Aanschaf andere motor: FJR1300 eruit en dan?

QuanDar

MF'er
4 apr 2014
41
0
Goedemiddag!

Na 2 jaar rijden op een fazer 600 (25KW) heb ik besloten een FJR1300 te kopen. Na 1000 km erop gereden te hebben blijkt de fjr1300 toch niet helemaal bij mijn rijstijl te passen... Het vermogen van de fjr is geweldig, stuurt vrij soepel, vooral in de langere bochten, maar motor is net wat te groot.

Het liefste zou ik een F800GS willen hebben, maar omdat ik net gestart ben met een nieuwe opleiding ligt dit het komende jaar buiten mijn budget.

Een racer is ook geen optie aangezien ik vaak lange stukken rij.

Ik ben dus op zoek naar een motor zuinig in verbruik, het liefst met een paar koffers waar lekker vlot mee gereden kan worden(plat door de bochten, snel om te gooien is) en van maximaal 3000 euro.

Misschien een F650GS? Ik hoor graag van jullie! :)
 
Laatst bewerkt:
F700GS of de F650 twin zijn betrouwbare, erg zuinige en redelijk goed sturende fietsen. Van de 800GS ben ik niet zo gecharmeerd omdat de vering ronduit klote is voor zowel weg- als offroadgebruik (mocht ik er ooit een aanschaffen, dan gaat er eerst een 17'' voorwiel, een andere shock en een nieuw binnenwerk voor de vork in).
 
Laatst bewerkt:
Na mijn proefrit op een fjr1300 ben ik op een sprint1050 gestapt: exact wat ik zocht. Perfecte combinaie van touren en sportief kunnen rijden.

Wat doe je met de fjr1300 idd? Ik ga steeds meer touren ipv sportief rijden.. ;)
 
F700GS of de F650 twin zijn betrouwbare, erg zuinige en redelijk goed sturende fietsen. Van de 800GS ben ik niet zo gecharmeerd omdat de vering ronduit klote is voor zowel weg- als offroadgebruik (mocht ik er ooit een aanschaffen, dan gaat er eerst een 17'' voorwiel, een andere shock en een nieuw binnenwerk voor de vork in).


Vergeleken waarmee dan?

Met andere BMW,s?
 
Laatst bewerkt:
Morge :W
Na 2 jaar rijden op een fazer 600 (25KW) heb ik besloten een FJR1300 te kopen. Na 1000 km erop gereden te hebben blijkt de fjr1300 toch niet helemaal bij mijn rijstijl te passen... Het vermogen van de fjr is geweldig, stuurt vrij soepel, vooral in de langere bochten, maar motor is net wat te groot.

Het liefste zou ik een F800GS willen hebben, maar omdat ik net gestart ben met een nieuwe opleiding ligt dit het komende jaar buiten mijn budget.

Een racer is ook geen optie aangezien ik vaak lange stukken rij.
Als die stukken meer over doorgaande wegen gaan dan sluip-door-kruip-door kunnen diverse racers nog best wel eens meevallen.
Ik ben dus op zoek naar een motor zuinig in verbruik, het liefst met een paar koffers waar lekker vlot mee gereden kan worden(plat door de bochten, snel om te gooien is) en van maximaal 3000 euro.

Misschien een F650GS? Ik hoor graag van jullie! :)
Is de tweecilinder er al voor je budget? Dan aanrader. Alleen de éénpitter? Lijkt mij niet optimaal voor lange stukken en/of snelwegsnelheden.

De eerder genoemde V-strom is een briljant ding, maar er zijn heel veel fietsen die prima kunnen voldoen. VFR 750/800, Z750, enz. Ligt er ook een beetje aan of je van de tweecilinders bent, of de voorkeur geeft aan een vierpitter of de gulden middenweg (b.v. Triumph Sprint, ook al genoemd).

Kortom... daar is tie weer .... PROEFRIJDEN *O* *O* *O*
 
tja... niet echt te vergelijken met een FJR1300 zo'n 650 met pogostick vering....

Echt, ik haat dat ZO ontzettend! Mijn eerste motor was een SuperSport (Honda CBR900RR). Telkens als ik op een ander soort motor stap, dan schrik ik me weer de tyfus van de fietspompvering op de meeste motoren.

Zat van het weekend even op een Honda CBX1000 6-cylinder. SJEEZUS! Alsof je met een Citroen 2CV rondrijdt.
 
Goedemiddag!

Na 2 jaar rijden op een fazer 600 (25KW) heb ik besloten een FJR1300 te kopen. Na 1000 km erop gereden te hebben blijkt de fjr1300 toch niet helemaal bij mijn rijstijl te passen... Het vermogen van de fjr is geweldig, stuurt vrij soepel, vooral in de langere bochten, maar motor is net wat te groot.

Het liefste zou ik een F800GS willen hebben, maar omdat ik net gestart ben met een nieuwe opleiding ligt dit het komende jaar buiten mijn budget.

Een racer is ook geen optie aangezien ik vaak lange stukken rij.

Ik ben dus op zoek naar een motor zuinig in verbruik, het liefst met een paar koffers waar lekker vlot mee gereden kan worden(plat door de bochten, snel om te gooien is) en van maximaal 3000 euro.

Misschien een F650GS? Ik hoor graag van jullie! :)
VFR 800 :]
http://link.marktplaats.nl/m844623035
Beetje vanaf lullen en je hebt een beer van een motor.
 
Laatst bewerkt:
tdm 850/900.
fijne zithouding, zuinig en je kan er goed de hoek mee om.
hierbij geld wel, zoals zoveel motorfietsen, vering aanpakken is geen overbodige luxe.

en wil je toch voor meer vermogen gaan en iets aan zuinigheid inleveren, fzs 1000.
 
Laatst bewerkt:
Echt, ik haat dat ZO ontzettend! Mijn eerste motor was een SuperSport (Honda CBR900RR). Telkens als ik op een ander soort motor stap, dan schrik ik me weer de tyfus van de fietspompvering op de meeste motoren.

Zat van het weekend even op een Honda CBX1000 6-cylinder. SJEEZUS! Alsof je met een Citroen 2CV rondrijdt.

Je bedoelt WAAAUW, ik heb op een CBX 1000 mogen rijden. Vering was in die tijd niet het belangrijkste.
 
Honda Deauville?
jij hebt echt goed gelezen of was je net wakker?
TS wil plat door de bocht en snel om te gooien. de deauville had ik in de 5de bocht al de steppen aan de grond tijdens een proefrit en dat was direct na het behalen van het rijbewijs. en erg flitsend sturen doet hij ook al niet.
persoonlijk zou ik eens gaan kijken naar een bmw f800st met een paar koffers. zijn lang niet zo populair als de gs en daar is de prijs ook naar. hou je nog wat geld over om er betere vering onder te schroeven en de riemaandriving is ook lekker onderhoudsarm.
 
Wel, maar die moest je er los bij kopen.

Dat bedoel ik. Fabrikanten hadden vooral oog voor cilinderinhoud en of ie wel de 200 per uur grens kon halen. Dat was toen heel hard en een belangrijke graadmeter. Dan werd er een stevig blok gehangen in een frame van elastiek, remmen van een flinke brommer en vering idem. (denkend aan Bol d'ors, GS-jes etc.. uit die tijd). De CBX 1000, 6 cilinder was een zeer indrukwekkend blok. Nog steeds eigenlijk. Maar de rest van die motor was niet echt indrukwekkend te noemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan