De Nieuwe Ducati Scrambler

Die terugroep actie, das 2x niks werk/tijd, bout eruit, nieuwe iets langere erin, en klaar ;)

Ik ga er andere vering op laten plaatsen, gaan ze volgende maand doen, ik hoop er daarna toch wat harder mee door de putten te kunnen hobbelen :Y
 
Ik heb voor de Scrambler nog het volgende:
beetje cliché maar onderdelen zijn echt als nieuw

Barend spiegels rond, kleur grijs, nieuwprijs 49,-
Gipro versnellingsindicator, plug in, scrambler specifiek, nieuwprijs 99,-
Ducati stuurstangetje grijs, nieuwprijs 35,-
Evotech achterbrug protector ( door as) met bobbin voor opbokken, nieuwprijs 59
Evotech voorvork protector, nieuwprijs 49,-

Mocht je interesse hebben in iets, graag pb
Voor wie alles wil hebben maak ik een heel scherp prijsje.
 
Die terugroep actie, das 2x niks werk/tijd, bout eruit, nieuwe iets langere erin, en klaar ;)

Ik ga er andere vering op laten plaatsen, gaan ze volgende maand doen, ik hoop er daarna toch wat harder mee door de putten te kunnen hobbelen :Y

Ohlins?
Die heeft een mooie demper achter en een nieuwe 'vulling' in de bestaande voorvork.

Ben vandaag overigens in Bodegraven geweest en heb de nieuwe Yamaha MT 09 bewonderd. Ik kan niet anders zeggen dan dat hij er fantastisch uit ziet. In de showroom stond een blauw exemplaar. In de werkplaats waren ze met een mat zwarte bezig om er een waslijst met accessoires aan te hangen voor de aankomende motorbeurs in Utrecht. Ik vindt het een zeer geslaagd model. De voorkant ziet er lekker agressief uit, de achterkant met een 'scramblerbeugel'. Ben erg benieuwd hoe het stuurt, maar als ik de reviews op YouTube mag geloven moet dat erg goed zijn.

Wil geen reclamespot voor Yamaha maken. Ben ook nog steeds zeer content met mijn Duc. Die gaat er nog lang niet uit, blijft toch mijn eerste fiets hè... :]
Is in mijn ogen een hooligans-bike in schaapskleren... :)
 
Laatst bewerkt:
nee geen Ohlins, maar progressieve hyperpro's

dat blok van die MT 09 dat ook in de xsr900 zit, is super !! wauw !! maar het is een nog meer straat gerichte motor, ik vrees dat je daar geen 50 m allroad mee kan gaan rijden? Het is eigenlijk meer een straat fiets met een scrambler achtig uitzicht.
 
@Adspeed Had jij nu een windscherm op je Scrambler zitten? En zo ja, welke heb je?

Of iemand anders die wel eens naar een windscherm gekeken heeft en/of daar ervaringen mee heeft? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.

Ja, ik heb het schermpje van Puig. Te krijgen in verschillende kleuren. Besteld in Duitsland, want vorig jaar was het montagemateriaal in Nederland (nog) niet verkrijgbaar. Zie foto.
full
 
Ervaring met het Puig-schempje: Prima. Degelijk schermpje stevig te monteren. Ik ben 1.86 m. en merk het verschil duidelijk. Veel minder winddruk op de borst. Snelheden boven 110 veel gemakkelijker te doen.
 
Mooie route inderdaad. Heb vlakbij Koblenz een tijdje gewoond. Vrij saaie stad, regio erom heen is mooi en heerlijke motorwegen :]
Zat te denken om eens wat oostelijker Duitsland in te gaan. Iemand daar ervaringen mee?
Kijk eens naar routes in de Harz. Dan rijd je deels door het voormalige Oost-Duitsland. Ziet er nog steeds een beetje anders uit. Mooie routes zijn er genoeg te vinden op internet! Hoogteverschillen zijn ook groter dan in b.v. Eifel.
 
Dat zal niet zo'n probleem zijn.
De bout waarmee je jiffy is bevestigd wordt vervangen door een exemplaar dat een paar mm langer is.
En het moment waarmee de bout wordt vastgezet is wat vergroot.

Dat klinkt inderdaad niet al te ingewikkeld. Vraag is alleen of ze daarvoor nog moeten wachten op de bouten van Ducati of dat ze deze al op voorraad hebben.
 
Dat klinkt inderdaad niet al te ingewikkeld. Vraag is alleen of ze daarvoor nog moeten wachten op de bouten van Ducati of dat ze deze al op voorraad hebben.
Bij mijn dealer zijn ze op.
Komende dinsdag zijn ze normaal gesproken weer op voorraad.
Onze Scrambler wordt vrijdag de 17de opgehaald voor z'n jaarbeurt en krijgt dan ook meteen de aanpassing.
 
nee geen Ohlins, maar progressieve hyperpro's

dat blok van die MT 09 dat ook in de xsr900 zit, is super !! wauw !! maar het is een nog meer straat gerichte motor, ik vrees dat je daar geen 50 m allroad mee kan gaan rijden? Het is eigenlijk meer een straat fiets met een scrambler achtig uitzicht.

Ik rijd geen allroad. Niet met mijn Scrambler en straks ook niet met de andere motor. Qua karakter is de MT 09 totaal anders. Daar gaat het mij om. Ook zal je er iets sneller de snelweg mee opdraaien. Zal soepeler rijden en heeft 40 peekaatjes meer.

Ik zal het wel ervaren tijdens een proefritje.
 
Ik rijd geen allroad. Niet met mijn Scrambler en straks ook niet met de andere motor. Qua karakter is de MT 09 totaal anders. Daar gaat het mij om. Ook zal je er iets sneller de snelweg mee opdraaien. Zal soepeler rijden en heeft 40 peekaatjes meer.

Ik zal het wel ervaren tijdens een proefritje.


De MT09 deed me het meest denken aan mijn ktm 990 , maar dan met lichter gewicht, en niet de enorme zithoogte ;)

deels doordat de yam dealer niet echt geïnteresseerd was om me een motor te verkopen?? En ik bij ducati beter ontvangen werd, heeft me de scrambler doen kiezen, welke ook een heel plezante klein laag motortje is, juist die vering '(

Veel succes bij de testrit :t
 
@adspeed
Bedankt voor de tip! Ik zal eens op internet gaan rondneuzen over de Harz regio.

@PolderSM
Ik zal even kijken of er iets tussenzit voor me

@MacJunk
Misschien leuk om op 1 dag de MT-09 én de nieuwe Street te testen? Kan prima toch bij Goedhart?

Gaan er trouwens nog mensen naar de motorbeurs in Utrecht? Ik ga sowieso elk jaar, op de motor natuurlijk, met vrienden.
 
@MacJunk
Misschien leuk om op 1 dag de MT-09 én de nieuwe Street te testen? Kan prima toch bij Goedhart?

Gaan er trouwens nog mensen naar de motorbeurs in Utrecht? Ik ga sowieso elk jaar, op de motor natuurlijk, met vrienden.

Wellicht kan ik ze beide testen. Alleen is bij mijn weten de Street pas maart / april beschikbaar. Ik ga zeker naar de motorbeurs. Natuurlijk om de modellen te bewonderen of wat accessoires te scoren. Maar vooral voor de gezelligheid...👍
 
@andrew
Ik heb nog wel een paar GPS-routes naar/in de Harz, die ik zelf heb gereden. Stuur svp een privé-bericht als je geïnteresseerd bent.
 
Vandaag mijn Scrambler opgehaald bij Goedhart! Wat een heerlijke motor zeg. Weer was prima vandaag dus dat reed een stuk relaxter als tijdens de proefrit. De gas opname begint al aardig te wennen en zolang je boven de 3000 toeren zit loopt hij heerlijk mooi rond. Onder de 3000 toeren is hij iets bokkig maar valt me alles mee.
En dan het geluid! Echt geweldig :9~
Ik was verbaasd over hoe comfortabel je zit met 120/130 op de snelweg want het brede stuur deed mij aanvankelijk anders vermoeden.
Het zadel vergt wat gewenning na het eerste uur rijden maar het viel me alles mee na alle verhalen die ik had gelezen.
Kortom echt super tevreden met mijn nieuwe fiets! :]
Heb ook nog een nieuwe helm gekocht want mijn oude helm bleek al bijna 15 jaar oud te zijn. Bizar hoe snel dat gaat want ik had gedacht dat hij hooguit 8 jaar oud was.
qxqjvr.jpg

2h81iwx.jpg

2i21r1e.jpg

29ehmz8.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Skippy
Goed nieuws dus allemaal, nogmaals join the club!

Enne, aan je helm te zien zul je nu voorlopig wel Italiaans moeten blijven rijden ;)
 
@Skippy
Goed nieuws dus allemaal, nogmaals join the club!

Enne, aan je helm te zien zul je nu voorlopig wel Italiaans moeten blijven rijden ;)

Thanks!
Ja de helm heeft inderdaad een Italiaans tintje...maar het feit dat hij in mijn maat was en voor een aantrekkelijke prijs hielp ook een handje. ;)
Ben overigens wel van plan om de Scrambler een flinke tijd te houden.

Las ook nog een goede tip om het fluitende geluid van de Termignoni met de db killer erin bij bepaalde toerentallen te veranderen. Het blijkt dat als je het ijzeren staafje wat in de db killer zit eruit haalt het fluiten voorbij is. Ga dat binnenkort gelijk proberen want het geluids volume met de db killer er in is eigenlijk perfect.
Termignoni Race Exhaust DIY Modification - Get Rid of the Whistle - Ducati Scrambler Forum
 
Laatst bewerkt:
@Skippy

Dat is een goed uitziende Scrambler, daar ga je veel plezier van hebben. :] Leuk dat het aantal Scrambler rijders gestaag aan het groeien is, dat beloofd wat voor de volgende meeting.

En een super handige tip mbt het fluiten van je uitlaat. Als uitlaat erop komt is het inderdaad erg handig om te weten hoe deze aanpassing te maken is. Momenteel heb ik de standaard uitlaat eronder zitten en ik reed van de week naast mijn Monster met de GenG GP Dempers (zonder db killers). Nou, ik wist niet eens of mijn Scrambler wel aanstond, zo groot is het geluidsverschil tussen de twee. Dat was wel even wennen.

Om het uit te proberen heb ik een Dart schermpje op mijn Scrambler gezet en ben erg benieuwd of en hoeveel dat uitmaakt op de lange stukken op de rijksweg. De mannen waar ik mee rijd, rijden op sommige delen in Duitsland constant 140km/h, en dat is als je kaarsrecht rechtop zit op de Scrambler na een anderhalf uur toch wat minder. Maar eens zien of het dart scherm het verschil kan maken.
 
Met dat dartscherm moet zelfs 'One hundred and eighty' geen probleem zijn.... })
 
@Skippy

Dat is een goed uitziende Scrambler, daar ga je veel plezier van hebben. :] Leuk dat het aantal Scrambler rijders gestaag aan het groeien is, dat beloofd wat voor de volgende meeting.


Om het uit te proberen heb ik een Dart schermpje op mijn Scrambler gezet en ben erg benieuwd of en hoeveel dat uitmaakt op de lange stukken op de rijksweg. De mannen waar ik mee rijd, rijden op sommige delen in Duitsland constant 140km/h, en dat is als je kaarsrecht rechtop zit op de Scrambler na een anderhalf uur toch wat minder. Maar eens zien of het dart scherm het verschil kan maken.

Bedankt! Meeting klinkt leuk, ben benieuwd waar en wanneer.

Schermpje zou kunnen werken al denk ik dat een lager en iets smaller stuur meer zouden helpen. Ik vond de winddruk alles meevallen maar dat was met gemiddeld 120 km/h.
 
Terug
Bovenaan Onderaan