Het 11kw Rijders Topic (IV) - De vier van 4 takt?

De vier van 4 takt?

  • Ja 4 takt, lekker betrouwbaar en een echt motor geluid.

    Stemmen: 50 49,0%
  • nee 2 takt, meer illegaal vermogen en een dikke fun factor.

    Stemmen: 32 31,4%
  • Beide hebben wel wat kan ik dat ook kiezen?

    Stemmen: 12 11,8%
  • Doe mij dan maar een wankel motor!

    Stemmen: 8 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Toch zou ik niet met een imitatie hendel willen rondrijden. Je weet niet wat voor kwaliteit pisbakkenstaal er is gebruikt :X . Het blijft een hefboom waarbij op het korte gedeelte die de pomp indrukt, aardig wat kracht komt te staan. In het dagelijks gebruik zal die prima functioneren. Het risico als de de rem serieus nodig hebt (noodstop), wordt de kracht duidelijk hoger en kan letterlijk het breekpunt bereikt worden. Misschien niet bij de eerste de beste keer maar later (metaalmoeheid).
Een origineel of een ander kwaliteits hendel is door de constructeur uitvoerig hierop getest en berekend. Bij imitatie wordt 1 op 1 de vorm van het hendel overgenomen van het origineel maar niet per se de kwaliteit van het metaal en de lagering.
Pimpen op zich is niet erg en kan een leuke bezigheid zijn maar wees jullie bewust van de gevaren, zeker als het om de remmerij gaat, dat was mijn primaire boodschap. Hopelijk groeien jullie door naar het grote A rijbewijs en dan worden de vermogens en massa's van de motoren, en de daaruit voortvloeiende om te zetten energie, alleen maar groter... :]

Dankjewel, bezorgdheid en tips kan ik alleen maar waarderen.
Ik heb zelf op de gsx650 ook goedkope hendels.
Ik hou ze beide in de gaten mochten ze ook maar iets buigen of breukjes vertonen dan haal ik ze er ook gelijk weer af.

Nadeel is wel dat je breukjes vaak niet kan zien tot het telaat is.
Dus ik hoop dat het allemaal goed gaat.
 
Volgens de RDW 7 kw, maar komt eigenlijk denk net iets boven de 11kw.

20160212094522_zps2pguquj4.jpg


Naast mijn Kawasaki ZX6R heb ik nog een oldtimer. Het is een Honda MBX80 uit 1983. In 2012 als eerste toegelaten in Nederland, dus het betreft waarschijnlijk een Duitse import motor.

Origineel lopen ze +- 85 km/u, maar ik heb hem iets aangepast na de aankoop. Zo zit er nu een cilinder, carburateur en uitlaat van een Honda NS-1 op, deze heb ik passend gemaakt en hierdoor heeft de motor iets meer vermogen. Ketting, tandwielen, remmen en vloeistoffen zijn vervangen (ook een andere tandwielverhouding om het vermogen goed te verdelen). Verder is de ontsteking vervroegd. Nu haalt de motor 115km/u bij ongeveer 11.000 toeren en kan goed meekomen op een 80 weg. Snelweg liever niet, maaar als het rustig is kan het wel.

En twee-takt nadelen?
Slijtage valt reuze mee, onderhoud is goed zelf te doen, de mijne mengt ook al voor mij ;)
 
Laatst bewerkt:
Gaaf, een MBX80! :)
Als je vroeger een MBX had, was je dé man. ;) vaak werden die velgen nog gebruik onder MTtjes en MBtjes. Hij ziet er nog erg strak uit op de foto!
Ik had vroeger zelf een Suzuki TSX 50cc brommer met 75cc-cilinder en grotere carb, andere uitlaat etc. Die liep iets van 95-100km/u. Ook nog op een blauwe maandag een MT50 gehad, maar die kreeg ik van een meisje op m'n werk, toen ik 20 jaar terug ofzo nog vakken vulde. ;)

Jammer dat de jeugd nu voornamelijk op pleepotten aan het rijden is. Ik zie het gemak wel, maar het maakt de stap naar een motorrijbewijs een stuk kleiner.
 
Volgens de RDW 7 kw, maar komt eigenlijk denk net iets boven de 11kw.

[afbeelding]

Naast mijn Kawasaki ZX6R heb ik nog een oldtimer. Het is een Honda MBX80 uit 1983. In 2012 als eerste toegelaten in Nederland, dus het betreft waarschijnlijk een Duitse import motor.

Origineel lopen ze +- 85 km/u, maar ik heb hem iets aangepast na de aankoop. Zo zit er nu een cilinder, carburateur en uitlaat van een Honda NS-1 op, deze heb ik passend gemaakt en hierdoor heeft de motor iets meer vermogen. Ketting, tandwielen, remmen en vloeistoffen zijn vervangen (ook een andere tandwielverhouding om het vermogen goed te verdelen). Verder is de ontsteking vervroegd. Nu haalt de motor 115km/u bij ongeveer 11.000 toeren en kan goed meekomen op een 80 weg. Snelweg liever niet, maaar als het rustig is kan het wel.

En twee-takt nadelen?
Slijtage valt reuze mee, onderhoud is goed zelf te doen, de mijne mengt ook al voor mij ;)


Vette shit!!! :9~ :9~

Heb zelf 3 jaar lang op een MB gereden en heel veel met dat Honda M spul gesleuteld, goeie tijden.
Zat serieus van de week nog op marktplaats te speuren naar zo'n op motorkenteken maar helaas zijn ze allemaal zo prijzig, lijkt me echt wel weer tof voor erbij.
 
Volgens de RDW 7 kw, maar komt eigenlijk denk net iets boven de 11kw.

[afbeelding]

Naast mijn Kawasaki ZX6R heb ik nog een oldtimer. Het is een Honda MBX80 uit 1983. In 2012 als eerste toegelaten in Nederland, dus het betreft waarschijnlijk een Duitse import motor.

Origineel lopen ze +- 85 km/u, maar ik heb hem iets aangepast na de aankoop. Zo zit er nu een cilinder, carburateur en uitlaat van een Honda NS-1 op, deze heb ik passend gemaakt en hierdoor heeft de motor iets meer vermogen. Ketting, tandwielen, remmen en vloeistoffen zijn vervangen (ook een andere tandwielverhouding om het vermogen goed te verdelen). Verder is de ontsteking vervroegd. Nu haalt de motor 115km/u bij ongeveer 11.000 toeren en kan goed meekomen op een 80 weg. Snelweg liever niet, maaar als het rustig is kan het wel.

En twee-takt nadelen?
Slijtage valt reuze mee, onderhoud is goed zelf te doen, de mijne mengt ook al voor mij ;)

Die dikke brommert van jouw staat in de OP :)
 
Het was even wachten, maar het is het waard geweest! Mogelijk ooit nog een Grom, lekker goedkoop in brandstof..

30dh55y.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik weet niet of dit forum heel actief is, maar ik heb sinds kort een 125 gekocht en zoek dus anderen die ook A1 rijden.
Ik rijd zelf een Suzuki DR125SM en vroeg me af of er nog anderen zijn die er zo een rijden en of er veel 125cc rijders in de Hoeksche Waard, Zuid Holland of omstreken zijn.
 
@lukepro3
zou jij zeggen dat met je vriendin rijden een van de leukste dingen is?
*Mijn vriendin gaat binnenkort beginnen zij ze zomaar tegen mij vandaag *O*
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik weet niet of dit forum heel actief is, maar ik heb sinds kort een 125 gekocht en zoek dus anderen die ook A1 rijden.
Ik rijd zelf een Suzuki DR125SM en vroeg me af of er nog anderen zijn die er zo een rijden en of er veel 125cc rijders in de Hoeksche Waard, Zuid Holland of omstreken zijn.

Leuk welkom, stuur even een foto van de moto!
 
@lukepro3
zou jij zeggen dat met je vriendin rijden een van de leukste dingen is?
Mijn vriendin gaat binnenkort vertellen zij ze mij vandaag zomaar *O*

ik heb echt al duizenden km's samen gemaakt, (eerste 2 jaar reed ik nog 125 met der acherop) nu rijd ze 125cc en ik inmiddels al a2 rbw, Ik raad je wel aan een scala rider of ander merk communicatie te kopen dat maakt het plaatje wel echt compleet.

van ritjes in NL tot vakantie naar tjegië het is gewoon anders als met zomaar iemand touren.
 
leuke fiets, andere uitlaat eronder?

Ik ben op dit moment aan het kijken naar andere uitlaten, nu zit er nog standaard op.
De uitlaat is niet echt goed te zien op de foto, maar ik zit te kijken naar Delkevic en dan complete uitlaten, niet heel duur en (volgens bekenden) geen verkeerd merk. Iemand ervaring mee?
 
ik heb echt al duizenden km's samen gemaakt, (eerste 2 jaar reed ik nog 125 met der acherop) nu rijd ze 125cc en ik inmiddels al a2 rbw, Ik raad je wel aan een scala rider of ander merk communicatie te kopen dat maakt het plaatje wel echt compleet.

van ritjes in NL tot vakantie naar tjegië het is gewoon anders als met zomaar iemand touren.

Haha goed Nederlands in mijn originele reactie :9
Bedoel uiteraard dat zij binnenkort wil beginnen, en ze heeft bewust A1 overgeslagen.
Ze zij "ik wil niet op zo'n 125cc brommer zoals jij had :+"

Ze heeft wel een paar eisen, en dat maakt het moeilijker vindt ik.
Ze wil persé een; zwarte sportmotor geschikt voor A2 onder de €2000,-
Er zijn al niet zo veel sportmotoren voor A2 maar nu wil ze ook nog een die het maximale vermogen benut dus o.a. niet een 250.

Mijn vriendin zat vanaf onze eerste date al achterop,
Namate ik langer A2 had begonnen het bij haar steeds meer te kriebelen.
Eind vorige jaar rond haar verjaardag zij ze dat ze binnenkort zelf motorrijbewijs wou halen,
nu vroeg ik haar soms wel (iets te vaak) of ze wou maar nu kwam ze er dus zelf mee. :)

Ondertussen heeft ze ook al een leder motorpak en had ze al een goede helm,
ze was ook mee naar de motorbeurs (waar ze proeflesje deed) en willen inderdaad samen een headset kopen.
Ik vindt dit zo leuk, dit is wel de droom van elke mannelijke motorrijder.. een motorrijdende vriendin :]
 
Ik ben op dit moment aan het kijken naar andere uitlaten, nu zit er nog standaard op.
De uitlaat is niet echt goed te zien op de foto, maar ik zit te kijken naar Delkevic en dan complete uitlaten, niet heel duur en (volgens bekenden) geen verkeerd merk. Iemand ervaring mee?

Beste budget merk dat ik ken,
maat van mij had het onder een Honda CB500.. kwam een bruut geluid uit met plofjes en vlammen :9~
Zou dit zelf dus ook gedaan hebben.
 
Beste budget merk dat ik ken,
maat van mij had het onder een Honda CB500.. kwam een bruut geluid uit met plofjes en vlammen :9~
Zou dit zelf dus ook gedaan hebben.

Plofjes en vlammen, hopen dat een mager 125je dat ook kan nabootsen :p
Wat ik me alleen af vraag, zou zo'n uitlaat de performance van de motor verbeteren? Dat zou naast een mooi geluid en een stoerdere look het totaalplaatje nog net iets leuker maken.
 
Plofjes en vlammen, hopen dat een mager 125je dat ook kan nabootsen :p
Wat ik me alleen af vraag, zou zo'n uitlaat de performance van de motor verbeteren? Dat zou naast een mooi geluid en een stoerdere look het totaalplaatje nog net iets leuker maken.

Met een 125cc amper, misschien krijg je wel 0,1 kw extra :+
Als het een 2-takt was zoals bij mij (ik had een Cagiva Mito SP525) wel,
Had er een full system Arrow onder gezet á 300 euries maar had wel ineens dubbel vermogen.
 
Hallo, ik weet niet of dit forum heel actief is, maar ik heb sinds kort een 125 gekocht en zoek dus anderen die ook A1 rijden.
Ik rijd zelf een Suzuki DR125SM en vroeg me af of er nog anderen zijn die er zo een rijden en of er veel 125cc rijders in de Hoeksche Waard, Zuid Holland of omstreken zijn.

Misschien ben je wel de enige in NL met een DR125SM! Die werden hier in NL nooit geleverd, wel in België.
 
Terug
Bovenaan Onderaan