Grasmaaier start niet meer! *HELP*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjeerd_00

Rookie
28 sep 2014
5
0
Beste motorfreaks,

Helaas liep mijn grasmaaier niet goed, na het starten viel hij na 10 seconden uit. Ik kwam erachter dat de motor teveel lucht kreeg, aangezien er een scheur in het stukje tussen het luchtfilter en de caburateur zat dit heb ik dichtgesmolten, hierna kreeg hij nogsteeds teveel lucht waarna ik de luchttoevoer dichtstopte. De motor liep hierna perfect.

Hierna bedacht ik me dat hij lang stil had gestaan met bezine in 't vlotterbakje, ik heb de caburateur eraf gehaald en schoongemaakt, er zaten allemaal schilfertjes in, deze zijn nu weg. na het terugmonteren wilde ik starten, maar nu start de motor helemaal niet meer.

Mijn vraag: Hoe krijg ik de grasmaaier weer draaiend, en hoe zorg ik ervoor dat hij niet direct uitvalt.

Alvast bedankt! ;)

PS: Het gaat om een Challenge Xtreme SLM40C2, caburateur staat op de foto.
 
Mhh.. kan je beter misschien overleggen in het motor scooter topic...


:+





Je kan ook even de benzine-naaldjes doorblazen , benzine filtertje schoonmaken, en vermoedelijk gewoon verse benzine gebruiken..
Dan nog eens proberen..

oh.. en poets de bougie eens op
 
Beste Stefan666,

Benzine-naaldjes zijn doorgeblazen, filtertjes zijn schoon en er zit verse benzine in. Dit zijn de eerste dingen die ik heb geprobeerd. Bougie oppoetsen, moet ik hem dan eerst erafhalen met bougiesleutel?

Alvast bedankt
 
*grinnik*

maar ja, even bougie d'r uitdraaien, en eens zien hoe die er uit ziet..
Zal wel vet geslagen zijn door de startpogingen..

Even met een hard borsteltje ( eventueel.. voorzichtig ) met een schuurpapiertje schoon maken.

Als ie er dan toch uit is, even de cylinder *droogstarten* ( goeie kans dat ie gewoon verzopen is )

En als je dan toch bezig bent.. even luchtfilter schoonmaken.. heb je dat meteen ook gehad.


Dan eens zien hoe het hele spul het doet.
 
Laatst bewerkt:
Jongens, allemaal heel erg bedankt voor de reacties!

Ik zal kijken of er een sproeier verstopt zit, en de bougie schoonmaken. De cilinderkop eraf halen lukt me wel, maar loopt dan niet alle benzine en olie uit de cilinder eruit?

Dan nog deze vraag, waarom zou het aan de bougie kunnen liggen? Hij liep en startte prima (als ik de luchttoevoer dichthield) voordat ik de carburateur erafhaalde haalde... Waarom zou de bougie nu ineens niet goed meer werken?

Ik zal er sowieso naar kijken aangezien hij sowieso niet lekker liep en dat dat indd aan de bougie zou kunnen liggen. Maar zou het ook ergens anders aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!
 
Beste motorfreaks,

Helaas liep mijn grasmaaier niet goed, na het starten viel hij na 10 seconden uit. Ik kwam erachter dat de motor teveel lucht kreeg, aangezien er een scheur in het stukje tussen het luchtfilter en de caburateur zat dit heb ik dichtgesmolten, hierna kreeg hij nogsteeds teveel lucht waarna ik de luchttoevoer dichtstopte. De motor liep hierna perfect.

Hierna bedacht ik me dat hij lang stil had gestaan met bezine in 't vlotterbakje, ik heb de caburateur eraf gehaald en schoongemaakt, er zaten allemaal schilfertjes in, deze zijn nu weg. na het terugmonteren wilde ik starten, maar nu start de motor helemaal niet meer.

Mijn vraag: Hoe krijg ik de grasmaaier weer draaiend, en hoe zorg ik ervoor dat hij niet direct uitvalt.

Alvast bedankt! ;)

PS: Het gaat om een Challenge Xtreme SLM40C2, caburateur staat op de foto.

Beste Tjeerd

Volgens mij heb jij je heel erg vergist dit is niet het GRASMAAIER FORUM maar het MOTOR FORUM :z
Ben jij een motorrijdende grasmaaier? dan kan ik mij deze vraag enig sinds voorstellen , zo niet ben je hier toch echt aan het verkeerde adres lijkt mij :] :W

GREETZ
 
Je hoeft de cilinderkop er niet af te halen om bij de bougie te komen hoor. Je kunt ook heel eenvoudig de krukas er even uit trekken, dan kun je er zo bij. Dat scheelt je de aanschaf van een bougiesleutel.
 
Ik zal kijken of er een sproeier verstopt zit, en de bougie schoonmaken. De cilinderkop eraf halen lukt me wel, maar loopt dan niet alle benzine en olie uit de cilinder eruit?

uiteraard, maar dat is geen probleem. Als je de kop weer monteerd, gewoon de grasmaaier zo leggen dat de cylinder recht omhoog staat, de benzine en olie weer in de cylinder gieten en dan pas de kop weer monteren.
 
Beste Tjeerd

Volgens mij heb jij je heel erg vergist dit is niet het GRASMAAIER FORUM maar het MOTOR FORUM :z
Ben jij een motorrijdende grasmaaier? dan kan ik mij deze vraag enig sinds voorstellen , zo niet ben je hier toch echt aan het verkeerde adres lijkt mij :] :W

GREETZ

Beste ZRX'je,

Volgens mij is dit een forum over motoren, en zit er een motor in mijn grasmaaier... Vertel mij nou eens wat het grote verschil Is in werking tussen het motorblok van jou motor en mijn grasmaaier (behalve vermogen, cilinderinhoud en aantal cilinders).

Daarnaast is er een categorie voor scooters, sinds wanneer zijn dit motoren? Aangezien er geen grasmaaier forum is waar ik dezelfde hulp krijg lijkt dit mij een prima plek voor deze vraag...

Heeft iemand er last van dat ik deze vraag hier stel? Nee...

Als je iets nuttigs te melden hebt, graag, ik waardeer nuttige reacties zeer!

Alvast bedankt
 
hA986F148
 
Volgens mij heb jij je heel erg vergist dit is niet het GRASMAAIER FORUM maar het MOTOR FORUM :z

Het gaat over techniek, en TS heeft het netjes neergezet in 'Techniek, vragen en antwoorden'. Wat is het probleem?

Ik zal kijken of er een sproeier verstopt zit, en de bougie schoonmaken. De cilinderkop eraf halen lukt me wel, maar loopt dan niet alle benzine en olie uit de cilinder eruit?

De cilinderkop eraf halen om een bougie te controleren:
MichealJacksonPopcorn.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan