KTM LC4 1998 start niet

zappa.suzuki

MF veteraan
14 jun 2007
1.256
1
Bij Utreg
Vandaag wou hij niet starten, rijdend weg gezet een paar weken terug.

Startmotor draait keurig rond, bougie wordt nat [ voor de zekerheid carb uit elkaar gehaald]
vonk lijkt zwak maar geen idee hoe hij er uit moet zien, alle stekkers nagelopen en ingespoten met contact spray.

heeft een kokusam CDI, waar kan de zwakke vonk aan liggen? gaan de bobines wel eens stuk en vonken ze dan zwak?

Massa bouten van CDI en bobine nagelopen en heeft al een extra massa kabel van subframe naar frame
 
tja wel een andere bougie met de zelfde waarde hab ik niet liggen, wel een van de DR800 maar dat werkte ook niet, ook de vrachtwagen accu van de DR800 er aan gehangen, ging als een dolle rond maar geen broemmmm
 
Snap er niks van, andere bobine, bougie en kap.. start niet
Afstand pick-up op spoel na gelopen en iets korter gezet.. start niet
carb weer uit elkaar en vlotter nivo gecontroleerd, was prima.. start niet
Vonk is goed, springt rustig een centimeter
bougie is niet nat na een startpoging dus verzuipt niet
zware accu van de DR 800 er op.. start niet

Klepspeling is ok, kleppen gaan goed op en neer
geen zuiger/cilinder schade te zien door bougie gat
andere benzine geprobeerd

Iemand nog een idee?
 
Je bougie zou wel nat moeten zijn als je motor niet wil lopen na meerdere startpogingen. Hij zou volgens mij echt verzopen moeten zijn. Wat gebeurt er als je de aftap schroef van de vlotterkamer een stukje open draait, krijg je dan wel benzine? Ik bedoel stromt het wel door?

Wat voor carb zit er eigenlijk op zn 640 ktm?
 
Dellorto carb en bezine loopt prima door en iemand die er verstand van heeft vertelde me dat je bougie droog is als je hem er uit hebt gedraaid na t starten, is ie nat dan is ie verzopen [ tenzij 2 takt, dan olie aanslag]

met remreiniger soms een plof
 
Benzinekraan dicht zetten, de motor plat leggen en wachten tot de carburateur leeg loopt.
Motor weer rechtop zetten en de kraan weer open en dan nog eens proberen.
 
Tja na het monteren van de carb de kraan open gezet, hoorde hem vollopen, toen de kraan dicht gezet om zeker te zijn dat ie verzoop en geprobeerd te starten.. nop
toen ook met kraan open geprobeerd.. nop
 
Goede nieuwe( evt.iridium ) bougie, bougiekabel,bobine, maar ja als de vonk al 'n centimeter overbrugt......alleen 'n plofje bij remreiniger.....draadbreuk vanaf ontsteking misschien?? anders toch nog je carb.ultrasoon reinigen?
 
Raar issue, lijkt alsof ie het gewoon moet doen.

Heb je voor de zekerheid al schone brandstof erin gedaan? Misschien dat er wat vocht in zit ofzo?

Ennem, als je zonder bougie erin hem aantrapt; komt er dan wel benzine je verbrandingskamer in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan