MotoGP naar Eurosport!

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.113
2.551
Nijmegen
MotoGP vanaf 2015 vier jaar op Eurosport

Eurosport heeft zich in Nederland en België voor vier seizoenen (2015 – 2018) verzekerd van de MotoGP rechten. In Nederland gaat het om de exclusieve TV- en online rechten en in België om de pay TV- en online rechten. De rechten zijn vanaf seizoen 2016 exclusief voor Eurosport in België voor zover het gaat om de Nederlandse taal. De overeenkomst met Dorna Sports heeft betrekking op de live (HD) coverage van alle ronden in de MotoGP, de Moto2 en de Moto3, inclusief de vrije trainingen op vrijdag, de kwalificaties op zaterdag en de wedstrijdraces op zondag. Voor Nederland Eurosport's commentatoren zullen ter plekke verslag doen en worden vergezeld van een redactioneel team dat, ter verdieping van de live actie, een speciale feed produceert met interviews en reportages vanaf de verschillende Grand Prix circuits.

Eurosport heeft in Nederland* ook de exclusieve online rechten voor alle races op de Eurosport Player, de betaalde live streaming service waarmee sportliefhebbers via smartphone, tablet, PC en connected TV kunnen kijken naar de uitzendingen op Eurosport en Eurosport 2. Voor België geldt hier non-exclusiviteit. Met de Eurosport Player zijn daarnaast 7 live feeds te volgen die de races vanuit andere perspectieven in beeld brengen. Daarbij valt te denken aan footage gemaakt met on-board camera's en vanuit de helikopter, aan een live bike tracking feed en aan een live timing feed. De overeenkomst volgt op de exclusieve MotoGP deal die vorige week werd gesloten voor Duitsland voor de periode 2015 – 2018 en de in april 2014 tussen Eurosport en Dorna Sports overeengekomen verlenging tot en met 2017 van het bestaande contract in het kader van de MotoGP rechten voor Frankrijk.

- See more at: MotoGP vanaf 2015 vier jaar op Eurosport

*O*
 
Nee nee.a.u.b geen eurosport!!

Alles is belangrijker voor ze dan motorsport.
Kijk naar WSBK, Als Tennis of wielrennen oid ervoor is en dat loopt uit moet de gp wijken!
Waardoor er of geen podiumceremonie e.d te zien is. :(
Of het wordt niet live uitgezonden...Omdat dus de andere dingen belangrijker zijn

En als je weg ben en op wil nemen, staat er alleen maar Tennis of wielrennen op :(
Al paar keer met de WSBK meegemaakt helaas

Ik had liever gezien dat de WSBK ook naar Sport 1 zou gaan....


Enige voordeel is dat het gratis is ;)
Maar om alles optijd te zien e.d betaal ik er graag voor.
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws voor de motorsport! :D

Ben alleen benieuwd wie die commentatoren dan worden. Dat is de reden dat ik BT Sports kijk. :P
 
Nee nee.a.u.b geen eurosport!!

Alles is belangrijker voor ze dan motorsport.
Kijk naar WSBK, Als Tennis of wielrennen oid ervoor is en dat loopt uit moet de gp wijken!
Waardoor er of geen podiumceremonie e.d te zien is. :(
Of het wordt niet live uitgezonden...Omdat dus de andere dingen belangrijker zijn

En als je weg ben en op wil nemen, staat er alleen maar Tennis of wielrennen op :(
Al paar keer met de WSBK meegemaakt helaas

Ik had liever gezien dat de WSBK ook naar Sport 1 zou gaan....


Enige voordeel is dat het gratis is ;)
Maar om alles optijd te zien e.d betaal ik er graag voor.

Sluit me hier gedeeltelijk bij aan.
Maar er zijn ook mensen die graag motorsport kijken.
En dat niet kunnen betalen.
Ik persoonlijk vindt het ook wel prettig zo.
Lekker live
 
Nee nee.a.u.b geen eurosport!!

Alles is belangrijker voor ze dan motorsport.
Kijk naar WSBK, Als Tennis of wielrennen oid ervoor is en dat loopt uit moet de gp wijken!
Waardoor er of geen podiumceremonie e.d te zien is. :(
Of het wordt niet live uitgezonden...Omdat dus de andere dingen belangrijker zijn

En als je weg ben en op wil nemen, staat er alleen maar Tennis of wielrennen op :(
Al paar keer met de WSBK meegemaakt helaas

Ik had liever gezien dat de WSBK ook naar Sport 1 zou gaan....


Enige voordeel is dat het gratis is ;)
Maar om alles optijd te zien e.d betaal ik er graag voor.
Puur voor mezelf zou ik nu zeggen laat maar mooi op Sport1, ik heb een abo en kan alles uitstekend live volgen.

Voor de sport is het absoluut beter dat deze breed bereikbaar is t.a.v. populariteit en sponsoring.
Maar ook beter voor de maandagochtend aan de koffietafel op het werk. Nu moet ik altijd dat gezwets over voetbal aanhoren. Eerder kon je het nog over MotoGP hebben, maar tegemnwoordig is er geen kip meer die het volgt of kan ontvangen...
 
Nee nee.a.u.b geen eurosport!!

Alles is belangrijker voor ze dan motorsport.
Kijk naar WSBK, Als Tennis of wielrennen oid ervoor is en dat loopt uit moet de gp wijken!
Waardoor er of geen podiumceremonie e.d te zien is. :(
Of het wordt niet live uitgezonden...Omdat dus de andere dingen belangrijker zijn

En als je weg ben en op wil nemen, staat er alleen maar Tennis of wielrennen op :(
Al paar keer met de WSBK meegemaakt helaas

Ik had liever gezien dat de WSBK ook naar Sport 1 zou gaan....


Enige voordeel is dat het gratis is ;)
Maar om alles optijd te zien e.d betaal ik er graag voor.

Zeker nooit vroeger de MotoGP op Eurosport gezien zuurpruim....was het beste wat je kon kijken.
 
Ik denk dat, als er dan toch zo vol ingezet wordt op MotoGP, dat het schuiven in het programma wel eens mee zou kunnen vallen. Daarnaast kun je, als je dat dan echt wil, gebruik maken van de Eurosport Player (vanaf 50 euro per jaar, stuk goedkoper dan een MotoGP.com videopass!) of natuurlijk van motogp.com. Als je de kwaliteit wil die je gewend bent zijn er allerlei andere manieren.

Jammer voor de Sport1 fans, dat dan weer wel, want het gaat dus na een jaar of twee meteen weer op de schop. :')

Anyway, vrij toegankelijk voor iedereen, dat is wat mij betreft een belangrijke winst! :)
 
Laatst bewerkt:
Voor de sport is het zeker beter!.

En begrijp me niet verkeerd he..ik vind het helemaal niet erg dat het naar een andere zender gaat.
Maar waarom nou net eurosport?
Ik heb er gewoon slechte ervaringen mee en wil geen reclame...Ben ik dan gelijk een zuurpruim?
Geef gewoon mij mening.


Maar dit is MotoGP dus misschien dat het allemaal wel meevalt...
Is natuurlijk voor Dorna stuk belangrijker als WSBK
 
Anyway, vrij toegankelijk voor iedereen, dat is wat mij betreft een belangrijke winst! :)
full

Met het bijkomende nadeel .
Dat je nog meer zuipers krijgt op assen.
Die de sfeer komen verzieken .
 
Ik heb er gewoon slechte ervaringen mee en wil geen reclame...Ben ik dan gelijk een zuurpruim?
Ik denk dat je angst en kritiek gegrond en terecht zijn... We zullen het gaan zien. Blijkbaar zet Eurosport er in meerdere landen sterk op in, dat is alvast een fijn begin. Ik ga mijn videopass er nog wel naasthouden, dat wel!
 
Ik heb meteen sport 1 opgezegd, na Valencia :W :W

Eurosport investeert veel in de MotoGP met commentatoren op locatie (volgens mij heeft sport 1 dat niet eens?) plus hele redactie.
Dus ik kan me niet voorstellen dat ze tennis nu voor laten gaan.

Ik betaal verdorie 15,- per maand voor 1x in de twee weken een weekend races te zien.. de rest kan me geen **** schelen..

Wanneer komen die kabelmaatschappijen nou eens met de optie dat je voor bedrag X (15,- ofzo) 5 zenders mag uitkiezen.. Nu krijg ik voor 15,- 6 sportkanalen waar ik sporadisch motogp op kijk.
 
Ik geloof nooit dat het gratis wordt uitgezonden, MotoGP zal ongetwijfeld ondergebracht worden op Eurosport 2.
Een zender welke volgens mij geen enkele aanbieder standaard in het pakket heeft.
 
Ik geloof nooit dat het gratis wordt uitgezonden, MotoGP zal ongetwijfeld ondergebracht worden op Eurosport 2.
Een zender welke volgens mij geen enkele aanbieder standaard in het pakket heeft.
Dat denk ik ook. Gelukkig is het niet RTL geworden, dan waren de Moto2 en Moto3 niet live uitgezonden.
 
Ik zie het gewoon gebeuren dat het bij eurosport2 uitgezonden wordt. Dan kun je dus alsnog een extra abo bij je provider gaan afsluiten, daarnaast ga je heel wat acties op de baan missen door de idiote timing van reclames die ze op eurosport hanteren.

Daarnaast geloof ik nooit dat ze alle 3 de races achter elkaar gaan uitzenden als er wielrennen en/of tennis is.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het gewoon gebeuren dat het bij eurosport2 uitgezonden wordt. Dan kun je dus alsnog een extra abo bij je provider gaan afsluiten, daarnaast ga je heel wat acties op de baan missen door de idiote timing van reclames die ze op eurosport hanteren.

Daarnaast geloof ik nooit dat ze alle 3 de races achter elkaar gaan uitzenden als er wielrennen en/of tennis is.
http://www.eurosportplayer.nl/learn-more.shtml

Voor nog geen € 50,- heb je het hele jaar MotoGP en WSBK live en on demand zonder reclame op je tablet, smart TV, PC, XboX, mobiel etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof ook nooit dat het nu in eens weer gratis wordt. Al zullen ze wel actie moeten ondernemen na zulke terug gelopen kijkcijfers. Zie het het liefst op bbc ! Die zitten er met commentaar boven op en maken het nog spannender. Was van eurosport ook nooit zo fan. Ten eerste het verslag van van de goorbergh wat soms nergens over ging en zoals eerder al gezegd,moet de gp altijd wijken voor andere programma's. Sport 1 is wel super,kost alleen wat. Maar dat doet elke hobby.
 
Ik geloof ook nooit dat het nu in eens weer gratis wordt. Al zullen ze wel actie moeten ondernemen na zulke terug gelopen kijkcijfers. Zie het het liefst op bbc ! Die zitten er met commentaar boven op en maken het nog spannender. Was van eurosport ook nooit zo fan. Ten eerste het verslag van van de goorbergh wat soms nergens over ging en zoals eerder al gezegd,moet de gp altijd wijken voor andere programma's. Sport 1 is wel super,kost alleen wat. Maar dat doet elke hobby.
Maar op BBC
Was alleen de motogp te zien.
Ik wil graag alles zien
 
Jammer..... Was zo mooi nu op sport1. Straks zit je bijna de helft van de race naar commercials te kijken.

Wat een tegenvaller.
 
WSBK kijken is tegenwoordig ook niet meer mogelijk zonder kromme tenen.

Of ze schakelen halverwege de race pas in omdat het snookeren weer uitloopt of je wordt dood gegooit met reclame op de meest spannende momenten.
 
Dat denk ik ook. Gelukkig is het niet RTL geworden, dan waren de Moto2 en Moto3 niet live uitgezonden.


Nee, juist jammer!
TT Assen wou samen met RTL proberen om alle klasses op de buis te krijgen.
Ik weet niet meer waar ik t gelezen heb helaas, maar het is waarschijnlijk toch niet
gelukt. -O-

Misschien idd dan toch maar aan de Eurosport player.
 
Je gaat toch niet menen dat ze reclame tussen de race uitzenden?Kan me nog herinneren dat het op rtl 4 was en eurosport tegelijk,bij rtl reclame en dan overzappen naar eurosport.Bij eurosport was toen geen reclame onder de race.Zou inderdaad tenenkrommend zijn.

En waar gaat Frank Weeink heen,geweldige commentator.Mag om mij mee naar Eurosport...
 
Laatst bewerkt:
Bij het wsbk en bsb hebben ze gewoon lekker reclame/tennis/wielrennen/sjoelen enz onder de uitzendingen.
Het zal mij niets verbazen als dat bij de gp ook gaat gebeuren.
Heb het vertrouwen in eurosport ook wel een beetje verloren de laatste jaren. -O-

Maar ik wacht het af,ik houd mij motorgp abbootje gewoon ernaast,eurosport 2 heb ik sowieso al dus we zullen het zien.

@Robert ltr,het is niet tussen de races he,het is tijdens de races. B|
 
Laatst bewerkt:
Balen voor wat betreft mijzelf(zie bovengenoemde argumenten betreffende eurosport)maar diezelfde ik was diep verontwaardigd toen het bij Eurosport weg ging.
Nu kun je wel weer over de MotoGP praten omdat meerdere mensen het gezien hebben en gaat dit forum overbodig worden :+
Ik geef het het voordeel van de twijfel en hoop dat ze mijn grote vriend Frank Weeink meenemen.
Volgens mij heb ik zo'n 5 seizoenen via Sport1 gekeken,vanaf het begin iig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan