2 voor degene met longlife erop, dat kan ook je koppeling laten slippen (wat ik gehoord heb), meende me te herinneren dat de valvoline bij de action dat er op had staan, anders 1 vd 2 shell varianten.
 
Inmiddels verkoop ik Motul en ben ik als een blad aan een boom omgedraaid.
;)

Nou, gekheid. Het is dat ik als verkoper nu goedkoop aan Motul kan komen, maar voorheen gooide ik er ook goedkope meuk in, en nooit problemen gehad. Maar dat ging dan wel altijd om old skool 1 en 2 cilinders van 1975-1995.

In mijn WR450, die heel veel vermogen uit een klein blokkie perst, waar maar 1 liter olie in zit, neem ik geen risico.

Zou voor Bel Ray geen veul beter. :Y
 
Inmiddels verkoop ik Motul en ben ik als een blad aan een boom omgedraaid.
;)

Nou, gekheid. Het is dat ik als verkoper nu goedkoop aan Motul kan komen, maar voorheen gooide ik er ook goedkope meuk in, en nooit problemen gehad. Maar dat ging dan wel altijd om old skool 1 en 2 cilinders van 1975-1995.

In mijn WR450, die heel veel vermogen uit een klein blokkie perst, waar maar 1 liter olie in zit, neem ik geen risico.

Deze had ik even gemist.
Maar misschien raak je hier wel de kern van een probleem dat echt bijna niemand kan vertellen wat er probleemloos in een motor van de laatste 4 jaar kan, dus pak je ook maar wat de leverancier aanbeveelt.

Los van het hele garantie verhaal.

Dat voorbeeld van KMT dat ze , ik weet het ff niet meer, maar iets van chroom of nickel/zilver gebruiken voor een motorfiets onderdeel zodat je een specifieke olie nodig hebt....
piston ring ofzo..

Ben je dan zo vernieuwend bezig dat dat echt nodig is ?
kan je dan makkelijker garantie claims afwijzen omdat er iets door die olie heen zit die je voorschrijft? ( als ik het maar een kleurtje wat nog vindbaar is als de olie gebruikt is).

Maar zonder sponsoring en redelijke winsten geen motogp maar vooral geen Isle of man , dus laat het maar lekker zo :)

Overigen ben ik ook van mening dat er zoveel variabelen kunnen meespelen dat het moeilijk bewijsbaar is dat de olie de hoofdoorzaak is van het falen van een motorblok of een onderdeel daarvan.
Ken ook geen verhalen die mensen die een (deel) van een revisie vergoed kregen omdat hun blok vastliep door castrol/belray of wat dan ook.

Als ze er zijn hou ik me aanbevolen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan