Nog boel meer piccies in 'pics deel III'

En dit is 1 van mijn vaste co piloten
full
 
Mooi?


Daar sta je dan......
50 km van de bewoonde wereld ergens in Alaska
Net een kwartier staan trappen maar hij start echt niet meer

En over 10 minuten is het donker

Mooi......

_O-


Jaren les gegeven op die xt-tjes. :Y
Als zo'n ding een paar dagen stil had gestaan dan zette j het benzine kraantje open.
Even de motor goed schuin houden en wachten tot de benzine door het overloopje uit de carb kwam.
Dan rechtop zetten, contact aan in een keer aan trappen. :Y :Y
Heerlijke dingen waren dat. :Y
 
Iemand foto's van een CB 500 met een zijspan ? Geen Four maar zo'n 2 cilinder lesmotortje ?

Via Google vind ik niks :?


Kan er misschien eentje voor weinig overnemen. Ook een CX 500 trouwens maar daarvan heb ik de info van het subframe al van Halflive's website ;)
 
Neen, nog nooit gezien. Hoewel de CB500T volgens mij een heel leuke zijspantrekker is.
De CX hoop ik ook nog eens tegenaan te lopen. Ook omdat mijn zoon straks een 35KW rijbewijs heeft. Dan ga ik proberen hem te besmetten met een 35Kw cx span :9
 
Lijkt me niet zo'n probleem, zeker niet als je bij de bevestigingspunten van het span ook een verbinding naar de linkerframebuis maakt. Leuk fietsje trouwens.
 
Lijkt me niet zo'n probleem, zeker niet als je bij de bevestigingspunten van het span ook een verbinding naar de linkerframebuis maakt. Leuk fietsje trouwens.
Die foto komt van het internet hoor, foto's van die te koop is krijg ik straks.

Wil kijken of ik daar een winterspan van kan maken, dus hoef geen power te hebben, beetje luxer dan de MZ, ook met lekker smalle bandjes.
 
Kijkend naar foto's van zo'n CB lijkt het qua frame wel te kunnen ?


[afbeelding]
Dit is toch zoals je het wil hebben bij een eenvoudig span?
De voetsteun is eenvoudig door een stalen plaat te vervangen, of te doubleren. Ergens voor aan de motor moet een ophangpunt zitten, anders verbind je de buizen aan elkaar.
Prachtig zo een frame. Ook lekker dat de uitlaatbochten zoveel ruimte geven.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou Honda twee keer ontwerpen als ze alleen maar hoeven te gummen op de tekentafel?
Ik zie ongeveer dezelfde hellingshoek, dezelfde krukas-koppelingsafstand. Ik zou inderdaad op de buitenkant kunnen concluderen dat de CB500 een halve fireblade kan zijn.
Maar geen van de Fireblades, niet de 900, en de 1000, hebben dezelfde boring en slag. Het is misschien hetzelfde ontwerp, maar niet echt een halve Fireblade.

Maar hetzelfde ontwerp gaat voor veel motoren op. Zolang de fabrikant een werkend ontwerp heeft zal hij dat helemaal uitmelken.
 
Alles voor de centjes :Y
De kachel in de fabriek blijft natuurlijk niet voor ons branden. De bedoeling is dat er geld verdient wordt. Zolang de consumenten hetzelfde product met elke paar jaar een ander kleurtje of spiegeltje kopen zou je als fabrikant wel gek zijn om telkens de gok met iets nieuws te nemen.
 
Niet mijn kleur, maar verder supergaaf.
Ik vind dat ze het plaatwerk mooi op het kleppendeksel hebben laten aansluiten.
De spoiler rondom het achterwiel vind ik lelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan