Motor-Forum

Select Forum

Het 11kw Rijders Topic (IV) - De vier van 4 takt?

RidingTheDutch

Reg. datum:
21 apr. 2013
quote:
mv250raid schreef op 12 januari 2017 @ 09:58:

[...]

Toch zou ik niet met een imitatie hendel willen rondrijden. Je weet niet wat voor kwaliteit pisbakkenstaal er is gebruikt :X . Het blijft een hefboom waarbij op het korte gedeelte die de pomp indrukt, aardig wat kracht komt te staan. In het dagelijks gebruik zal die prima functioneren. Het risico als de de rem serieus nodig hebt (noodstop), wordt de kracht duidelijk hoger en kan letterlijk het breekpunt bereikt worden. Misschien niet bij de eerste de beste keer maar later (metaalmoeheid).
Een origineel of een ander kwaliteits hendel is door de constructeur uitvoerig hierop getest en berekend. Bij imitatie wordt 1 op 1 de vorm van het hendel overgenomen van het origineel maar niet per se de kwaliteit van het metaal en de lagering.
Pimpen op zich is niet erg en kan een leuke bezigheid zijn maar wees jullie bewust van de gevaren, zeker als het om de remmerij gaat, dat was mijn primaire boodschap. Hopelijk groeien jullie door naar het grote A rijbewijs en dan worden de vermogens en massa's van de motoren, en de daaruit voortvloeiende om te zetten energie, alleen maar groter... :]

Dankjewel, bezorgdheid en tips kan ik alleen maar waarderen.
Ik heb zelf op de gsx650 ook goedkope hendels.
Ik hou ze beide in de gaten mochten ze ook maar iets buigen of breukjes vertonen dan haal ik ze er ook gelijk weer af.

Nadeel is wel dat je breukjes vaak niet kan zien tot het telaat is.
Dus ik hoop dat het allemaal goed gaat.

ZX-6R 1995

Reg. datum:
14 okt. 2012
Volgens de RDW 7 kw, maar komt eigenlijk denk net iets boven de 11kw.

http://i157.photobucket.com/albums/t60/Filezzz/20160212094522_zps2pguquj4.jpg

Naast mijn Kawasaki ZX6R heb ik nog een oldtimer. Het is een Honda MBX80 uit 1983. In 2012 als eerste toegelaten in Nederland, dus het betreft waarschijnlijk een Duitse import motor.

Origineel lopen ze +- 85 km/u, maar ik heb hem iets aangepast na de aankoop. Zo zit er nu een cilinder, carburateur en uitlaat van een Honda NS-1 op, deze heb ik passend gemaakt en hierdoor heeft de motor iets meer vermogen. Ketting, tandwielen, remmen en vloeistoffen zijn vervangen (ook een andere tandwielverhouding om het vermogen goed te verdelen). Verder is de ontsteking vervroegd. Nu haalt de motor 115km/u bij ongeveer 11.000 toeren en kan goed meekomen op een 80 weg. Snelweg liever niet, maaar als het rustig is kan het wel.

En twee-takt nadelen?
Slijtage valt reuze mee, onderhoud is goed zelf te doen, de mijne mengt ook al voor mij ;)
westlandmb wijzigde dit bericht op dinsdag 17 januari 2017 19:40 (57%)

Nu met 2 cilinders!

Reg. datum:
11 jul. 2001
Gaaf, een MBX80! :)
Als je vroeger een MBX had, was je dé man. ;) vaak werden die velgen nog gebruik onder MTtjes en MBtjes. Hij ziet er nog erg strak uit op de foto!
Ik had vroeger zelf een Suzuki TSX 50cc brommer met 75cc-cilinder en grotere carb, andere uitlaat etc. Die liep iets van 95-100km/u. Ook nog op een blauwe maandag een MT50 gehad, maar die kreeg ik van een meisje op m'n werk, toen ik 20 jaar terug ofzo nog vakken vulde. ;)

Jammer dat de jeugd nu voornamelijk op pleepotten aan het rijden is. Ik zie het gemak wel, maar het maakt de stap naar een motorrijbewijs een stuk kleiner.
Startersmotor.nl - 11kW-35kW | Motorverzekering | MotoZoekers.nl | YouTube

Van hier, tot gunter!

Reg. datum:
22 jul. 2014
quote:
westlandmb schreef op 17 januari 2017 @ 19:29:

[afbeelding]

Naast mijn Kawasaki ZX6R heb ik nog een oldtimer. Het is een Honda MBX80 uit 1983. In 2012 als eerste toegelaten in Nederland, dus het betreft waarschijnlijk een Duitse import motor.

Origineel lopen ze +- 85 km/u, maar ik heb hem iets aangepast na de aankoop. Zo zit er nu een cilinder, carburateur en uitlaat van een Honda NS-1 op, deze heb ik passend gemaakt en hierdoor heeft de motor iets meer vermogen. Ketting, tandwielen, remmen en vloeistoffen zijn vervangen (ook een andere tandwielverhouding om het vermogen goed te verdelen). Verder is de ontsteking vervroegd. Nu haalt de motor 115km/u bij ongeveer 11.000 toeren en kan goed meekomen op een 80 weg. Snelweg liever niet, maaar als het rustig is kan het wel.

En twee-takt nadelen?
Slijtage valt reuze mee, onderhoud is goed zelf te doen, de mijne mengt ook al voor mij ;)

Vette shit!!! :9~ :9~

Heb zelf 3 jaar lang op een MB gereden en heel veel met dat Honda M spul gesleuteld, goeie tijden.
Zat serieus van de week nog op marktplaats te speuren naar zo'n op motorkenteken maar helaas zijn ze allemaal zo prijzig, lijkt me echt wel weer tof voor erbij.
Suzuki SV650S 2003, Yamaha Beluga 125 1991

Ducatisti & KTM'er

Reg. datum:
12 dec. 2013
quote:
westlandmb schreef op 17 januari 2017 @ 19:29:

[afbeelding]

En twee-takt nadelen?

Die dikke brommert van jouw staat in de OP :)
Eigen website: A1, A2 & A: www.OneTwo-Review.ga
Cagiva Mito SP525, Ducati SuperSport 600 Carenata, KTM GS 600 LC4.

Reg. datum:
27 dec. 2015
Het was even wachten, maar het is het waard geweest! Mogelijk ooit nog een Grom, lekker goedkoop in brandstof..

http://i65.tinypic.com/30dh55y.jpg
Ortho wijzigde dit bericht op donderdag 26 januari 2017 21:34 (7%)
Y̶Z̶F̶-̶R̶1̶2̶5 - CB650F

Forza MV

Reg. datum:
09 dec. 2005
quote:
Ortho schreef op 26 januari 2017 @ 21:33:
Het was even wachten, maar het is het waard geweest! Mogelijk ooit nog een Grom, lekker goedkoop in brandstof..

[afbeelding]

Gefeliciteerd! Je gaat er toch geen pekelfiets van maken hoop ik?
rij nooit sneller dan je beschermengel...

Reg. datum:
27 dec. 2015
quote:
mv250raid schreef op 26 januari 2017 @ 23:02:

[...]

Gefeliciteerd! Je gaat er toch geen pekelfiets van maken hoop ik?

Dat ben ik zeker niet van plan! Ik kan er niet zuinig genoeg op zijn.
Y̶Z̶F̶-̶R̶1̶2̶5 - CB650F

RidingTheDutch

Reg. datum:
21 apr. 2013
https://www.youtube.com/watch?v=wPgk5l7jPaY

Filmpje van Melissa, met de YZF R 125
lukepro3 wijzigde dit bericht op dinsdag 31 januari 2017 01:56 (32%)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.