De Nieuwe Ducati Scrambler

Hoi Andrew: Wel IJsland zonder motor (helaas) maar dat is in de winter ook niet het beste idee. De mensen die ik ken en die met de motor in de zomer in IJsland hebben gereden waren echt waanzinnig enthousiast. Zelfs een collega die in Patagonië en de Himalaya heeft gereden (hoogst berijdbare pas ter wereld op Enfield Bullet 350); hij gaat terug naar IJsland!
En Zappa-tje: De Adventure ga je niet missen, tenzij je ruig het terrein in wilt, maar dan had je geen Scrambler gekocht. Zand-en gravelwegen kunnen overigens best wel (met de achtervering in de langste stand of liever met beter instelbare vering). Ik heb nu bijna 10.000 km "gescrambled" en heb nog geen seconde spijt gehad van het inruilen van mijn Tiger.
 
Volgens mij is IJsland echt met geen land te vergelijken qua natuur. Het komt het dichtste bij alsof je op een andere planeet bent heb ik wel eens van iemand gehoord. Leuk hoor!

Overigens ben ik blij dat ik dit berichtje nog kan typen. Het ging gisteren bijna verschrikkelijk mis op de snelweg A9. Was blijkbaar iets van een vrachtwagen afgevallen en ik klap in de spits met 100km/pu vol op iets (weet nog steeds niet wat dat was) wat over de rijbaan lag. Klap was zo hard dat voorwiel met die snelheid flink de lucht in ging. Bij neerkomen stond stuur niet recht waardoor ik extreem slingerde. Kon echt ternauwernood een tankslapper voorkomen. Hartslag 200. Was blijkbaar mijn tijd nog niet :')
 
Door klap zie ik dat ik mijn kentekenplaat ben verloren. Ik dus ook aan dat hatelijke 1tje in de plaatl Je bent dus niet meer de enige Kees Jan B|
 
@ Andrew. Jij nog heel, da's 't belangrijkste! Mooi dat je overeind bent gebleven.
Scrambler ook nog een beetje heel? Heeft ze nu gewoon even bewezen dat je er hoge-snelheid-trail mee kunt rijden?
 
Wow. Dat zijn geen goede berichten. Inderdaad belangrijkste dat je zelf nog heel bent. Materieel is alles vervangbaar.

@Zappa-tje: Welkom op de site. Leuk verhaal. Mooie fietsen gehad. Hoop dat je net als de meesten hier net zoveel plezier beleeft aan de Scrambler als wij...👍
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel vaker gelezen dat mensen hun plaat verloren zijn bij de scrambler. Heb hem even laten vastschroeven. Ook lastiger met jatten.

Gelukkig inderdaad alles fysiek in orde! Snelweg rijden is ook niet echt de natuurlijke habitat van de scrambler. Kan allemaal wel maar dan had ik een allroad of toerfiets moeten hebben. Misschien ooit weer eens voor er naast, want ik zie mij deze fiets niet zo snel inruilen als al mijn vorige fietsen. Veel te leuk! :] *O*
 
Mijn plaat is ook al een paar keer gaan rammelen, maar toen heb ik er wat tempex tussen gestopt. Ga ik ook maar eens vast schroeven; voor de zekerheid.
En als ik veel ruimte had gehad ...... dan had ik minimaal bewaard de Cagiva Allazurra en de Aprilia Motó 6.5 en achteraf: ook de JAWA waar ik mee begonnen ben.
Ik heb wel vaker gelezen dat mensen hun plaat verloren zijn bij de scrambler. Heb hem even laten vastschroeven. Ook lastiger met jatten.

Gelukkig inderdaad alles fysiek in orde! Snelweg rijden is ook niet echt de natuurlijke habitat van de scrambler. Kan allemaal wel maar dan had ik een allroad of toerfiets moeten hebben. Misschien ooit weer eens voor er naast, want ik zie mij deze fiets niet zo snel inruilen als al mijn vorige fietsen. Veel te leuk! :] *O*
 
@ MacJunk : tnkx ! Ik zit al te popelen om hem te hebben, wat duren die dagen lang voor hij er is ;-)

Ijsland : ik ben verliefd, wil daar op slag naar toe immigreren, tijdens de zomer dan toch.

Wij waren er dit jaar in juli, maar voor de ijslandse paarden (nog een uit de hand gelopen hobby)

P1000352_zpstfpnsep7.jpg


P1030537_zps5kqqmkg4.jpg



P1000452_zpsqxmzu3ak.jpg


Maar nu nog een scrambler gerelateerde vraag, heeft iemand dat klein geel schermpje dat op de flat tracker staat op zijn motor en maakt het autostrades beter verteerbaar ?
 
Afgelopen weekend was ik bij Scarpamoto en zag een gele icon staan met dit scherm van Ducati zelf. En ik moet zeggen dat het nog best wel ok stond. Niet te opvallend maar het schijnt wel een stuk te schelen op de snelwegen.

97180341A.png


Of was je specifiek op zoek naar de gele variant?
 
euh nee niet specifiek naar geel, maar niet te groot, ik vrees dat deze van ducati zelf nogal gigantisch is, liefst veel kleiner, gewoon de meeste druk weg nemen, wel wind op de helm.

Tijdens mijn testrit op de yam XSR700 stond er een klein schermpje 20 op 15 ? en dat deed al heel wat tijdens de testrit op de autostrade.
 
Ja, ik heb dat kleine schermpje van de flat tracker sinds kort.
Heb op eBay een rode sticker gekocht, maar deze is er met geen mogelijkheid goed op te krijgen.

Resultaat: Hij is nu zwart, want de gele sticker is er ook af.
In het voorjaar ga ik hem helemaal rood spuiten.
Laat een spuitbus rood maken.

Echt veel wind houd het niet tegen, echter de luchtstroom loopt iets anders.
Dat merk je iets, maar om nou te zeggen dat het gelijk een toerfiets voor op de snelweg is, nee.
Het is eigenlijk meer een optisch dingetje.
 
Ja, ik heb een klein schermpje van PUIG. Dat haalt merkbaar winddruk weg. In Nederland toen niet te krijgen.
Besteld bij MOTEA in Duitsland. Dit waren de bestelgegevens:
Puig NNG Ducati Scrambler Icon 15-16 103,76 EUR. Te krijgen in zwart, antraciet en doorzichtig. Ziet er best goed uit. Je krijgt er rode of gele stickers bij (een golfvormige S), maar die vond ik er niet uitzien. Kijk eens op de site van MOTEA.

Mooie foto's hoor!

Volgens mij heeft adspeed ook een ruitje op de scrambler. Hij kan daar misschien wat meer over zeggen.
 
IMG_20161210_163929.jpg


vandaag gaan halen en goed bevonden, 100km gereden, van autostrade tot op kleine baantjes vol landbouw klei.

Dat dat motorjaar maar vlug begint
 
Mooie fiets. Veel plezier er van en veel veilige kilometers. En ja, het voorjaar kan niet snel genoeg beginnen...
 
Feli, gelijk beetje ingereden!
Als je niet rijdt zet hem dan gewoon in de woonkamer. Kun je er op die manier toch van genieten ;)
Wat lekker veel profiel heb jij nog. Lijkt er op dat ik over max 2k toch echt mijn banden moet vervangen. Nog niet eerder zo snel (na 10k) mijn banden moeten vervangen. Zelfs niet met mijn zware fietsen. Boeit niet overigens want hebben in mijn ogen super weg ligging in alle omstandigheden en ze geven de fiets die lekkere ruige uitstraling :9
 
Schermen, ik ga op het motorsalon in januari Brussel eens goed rond kijken...

Maar !

Ik denk er aan om eerst en vooral andere vering te laten steken ! Ik heb op het slecht (Belgisch) wegdek op het baantje waar ik met mijn ktm dik 100/u kon, bijna naast de scrambler gehangen HUM !
 
Tja. In het nabije verleden regelmatig in het zuiden van België geweest. Weliswaar met de auto, maar man man man. Soms wilde het nog weleens gebeuren dat ik op zo'n slechte weg reed dat ik me wel eens afvroeg hoe lang het nog moest duren voordat ik mijn dashboard op mijn schoot kreeg. Als je dan de grens over gaat naar hier dan zie je pas hoe verwent wij eigenlijk zijn...

Scherm staat idd goed.
 
Laatst bewerkt:
België: Van een motortoertocht in de Ardennen kan ik me nog goed herinneren dat ter plekke iemand zei dat de rijkste man of vrouw in de OostKantons toch wel de verkoper van de borden "Strassenschäden" zou moeten zijn .............
 
Hoi Scramblerrijders,
Ik zit er aan te denken om (evt. in samenwerking met de de Ducati-club) een Scramblerdag te organiseren in 2017.
Zijn er liefhebbers om een keer met een wat groter groepje Scramblers (met ook een paar echte OUDE evt.?) bij elkaar te komen en dan na de koffie een rondje te rijden?
Geef maar een seintje, want dan weet ik of het de moeite loont.
 
Terug
Bovenaan Onderaan