Trillende cockpit GSX600f '00

Gerard2969

Die hard MF'er
7 dec 2012
532
216
HOORN
Goedenavond,

Sinds deze week ben ik in het bezit van een Suzuki GSX600F uit '00.
Deze heeft vaak dat als ik voor het stoplicht sta dat de cockpit resoneert wat een hinderlijk geluid geeft.
Is dit een probleem wat vaker voorkomt met deze fietsen? Zo ja, wat is hier aan te doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Stap 1: goed gesynchroniseerd?

Stap 2: Lekker makkelijk dat het bij stationair is. Motor warm rijden en thuis neer zetten en op zoek gaan naar de precieze plek waar het vandaan komt.

Vinger leggen tot hij niet meer rammelt. Dan op zoek gaan of er een schroefje los zit. Anders kijken of je iets tegen de binnenkant kunt zetten zodat deze niet meer rammelt. Misschien een stukkie schuim als het ergens tegen aan komt. Misschien helpt het zelfs om een grote klodder kauwgom op de goede plek te zetten (of een balanceer loodje)


Succes :)

db
 
Stap 1: goed gesynchroniseerd?

Stap 2: Lekker makkelijk dat het bij stationair is. Motor warm rijden en thuis neer zetten en op zoek gaan naar de precieze plek waar het vandaan komt.

Vinger leggen tot hij niet meer rammelt. Dan op zoek gaan of er een schroefje los zit. Anders kijken of je iets tegen de binnenkant kunt zetten zodat deze niet meer rammelt. Misschien een stukkie schuim als het ergens tegen aan komt. Misschien helpt het zelfs om een grote klodder kauwgom op de goede plek te zetten (of een balanceer loodje)


Succes :)

db

Bedankt voor je reactie.
Het is idd zo dat als ik met mijn vinger de cockpit naar beneden druk de resonantie weg is.
Het gekke is dat de cockpit al omrand is de schuim af fabriek. Ik zal kijken of ik de bevestigingsschroef kan vinden van de cockpit want wellicht kan ik hem onder een iets andere hoek terugzetten, het zal wel een zoektocht worden want dit is GSX model badkuip:-)

Groeten,

Gerard
 
20140927_122701_zpsqh3rk0bv.jpg

De drie grijze bouten even controleren/vastzetten. Zitten wel goed weggebouwd, maar is te doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan