De Nieuwe Ducati Scrambler

Tot nu toe geen probleem, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik regelmatig om de fiets heen loop en her en der een boutje vastdraai. Zal wel aan de leeftijd liggen; vroeger was dat normaal............... Oooooo, wat zeg ik nu weer!
En toch gek; met Honda's had ik vroeger meer "onoplosbare" problemen dan met Italiaanse fietsen (inmiddels 1xAprilia en 4xDuc).
Maar eerlijk is eerlijk: Mijn Triumph Tiger 800 liet qua betrouwbaarheid ook niks te wensen over.
 
Afgelopen vrijdag even staan kwijlen bij zo'n scrambler. Het is echt een prachtig apparaat. Toen we (ik+vriendin) erop ging zitten vonden we het echter aan de krappe kant..m'n huidige motor, een Suzuki gs500, zit ruimer. Zijn er hier leden die weleens met iemand achterop rijden? Want ik wil over 2 jaar eigenlijk een tweedehands Duc waar je met z'n 2en comfortabel op kunt zitten en die niet te groot en log is. (Ik ben maar 1.80m) De styling van de scrambler trok m'n vriendin erg aan, en een 848 oid wordt het dus helaas niet..maar ik vond dat de scrambler eigenlijk ook nog vrij klein is als je er met z'n 2en op wil zitten..

Zijn er mensen die dit uit ervaring tegen kunnen spreken? Of tips kunnen geven?

Ik ben benieuwd!
 
Ben zelf ook 1.80m en het is de meest handelbare fiets die ik ooit gehad heb. Volgens mij rijden hier echter maar weinig mensen duo. Ik persoonlijk zou het alleen voor korte(re) stukjes aanraden. Bovendien, waar laat je je bagage dan? Er was een forumlid die regelmatig met duo reed dacht ik maar die inmiddels een Hyperstrada heeft juist vanwege het feit dat duo rijden niet de sterkste kant van de scrambler is.

Een eigen rijbewijs halen lijkt mij ook voor iedereen het leukst ;)
 
Ik rij met een zekere regelmaat met een vriendin achterop. Dat is geen enkel probleem. Zij zit achterop eigenlijk ook een beetje beter dan ik omdat het zadel bij haar een stuk breder is. Weekendjes Luxemburg gedaan met zijn tweeën en dat was prima te doen. Ik ben 1,70 en zij is 1,75 lang. Qua snelheid ook geen klagen en het bochtenwerk kon haar niet hard genoeg gaan.

Bagage hebben we op een gegeven moment als volgt opgelost. We hadden 1 waterdichte rugzak voor onze weekend trip (light travellers). Dag 1 (heen) heeft zij die omgehad. Dag 2 zonder bagage gereden. Dag 3 (terug) hebben we wat anders geprobeerd. Ik heb de rugzak op mijn borst gedragen met de riem tussen de twee draagriemen vastgeklikt zodat deze niet over mijn schouders zou glijden. De rugzak rustte op de tank en eigenlijk reed dat prima. En zo weer terug naar huis gegaan. 1.500 km weggereden in een weekend zonder problemen met zijn tweeën op de Scrambler.
 
Nee; het is niet echt een travel-motorcycle, maar voor een of twee dagen met iemand achterop met een beetje rugzak? Geen probleem. Mijn zoon is 1.95m lang en als hij achterop zit dan is 100 km wel genoeg, dat houdt hij heen en terug best vol. Overigens kan een klein schermpje kopen voor iets langere (snellere?) ritten geen kwaad. Zie eerdere foto's.
Afgelopen vrijdag even staan kwijlen bij zo'n scrambler. Het is echt een prachtig apparaat. Toen we (ik+vriendin) erop ging zitten vonden we het echter aan de krappe kant..m'n huidige motor, een Suzuki gs500, zit ruimer. Zijn er hier leden die weleens met iemand achterop rijden? Want ik wil over 2 jaar eigenlijk een tweedehands Duc waar je met z'n 2en comfortabel op kunt zitten en die niet te groot en log is. (Ik ben maar 1.80m) De styling van de scrambler trok m'n vriendin erg aan, en een 848 oid wordt het dus helaas niet..maar ik vond dat de scrambler eigenlijk ook nog vrij klein is als je er met z'n 2en op wil zitten..

Zijn er mensen die dit uit ervaring tegen kunnen spreken? Of tips kunnen geven?

Ik ben benieuwd!
 
Vraagje?
Wie heeft een GPS-systeem aangesloten en daar het intelligentste punt gevonden om voeding van de motor af te nemen? Bij vorige Ducs lukte dat prima vanaf de koplamp (als je met licht rijdt), maar dat is bij de Scrambler ietsje meer gedoe. Ander oplossing?
 
Effe vergeten te zeggen: probeer de Scrambler met 2 personen met een ander zadel: Ik weet bijna zeker dat het dan niet tegen valt.
Afgelopen vrijdag even staan kwijlen bij zo'n scrambler. Het is echt een prachtig apparaat. Toen we (ik+vriendin) erop ging zitten vonden we het echter aan de krappe kant..m'n huidige motor, een Suzuki gs500, zit ruimer. Zijn er hier leden die weleens met iemand achterop rijden? Want ik wil over 2 jaar eigenlijk een tweedehands Duc waar je met z'n 2en comfortabel op kunt zitten en die niet te groot en log is. (Ik ben maar 1.80m) De styling van de scrambler trok m'n vriendin erg aan, en een 848 oid wordt het dus helaas niet..maar ik vond dat de scrambler eigenlijk ook nog vrij klein is als je er met z'n 2en op wil zitten..

Zijn er mensen die dit uit ervaring tegen kunnen spreken? Of tips kunnen geven?

Ik ben benieuwd!
 
Bedankt allemaal voor de reacties!

Het handzame en gooi en smijt gevoel spreekt mij juist heel erg aan. Ik rijd nooit op het circuit, daarentegen zijn er wel veel leuke dijkjes in de buurt waar je met een motor met 100+pk helemaal niets te zoeken hebt. Als we de Scrambler ooit aanschaffen zullen we er af en toe wel een weekendje mee naar de Ardennen of de Eiffel gaan maar misschien had ze tegen die tijd ook wel d'r eigen rijbewijs. :+


Effe vergeten te zeggen: probeer de Scrambler met 2 personen met een ander zadel: Ik weet bijna zeker dat het dan niet tegen valt.


Over welk zadel hebben we het hier? Ik heb op een normale scrambler Icon gezeten.
 
Jazekers, dat was ik! Op de dag dat we op motorvakantie gingen startte hij niet meer. Precies door dit euvel.

Dan zullen we hier ook wel binnenkort een brief op de mat krijgen.
Of anders zelf een langere bout met borgmoer monteren...
 
Ben zelf ook 1.80m en het is de meest handelbare fiets die ik ooit gehad heb. Volgens mij rijden hier echter maar weinig mensen duo. Ik persoonlijk zou het alleen voor korte(re) stukjes aanraden. Bovendien, waar laat je je bagage dan? Er was een forumlid die regelmatig met duo reed dacht ik maar die inmiddels een Hyperstrada heeft juist vanwege het feit dat duo rijden niet de sterkste kant van de scrambler is.

Een eigen rijbewijs halen lijkt mij ook voor iedereen het leukst ;)

Dat forumlid ben ik:

Heb idd de Scrambler ingeruild voor een HS 939. Ik rijd regelmatig langere afstanden duo met vriendin met lange benen en die raakte regelmatig vermoeid, mn zadel had ik al om laten bouwen naar een variant met meer comfort maar dat was met name omdat ik net wat lekkerder zat met een hoger zadel.

Los van de ruimte samen op de Scrambler miste ik ook net een klapje vermogen, je rijdt toch bepakt, vangt meer wind etc. zeg er wel bij dat ik altijd motoren heb gehad met meer vermogen dan de Scrambler. Zoals Kees- Jan het omschrijft kan het ook maar zo zit ik niet in elkaar.

De vering vind ik ook wat slap met een duo passagier.

Ik wil niet negatief overkomen over de Scrambler, want het is een briljante motor, waar je heel erg vlot mee kan rijden maar in mijn ogen dan alleen erop of kortere duo ritten.
 
Ik heb een handmatig aangepast zadel. Zie eerdere berichten. Maar het "Ducati Comfort-seat" zou ook een stuk beter zijn. Er zijn forumleden die dit zadel gemonteerd hebben.
Bedankt allemaal voor de reacties!

Het handzame en gooi en smijt gevoel spreekt mij juist heel erg aan. Ik rijd nooit op het circuit, daarentegen zijn er wel veel leuke dijkjes in de buurt waar je met een motor met 100+pk helemaal niets te zoeken hebt. Als we de Scrambler ooit aanschaffen zullen we er af en toe wel een weekendje mee naar de Ardennen of de Eiffel gaan maar misschien had ze tegen die tijd ook wel d'r eigen rijbewijs. :+Over welk zadel hebben we het hier? Ik heb op een normale scrambler Icon gezeten.
 
Gaaf stukje. Leuk geschreven en leest vlot weg.
Qua informatie geen spelt tussen te krijgen.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik die Kawa ook wel erg mooi vindt.
 
Als je die Kawa nog wilt kopen, moet je snel zijn voor de allerlaatste exemplaren. Een keer een dagje samen gereden met de voorganger van de W800, de W650, maar die was (voor mijn gevoel) niet vooruit te branden. Kan ook aan de bestuurder gelegen hebben?
 
Is niet zo heel gek hoor dat je die Kawa mooi vond. Ik was destijds ook aan het kijken naar de W800 of Moto Guzzi V7. Ontzettend mooie retro fietsen. Alleen echt te weinig vermogen. Toen ik hoorde dat Ducati met de Scrambler zou komen die lichter zou worden en aanzienlijk meer vermogen heb ik gewacht totdat die uit kwam. Elke dag nog heel erg blij om dat ik dat gedaan heb ;)
 
Even een berichtje plaatsen anders krijgen we dalijk een "Oma". Dat kan natuurlijk niet.

Wie heeft er nog een beetje gereden afgelopen weken? Ik slechts twee keer naar werk maar toen was het niet onder 0 geweest in die nacht. Tis hier flink glad geweest afgelopen periode. Kan mij eigenlijk niet meer voorstellen dat ik afgelopen jaren ook met dit weer gewoon stug doorreed naar Amsterdam op en neer :N

Wellicht een paar van jullie al motorvakantie plannen gemaakt? Laat het gerust weten hier want dat geeft mij misschien weer wat ideeën/inspiratie ;)
 
@ zappatje
Zo'n grootmoedertje zie je als het goed is als er 2 weken lang geen bericht in een onderwerp is gepost ;)
Hopelijk dit weekend wat beter weer. Dan richting MP Hippo, alvast wat nieuwe motoren bekijken waaronder Multistrada 950 als voorproefje op de motorbeurs *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan