De Nieuwe Ducati Scrambler

Afgelopen zaterdag de eerste rit van het jaar gedaan. Samen met een vriendin van mij (die inmiddels haar rijbewijs heeft) op de Scrambler en ik op de Monster. Ietwat fris, maar niets waar je je niet tegen kan kleden.

2017-01-21-16.40.36-1.jpg
 
Afgelopen zaterdag de eerste rit van het jaar gedaan. Samen met een vriendin van mij (die inmiddels haar rijbewijs heeft) op de Scrambler en ik op de Monster. Ietwat fris, maar niets waar je je niet tegen kan kleden.
[afbeelding]

Nice bikes! Was afgelopen zaterdag best te doen qua temperatuur maar de weg was wel goed nat en vuil van de pekel.
Heb zaterdag zelf ook heel even proef gereden op de Ducati Scrambler en dat beviel dusdanig goed dat ik over een week of 3 een mooie jong gebruikte Scrambler Icon uit 2016 ga ophalen :)
De Scrambler is voorzien van tal van mooie extra's zoals een heerlijk klinkende Termignoni uitlaat, het bullit pack met fraaie cnc accessoires en aluminium spatborden van de classic.
Was echt verbaasd over de kracht en de manier waarop de motor onderin oppakt en het geweldige geluid uit de uitlaat(met db killer).
Heb wel maar een klein stukje gereden omdat ik de natte vuile weg icm de felle gas response(hetgeen echt even wennen is na hoofdzakelijk BMW te hebben gereden in het verleden)iets te listig vond op een motor die toen nog niet van mij was echt de sporen te geven.
Heb er echt enorm veel zin in. Heb nog wel lang getwijfeld tussen de Ducati Scrambler en de nieuwe Bonneville modellen van Triumph maar vind de Ducati leuker om te rijden en het design spreekt me meer aan omdat het niet zo hard zijn best doet om echt op een motor uit 1960 te lijken zoals de Bonneville lijn(op de Street Twin na dan).

Ik heb het Scrambler topic al helemaal doorgespit en een hoop interessante dingen gelezen.

sv6pes.jpg
 
Gefeliciteerd en welkom bij de groep *O*
Mag ik je complimenteren met je uitstekende keuze ;)

Ik heb destijds ook mijn eerste proefritje met diezelfde Termi uitlaat en dikke regen gereden. Zelfs toen had ik al een enorme smile op mijn gezicht. Dus ik wist toen ook gelijk dat die alleen maar groter wordt als het droog is!
Overigens zul je ook al gelezen hebben dat het echt super goede banden zijn in de regen. Ze zijn afgeleid van de regenbanden die Pirelli bij motorraces inzette.

Erg benieuwd naar wat voor CNC accessoires je bedoelt?

Street twin is erg leuk/mooi maar beetje slaapverwekkend qua rijden. Dat itt de Duc!

Enne..je bent niet de enige oud BMW rijder hier ;)
 
Gefeliciteerd en welkom bij de groep *O*
Mag ik je complimenteren met je uitstekende keuze ;)

Overigens zul je ook al gelezen hebben dat het echt super goede banden zijn in de regen. Ze zijn afgeleid van de regenbanden die Pirelli bij motorraces inzette.

Erg benieuwd naar wat voor CNC accessoires je bedoelt?

Street twin is erg leuk/mooi maar beetje slaapverwekkend qua rijden. Dat itt de Duc!

Enne..je bent niet de enige oud BMW rijder hier ;)

Dank je! Dat van die banden las ik eigenlijk later pas maar is wel een geruststellende gedachte.

De cnc billet aluminium accessoires zijn van Ducati zelf en bestaan uit de billet koplampring, spiegels,stuurdoppen, een ring onder en boven aan de teller,dekseltje op het voorremreservoir en remgrepen.
Nou zou ik de prijs die Ducati daar voor vraagt er zelf nooit voor over hebben maar het is wel leuk als het erop zit.
bullitt_kit_compressed.jpg


Oud BMW rijders kom je ook overal tegen hè ;)
 
Welkom bij de club.
Mooie motor heb je aangeschaft.

Ik vindt de accessoires ook aan de prijs, zowel orginele als van derden.
Echter, de orginele Ducati spullen zijn wel van goede kwaliteit.
Van die spiegels ga je wel schik hebben, want de orginele zijn een drama om te verstellen.
Bovendien vindt ik de ronde vorm meer retro.
Maar ja, bij jou zaten ze er al op en heeft je voorganger de pijn in z'n portemonnee al gehad.

Veel plezier en veilige kilometers...👍

Als ik het zo zie heb je hem in Bodegraven gekocht.
Prima zaak, daar heb ik hem ook vandaan.
Net een verbouwing achter de rug, errug mooi geworden.

Groet,

Mac.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de club.
Mooie motor heb je aangeschaft.

Ik vindt de accessoires ook aan de prijs, zowel orginele als van derden.
Echter, de orginele Ducati spullen zijn wel van goede kwaliteit.
Van die spiegels ga je wel schik hebben, want de orginele zijn een drama om te verstellen.
Bovendien vindt ik de ronde vorm meer retro.
Maar ja, bij jou zaten ze er al op en heeft je voorganger de pijn in z'n portemonnee al gehad.

Veel plezier en veilige kilometers...👍

Als ik het zo zie heb je hem in Bodegraven gekocht.
Prima zaak, daar heb ik hem ook vandaan.
Net een verbouwing achter de rug, errug mooi geworden.

Groet,

Mac.

Dank je!

De spiegels passen zeker goed bij het retro thema. Over de originele spiegels kan ik niet oordelen maar deze werkte in ieder geval prima.
Qua accessoires blijft er weinig te wensen over, ik wil er alleen in de toekomst een handige tassen set op (SW Motech Legend of Blaze zadeltassen)voor een lang weekendje weg of een boodschap en een bescherming voor de oliekoeler.

Ik heb hem idd bij Goedhart in Bodegraven gekocht. Ik was echt onder de indruk van de zaak, hier in Goes hebben we best een flinke Motoport maar dit is nog een stapje groter. Wat het bezoek voor mij sowieso interessant maakte was het feit dat ze ook Triumph voeren zodat ik daar de modellen ook eens goed naast elkaar kon beoordelen.
 
Om praktische reden zou ik mijn huidige motor er niet voor in willen ruilen, maar ben wel een beetje fan van de scrambler!

Wie weet ooit, als ik niet meer praktisch wil/hoef... :P
 
Welk merk hebben ze niet daar in Bodegraven ;) Maar weer eens kijken, nog niet in nieuwe pand geweest.

@nOne
ik was juist een beetje klaar om altijd maar rekening te houden met praktische redenen qua fiets aanschaf. Heb er zelfs een vd meest praktische fietsen die er is op ingeruild, 1200GS. Eerlijk gezegd geen moment spijt van gehad. Na jaren eindelijk een fiets gekocht die mijn hart sneller doet slaan. En ach ja, het is wat aanpassen maar weegt niet op tegen het feit dat ik altijd weer even naar de scrambler om kijk als ik hem op slot heb gezet en al die gesprekken die mensen met je komen maken als je ergens staat :t Dat gevoel is priceless
 
Ik heb het Scrambler topic al helemaal doorgespit en een hoop interessante dingen gelezen.
+1

Leuke fiets! En als ik goed kijk zijn er best veel aanpassingen gemaakt aan die Icon (als ik het goed zie). Nog een paar nachten aftellen en je gaat er op zeker veel lol aan beleven.

Het eerste motorweekend heb ik met mijn motor matties een paar dagen gepland. Overnachtingen in Winterberg en in Koblenz. Het kaartje laat de snelste route zien (dan is het 868 km), maar ons kennende komt daar nog wel een paar honderd km gekronkel bij. Maar goed, het weekend in Juli staat :] Gas d'r op!

Schermafdruk-2017-01-24-11.37.03.png


Heel soms bekruipt mij het gevoel om toch een andere uitlaat onder de scrambler te schroeven. En ik heb die termi in het vizier die jij onder die rode hebt zitten. Maar de €1.100 ervoor vind ik wel aan de prijs. -O-

Maar dat geluid, oh men... *O*
 
+1

Leuke fiets! En als ik goed kijk zijn er best veel aanpassingen gemaakt aan die Icon (als ik het goed zie). Nog een paar nachten aftellen en je gaat er op zeker veel lol aan beleven.

Het eerste motorweekend heb ik met mijn motor matties een paar dagen gepland. Overnachtingen in Winterberg en in Koblenz. Het kaartje laat de snelste route zien (dan is het 868 km), maar ons kennende komt daar nog wel een paar honderd km gekronkel bij. Maar goed, het weekend in Juli staat :] Gas d'r op!

[afbeelding]

Heel soms bekruipt mij het gevoel om toch een andere uitlaat onder de scrambler te schroeven. En ik heb die termi in het vizier die jij onder die rode hebt zitten. Maar de €1.100 ervoor vind ik wel aan de prijs. -O-

Maar dat geluid, oh men... *O*

Dank je!

Er zit idd van alles op de Ikon, ik zag dat ook dat dwarsverbindinkje aan het stuur ook nog.een optie is nadat ik dacht alles toch wel uitgezocht te hebben.

Mooie reis heb je gepland, daar is het waarschijnlijk beter om zonder Termi op pad te gaan.

Prijzen zijn wel extreem voor zo'n klein uitlaatje maar doorgaans schijnen die Ducati's er wel heel goed op te lopen (icm de veranderde mapping).

Tot nu toe stond mijn Buell S1 White Lightning met Scorpion carbon uitlaat en race luchtfilter boven aan voor mij qua mooiste geluid van de motoren die ik heb gehad maar dit is toch ook wel erg lekker. :9~

Zijn er toevallig ook mensen die hun smartphone als GPS gebruiken op de Scrambler?
 
Mooie route inderdaad. Heb vlakbij Koblenz een tijdje gewoond. Vrij saaie stad, regio erom heen is mooi en heerlijke motorwegen :]
Zat te denken om eens wat oostelijker Duitsland in te gaan. Iemand daar ervaringen mee?
 
@Adspeed Had jij nu een windscherm op je Scrambler zitten? En zo ja, welke heb je?

Of iemand anders die wel eens naar een windscherm gekeken heeft en/of daar ervaringen mee heeft? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.
 
@ skippy en kees jan
ik zou ook even op het scrambler forum .com kijken. Daar vind ik meestal al mijn antwoorden op dit soort praktische vragen. Zijn hier immers maar met een klein cluppie. Las trouwens dat de scrambler de best lopende fiets van Ducati is. Er zijn er al 30.000 van verkocht. Dat is wereldwijd elk half uur 1.
Maar in Nederland zie ik toch nog bar weinig scramblers rijden hoor.
 
Las trouwens dat de scrambler de best lopende fiets van Ducati is. Er zijn er al 30.000 van verkocht. Dat is wereldwijd elk half uur 1.
Maar in Nederland zie ik toch nog bar weinig scramblers rijden hoor.

Ja de Scrambler is echt een groot succes voor Ducati. Toen der tijd met de Sport Classic modellen waren ze er ook al(te) vroeg bij met de retro modellen maar die werden toch een stuk minder warm ontvangen (al vind ik die persoonlijk ook prachtig).
Ik vind overigens dat je in Nederland toch relatief weinig motoren ziet en was daarom ook niet direct bang dat ik de Scrambler op elke hoek van de straat zou tegen komen, hetgeen ik persoonlijk toch wel fijn vind.

Het Scrambler forum had ik ook al ontdekt en dat staat inderdaad vol met handige informatie.
 
Nou bij mij is vandaag een brief binnen gekomen voor een terugroep actie van het zij standaard.
Op de vorige pagina werd het al een keer verteld maar nu is het dus ook voor de NL'se modellen.
Mijn Scrambler komt uit 2015.
 
Ook hier in België een brief voor de zij standaard, aangetekend binnen gekregen. Zal eens een afspraak maken.
 
Ah heel goed, dus ze maken er hier (in Europa) ook werk van! Ik ben blijkbaar de enige op het forum hier die dit probleem ook werkelijk heeft gehad. Was best irritant namelijk, niet meer starten op de dag dat je op motorvakantie gaat :(

Nee ik heb ook liever dat ie wat exclusiever blijft. Wel wat jammer voor de inruilprijs alleen ;)
 
Ja. Ik heb ook een brief gehad betreffende de zijstandaard.

Ga een deze dagen ook maar weer eens naar Bodegraven.
Niet voor de modificatie, dat komt in het voorjaar wel.

Maar om eens naar een leuke fiets voor erbij te kijken.
Ik wil iets hebben dat 180 graden anders is dan de scrambler.
Heb gezien dat ze de nieuwe Yamaha MT 09 binnen hebben.
Eerst eens kijken hoe die er in real life uit ziet.
Dan in het voorjaar maar eens een proefrit maken.
Dan kan ik ook gelijk eens kijken naar de Kawa Z900 of Triumph Street Triple 765.
Keuzes, keuzes keuzes...

@ Kees-Jan: Ik zat altijd al met een big smile op de Scrambler, maar sinds ik er een andere uitlaat op heb gezet is die er niet meer vanaf te slaan...😊
Het doet ff pijn in de portemonnee, maar dan heb je ook wat.
Je hebt mijn Zardje trouwens mogen luisteren in oktober afgelopen jaar...👍
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben de brief ook gehad.
Morgen maar eens een afspraak maken voor een beurtje, dan kunnen ze de recall meteen meenemen.
 
Hoop dat ze het bij mij nog gelijk mee kunnen nemen voor ik hem op ga halen.
Gezien het wat warmere weer dat er aan zit te komen heb ik besloten hem volgende week al op te gaan halen.
 
Ik heb de brief nu ook binnen.
Heerlijk weer om te rijden vandaag. Bij mijn dealer stond de nieuwe multi 950. Mooi ding hoor en is zeker niet veel minder qua afwerking dan de 1200. Maar de laatste vink toch echt mooier.

@macjunk
Gelukkig zei je erbij en niet ipv ;)
Dat zijn inderdaad hele andere fietsen. Totaal ander motor blok karakter ook. 4 cilinders mis ik koppel onderin, hebben wel lekker eindschot maar geluid doet me niks. 3 cilinders vind ik te vlak en dat gefluit word ik gek van bij triumphs. Benieuwd of dat bij die nieuwe street iets minder is. Wel leuke fiets om te zien!
Ben benieuwd welke je gaat bevallen. Sowieso is proefrijden op andere fietsen altijd leuk :Y
 
@nOne
ik was juist een beetje klaar om altijd maar rekening te houden met praktische redenen qua fiets aanschaf. Heb er zelfs een vd meest praktische fietsen die er is op ingeruild, 1200GS. Eerlijk gezegd geen moment spijt van gehad. Na jaren eindelijk een fiets gekocht die mijn hart sneller doet slaan. En ach ja, het is wat aanpassen maar weegt niet op tegen het feit dat ik altijd weer even naar de scrambler om kijk als ik hem op slot heb gezet en al die gesprekken die mensen met je komen maken als je ergens staat :t Dat gevoel is priceless
Zit absoluut wat in, maar ik gebruik mijn fiets toch ook veel voor lange afstanden snelweg, soms ook met duo, en dan is de tiger toch wel heel veel functioneler en ondanks dat ie ietswat saai is ben ik er heel tevreden mee. Als ik in de randstad had gewoond en vooral korte afstanden / alleen tochten maakte dan wist ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Hoop dat ze het bij mij nog gelijk mee kunnen nemen voor ik hem op ga halen.
Gezien het wat warmere weer dat er aan zit te komen heb ik besloten hem volgende week al op te gaan halen.
Dat zal niet zo'n probleem zijn.
De bout waarmee je jiffy is bevestigd wordt vervangen door een exemplaar dat een paar mm langer is.
En het moment waarmee de bout wordt vastgezet is wat vergroot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan