De Nieuwe Ducati Scrambler

Je bedoelt dit:
37-02-DUCATI-SCRAMBLER-DESERT-SLED-1.jpg

2017-Ducati-Scrambler-Desert-Sled-24.jpg

cw1116-2017-ducati-scrambler-desert-sled-gallery-image-18.jpg

2017-Ducati-Scrambler-Desert-Sled.jpg




I'll just leave this here O-)
yamaha-xt-500-1981-4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar zoals de anderen ook al opmerkten: het blijft een V-twin. Mij viel op dat de gasreactie standaard niet in elke versnelling en bij elk toerental even "nukkig" was. Met Virex-uitlaat en BMC-luchtfilter is dat bij de mijne verholpen. Gasreactie is nu beter "voorspelbaar", voor mijn gevoel.

SV650S gehad, heel soepel geen rare bewegingen van gas dicht naar gas open (wel zo fijn in bochten). KTM 990 SM gehad, heel nukkig in vooral lagere versnellingen, rotondes moest ik echt met slippende koppeling rijden, nooit af laten stellen. Dorsoduro 750 gehad, in eerste instantie ook nukkig (minder dan de KTM) maar na open uitlaten en een Fatduc/motocorsaro fuel optimizer gemonteerd te hebben net zo soepel als de SV650S standaard was.

De KTM 950 SM had carburateurs en was heerlijk smeeuig en soepel, de 990 heeft injectie gekregen en was echt beroerd. Dat het een V-twin is heeft er weinig mee te maken, het zijn vaak milieu eisen waardoor een motor te weinig brandstof krijgt in de lagere toeren wat de motor bokkig/nukkig maakt. Ik heb een MT-09 gehad van het eerste bouwjaar, dit is een 3 in lijn motor en die was ook heel aan/uit met het gas totdat er na een half jaar een nieuwe mapping vanuit Yamaha kwam die dit oploste. Ik heb het dan alleen over de beweging gas dicht naar open waardoor de motor naar voren schiet wat vooral hinderlijk is op rotondes en haarspeldbochten. Vaak kan dit met het correct afstellen van de motor (vaak onderin wat rijker zetten) al verholpen worden, vandaar mijn vraag of iemand al bij Biggelaar was geweest.
 
Laatst bewerkt:
@sjorrit
Ok ervaring genoeg met nukkige fietsen dus _O-

Nee ik ben dus niet geweest. Het is wel zo dat bij gas dicht en weer gelijk open je wel verrast kunt worden maar tis gelukkig absoluut niet zoals bij de KTM 990. Rotondes en krappe bochten kan gewoon in zijn 2 zonder horten en stoten en de koppeling. Echte haarspeldbochten wil nog wel eens in zijn 1 moeten of beetje met koppeling spelen in zijn 2.

Maar bedankt voor de info. Nooit bij stil gestaan eigenlijk. Kan in de toekomst nog wel eens handig zijn als ik toch besluit een occasi Hyperstrada of Multistrada aan te schaffen ;)
 
Oh nice, heb je die zelf ook gereden?
Ik heb een half dagje de KTM 1190 meegekregen. Dat was ook echt hele andere koek dan de oude KTM's. Ik vond dat al een raket. Laat staan zo'n Superduke :o
 
Nu met die foto's van de Desert Sled en daaronder de XT is de gelijkenis nog groter dan ik al dacht. Ondanks, of mischien wel dankzij dat, vindt het een strakke fiets. Je had de XT ook met 'gouden' wielen.
 
Laatst bewerkt:
Nu met die foto's van de Desert Sled en daaronder de XT is de gelijkenis nog groter dan ik al dacht. Ondanks, of mischien wel dankzij dat, vindt het een strakke fiets. Je had de XT ook met 'gouden' wielen.
Deze xt 500 is wat opgeleukt qua kleur stelling wat ik zo zie maar wel een hele mooie vindt ik.
Die scrambler overigens ook.
 
14.5k...pfff...ik ben echt gek op mijn scrambler maar wel tegen de prijs waar ik hem voor gekocht heb en niet dat bedrag. Als ik voor dat bedrag een coole retro fiets wil hebben ga ik persoonlijk liever voor een 2e hands r nine t :9~
Maar dat is zo mooi van motoren. Het is zo veel persoonlijker dan 4 wielers ;)
 
Of een mooie orginele XT500 uit 1980 voor er bij...
Deze is voor een 3k wel te koop.
 
Nu met die foto's van de Desert Sled en daaronder de XT is de gelijkenis nog groter dan ik al dacht. Ondanks, of mischien wel dankzij dat, vindt het een strakke fiets. Je had de XT ook met 'gouden' wielen.
Kon effe de juiste foto niet vinden :+
 
Zo, voor de sportieve scramblerrijder, de Monster 797 *D

Nou maar wachten tot Ducati eindelijk merkt dat er ook nog een grote luchtgekoelde 2V op de plank ligt. :Z
 
Gaat dat lukken met de nieuwe 2017-normen? Zie de keuzes van Aprilia. Het zou wel eens te duur kunnen zijn om luchtgekoelde blokken met behoorlijk wat vermogen te blijven produceren........ Wat wel heel jammer is ..............
Zo, voor de sportieve scramblerrijder, de Monster 797 *D

Nou maar wachten tot Ducati eindelijk merkt dat er ook nog een grote luchtgekoelde 2V op de plank ligt. :Z
 
Tsja, Als geld geen rol zou spelen en ik had een grote schuur? Ik heb een vriend met een Monster 900 1994 (carburateurs dus). Als hij die ooit weg wil doen, moet hij eerst mij bellen. Er zijn motoren, nog meer motoren en echte motoren. Onze Scramblers vallen in de laatste categorie. Dat vind ik persoonlijk niet van alles wat vergeven is van te veel pk met allerlei systemen om dan ook weer te kunnen rijden met al die pk's.
14.5k...pfff...ik ben echt gek op mijn scrambler maar wel tegen de prijs waar ik hem voor gekocht heb en niet dat bedrag. Als ik voor dat bedrag een coole retro fiets wil hebben ga ik persoonlijk liever voor een 2e hands r nine t :9~
Maar dat is zo mooi van motoren. Het is zo veel persoonlijker dan 4 wielers ;)
 
@Adspeed, daar ben ik het helemaal mee eens. Binnenkort gaat er weer een project lopen in Utrecht dus dat wordt mijn woon-werk verkeer Rotterdam-Utrecht en voor het eerst ben ik voornemens om dat in deze maanden op de motor te gaan doen. De laatste berichten van de horror-files die de laatste tijd te horen zijn lijkt het me een stuk praktischer op de motor. Ben benieuwd hoe ik het gaat ervaren met dit weer op de Scrambler.

Hebben jullie de motoren al in winter-slaapstand gezet? Of staan ze nog rijklaar gereed?
 
Ik rijd door als het weer het enigszins toe laat (dus geen storm, ijzel of sneeuw). Moet wel zeggen dat als het echt koud is (oostenwind bijv) mijn vorige fietsen met windscherm onder dat soort omstandigheden wel prettiger waren. Mijn bovenlijf wordt na verloop van tijd errug koud waardoor ik niet meer ontspannen op de motor zit.
 
Ik heb hem winterklaar.
Staat in de garage onder een orginelen Ducati Scrambler lapje.
Ben er wel even mee bezig geweest overigens.
 
Ik rij al jarenlang weer en wind, zomer en winter. Pas op het moment dat er echt ijs op de weg ligt, doe ik het niet. Alle motoren tot nu toe heel gehouden. Een keer de Multistrada gestart bij -12 en toen gingen steeds allerlei lampjes branden; maar wel rijden!
Wat bleek: electronisch systeem kon niet overweg met temperaturen onder -10, MAAR DE DUC REED!! Is de mens het zwakste punt?
Misschien kom ik daar wel achter, omdat mijn vrouw en ik in deze winter een week naar IJsland gaan (zonder motor, maar wel Noorderlicht als het goed is).
 
Ik rij al jarenlang weer en wind, zomer en winter. Pas op het moment dat er echt ijs op de weg ligt, doe ik het niet. Alle motoren tot nu toe heel gehouden. Een keer de Multistrada gestart bij -12 en toen gingen steeds allerlei lampjes branden; maar wel rijden!
Wat bleek: electronisch systeem kon niet overweg met temperaturen onder -10, MAAR DE DUC REED!! Is de mens het zwakste punt?
Misschien kom ik daar wel achter, omdat mijn vrouw en ik in deze winter een week naar IJsland gaan (zonder motor, maar wel Noorderlicht als het goed is).

Dat klinkt als een hele mooie reis.
Moet schitterend zijn.

Goede reis en bovenal: Geniet er van.
 
Dag beste scrambler fanaten :W

Ik ( vrouw productiejaar '64 uit België) ben hier nieuw, want..... ik heb gisteren een bestelbon voor een urban enduro getekend.

Ergens 7 jaar terug had ik ineens last van een midwifecrisis en kocht ik me een chopper _O- tot ik een ktm sm 690 als vervangmotor kreeg :}

Hebben ze me maar gelijk een smt 990 verkocht, na 60duizend tal km's heb ik die dan vervangen door een (oooo zo mooie) witte dakar en laatst gemaakte versie van de ktm adventure 990
Met heel veel pijn in het hart, 2 weken terug verkocht met 50d km op de teller ( dit toch het kantelmoment om een motor nog te kunnen verkopen of verder oprijden?)

Ondertussen al het offroad virus te pakken gekregen, en na een jaartje klx250 een husaberg390 aangeschaft :t :t :t Niet om "zot" mee te gaan crossen, meestal rij ik met allroads mee en niet met jonge spring in 't velds :$

Deze zomer heb ik me d'r een "pekelfietsje" bij genomen, een suzuki freewind 650 van 16j oud om wat kleine tochtjes rond de kerk te rijden, boodschappen, woonwerk, en bij vies weer.

Een beetje dank door de aanschaf van die 650, waar ik echt wel goed aan de grond kan met mijn benen, niet topzwaar en handelbaar ( ik heb het niet over het blok, die mono is andere koek) werd ik het beu om steeds maar te moeten vechten tegen de hoge en grote ktm en is de beslissing om hem te verkopen d'r vlugger gekomen dan ik voorzien had.

Maar dus nu ga ik voor een scrambler, niet perse omdat ik met een ducati wil rijden, maar de scrambler -achtigen springen mij al altijd in het oog.

Ik ben ook met de xsr700 gaan testrijden, en ja leuke fiets, de MT9 ook even gereden (want ze hadden geen xsr900 als demo) en dat is met zijn 115pk een waaaaaauuuuw blok !!! Maar heb ik dat nodig?

Op de duc voelde ik me direct vertrouwd, en bij ducati word je goed ontvangen, bij de yamaha dealer waar ik een offerte vroeg heb ik niet eens nog een deftige mail terug gekregen, alsof ze geen zin hadden een motor te verkopen? :? Geen goede basis om te starten '(

Ik heb alle vorige topic's gelezen, en zag dat er iemand van een gs naar een scrambler is overgestapt?

Ik hoop dat ik met "goed" ga voelen en m'n adventure niet te veel ga missen? ( wp-vering zeker wel !)
 
Welkom hier! :t

Kijk das een vrouw naar mijn hart, niet achterop bij manlief maar zelf rijden, veel kilometers maken en zelfs offroad, very nice!
En ook fietsen die je niet snel met een dame associeert bijv de 990 :}

Je bent niet de enige met een enduro hier want zo nu en dan poste een andere dame uit België ook regelmatig haar avonturen. Tijdje niks meer van vernomen trouwens :/

Yep, ik ben degene die van GS naar Scrambler is overgestapt ;)

adspeed
Naar IJsland? Wauw, daar wil ik zo graag nog eens naar toe! Ben benieuwd naar je verhalen
 
Terug
Bovenaan Onderaan