Nog boel meer piccies in 'pics deel III'

ik zoek nog juist wel een EML voorwiel (zo'n buisdinggeval) van iemand die hem echt in de weg heeft liggen... (voor weinig dus ;) )
 
Is het voor die bagger style bedoeld? Daar hoort toch juist een groot voorwiel in?
 
Is het voor die bagger style bedoeld? Daar hoort toch juist een groot voorwiel in?

nee, daar blijft het EZS setje in zitten.

ik doe niet aan dingen die zo horen...


ik zoek nog steeds een EML wiel omdat ik nu een incompleet setje heb liggen op zolder ( met een verkreukeld voorwiel) en al wel weer plannen heb voor later waar ik ze wil gaan gebruiken...
 
inmiddels een compleet gespaakt achterwiel gevonden morgen ff ophalen
zo nu nog een gespaakt voorwiel
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een leuk plaatje van een zijspan.
full
 
Razend interessant! Alleen die trekstang naar die remklauw is een beetje overbodig, vogens mij zitten de remklauw bevestigingen vast en zo gemonteerd heeft geen nut.
 
Ik zou weleens willen zien hoe de lagering van zo'n halve vork aan de poot in elkaar steekt. Dat is best nog wel een lengte om op te vangen
 
Dat kan niet alleen het rode deel zijn dat in het zwart steekt. Dan zouden de wielen telkens tegen elkaar wrijven. Het moet breder zijn om torderen over het lager tegen te gaan.
Maar ik heb dit nooit eerder gezien, misschien hebben ze na een proefrondje besloten dat het een slecht idee was.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn idee steekt er een stilstaande as door de wielen heen vanaf de rode arm en draait iedere naaf op een eigen groot open lager.
 
vlg mij heeft Hellracer qwa principe gelijk. elke arm is apart gelagerd in de voorvork poten (mogelijk met een torsie stang ertussen. elk wiel kan onafhankelijk van het andere inveren. of de trekstang niet nodig is, kan ik niet zien maar mogelijk is de remsteun hetzelfde gelagerd als bij EML etc
 
Naar mijn idee steekt er een stilstaande as door de wielen heen vanaf de rode arm en draait iedere naaf op een eigen groot open lager.
Ik kan dat idee niet volgen. De wielen kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen. Dan zou bij vol insturen de as te kort worden. Bovendien moet je dan in beide armen van de swing arm een tuimellager hebben.
De wielen lijken in een soort paralellogram te bewegen.
 
zie er met de beste wil van de wereld het nut niet van in :-(
Ik kan wel wat bedenken. Perse met motor bandjes willen rijden. En dan dus ook de zijkant van het loopvlak willen verslijten. En door twee bandjes te gebruiken kun je goedkopere bandjes pakken voor lichtere fietsjes.

Maar ja, nut... :?
:N
 
Terug
Bovenaan Onderaan