De Nieuwe Ducati Scrambler

@adspeed Ik heb een schuurpad genomen. En als je metalpolish daarbij gebruikt dan gaat het nog wat beter. Eigenlijk heb ik de aul delen opgeschuurd dus.

@macjunk Dat is het inderdaad. Gewoon zitten en doen. Geen haast hebben en dan komt het vanzelf. Bijhouden is inderdaad wel een goede tip ja.

En ik heb mijn windschermpje er toch weer afgehaald. Vond het esthetisch niet helemaal ok. Komend weekend ga ik met een vriendin drie dagen naar Duitsland en dan kan ik gelijk ervaren hoe het ook alweer was zonder schermpje.
 
Vandaag ga ik naar een paar Hyperstradas kijken. Laatst rit op de MT09 gemaakt en kreeg al snel last van mijn pols en het prijsverschil is mij budget technisch te groot en qua windbescherming ga je er niet echt op vooruit. Proefrit op een Hyperstrada beviel een stuk beter. Lekker Ducati karakter, lekker gooi en smijtfiets , meer vermogen en in verhouding een goede wind bescherming en mijn bagageprobleem zou ook in 1x opgelost zijn. We zullen zien...
 
Vandaag ga ik naar een paar Hyperstradas kijken. Laatst rit op de MT09 gemaakt en kreeg al snel last van mijn pols en het prijsverschil is mij budget technisch te groot en qua windbescherming ga je er niet echt op vooruit. Proefrit op een Hyperstrada beviel een stuk beter. Lekker Ducati karakter, lekker gooi en smijtfiets , meer vermogen en in verhouding een goede wind bescherming en mijn bagageprobleem zou ook in 1x opgelost zijn. We zullen zien...

Je overweegt je Scramber om te ruilen voor een Hyperstrada?
 
Je gaat een paar Hyperstrada's kopen... Hahaha.

Nee, gave fiets is dat. En dan in het wit...
Het zit wel een stukkie hoger dan een Scrambler met comfortzadel.
 
Laatst bewerkt:
@kees jan
Sterker nog, in principe ben ik vanaf volgende week eigenaar van een Hyperstrada ;)

@macjunk
nee ik heb het bij 1 gehouden :) een rode. Wit is nauwelijks verkocht. Gelukkig bij Ducati kunnen blijven, dan rijd je altijd iets bijzonders. Is inderdaad wat hoger maar weegt ook weinig dus das geen probleem. Net als de scrambler een mooie karakterfiets.

Had wel beetje gemengde gevoelens want ik doe de Scrambler niet weg omdat ik er op uit gekeken ben :') maar hij past simpelweg niet helemaal bij mijn manier van gebruiken.
 
@Andrew: Mooie keuze, maar jammer dat je de Scrambler niet hebt gehouden.
De laatste keer dat ik op een Hyperstrada zat, zat ik voor mijn gevoel te dicht bovenop het stuur, wat met mijn lengte niet paste. Ik ga dat binnenkort nog eens testen.
 
Dank je wel adspeed!
Had hem er heel graag bij willen houden maar was financieel niet haalbaar.
Dat dicht op het stuur vind ik persoonlijk juist heel prettig. Tis even wennen maar hebt zoveel gevoel van controle zo en duwt heel makkelijk het stuur onder je weg.

Het lijkt er overigens op dat het de Hyperstrada hetzelfde aan het vergaan is als de Nuda en de Duc Streetfighter. Nieuw verkochten ze zeer moeizaam maar inmiddels is er een enorme tweedehandsvraag naar.
 
Gefeliciteerd met je aankoop. Veel veilige kilometers gewenst.

Ik vindt het een schitterende fiets en met die koffers aan de zijkant kun je ook nog eens een weekendje weg en wat meenemen. Enne, in het rood is tie ook gaaf hoor. Eigenlijk moet een Duc, net als een Ferrari, gewoon rood zijn...
 
Mooie keuze inderdaad. Het zou zomaar eens de ideale combi voor je kunnen zijn wat je zoekt in een motor. En in het rood is een ducati altijd goed. Ga je nog een foto van je nieuwe aanwinst posten?
 
Dank jullie heren!
Het lijkt zo op papier en na de proefritten inderdaad de combi die ik zoek ;)
Als ik hem heb opgehaald plaats ik een foto...wel even kijken hoe ik dat kan doen :$
 
Dank jullie heren!
Het lijkt zo op papier en na de proefritten inderdaad de combi die ik zoek ;)
Als ik hem heb opgehaald plaats ik een foto...wel even kijken hoe ik dat kan doen :$

Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe aanwinst.
Ben benieuwd naar de foto's. Kwestie van even ergens een foto account online aanmaken en dan de foto delen in je volgende post. ;).
 
Afgelopen weekend 3 dagen aan het toeren geweest in de Eifel. Dat was best aangenaam toeven. Heerlijke bochten gedraaid en genoten van het prima Duitse asfalt. Wat is het toch leuk rijden daar.

Het ruitje heb ik eraf gehaald. Ja het geeft meer wind maar het is nog steeds prima te doen. En stylisch gezien is het gewoon wat leuker. :]

2017-06-04a.jpg
 
Afgelopen weekend 3 dagen aan het toeren geweest in de Eifel. Dat was best aangenaam toeven. Heerlijke bochten gedraaid en genoten van het prima Duitse asfalt. Wat is het toch leuk rijden daar.

Het ruitje heb ik eraf gehaald. Ja het geeft meer wind maar het is nog steeds prima te doen. En stylisch gezien is het gewoon wat leuker. :]

[afbeelding]

Geen problemen gehad met die uitlaten van de Monster in Duitsland?
Ik lees altijd een hoop wilde verhalen over niet e gekeurde uitlaten bij onze oosterburen.
 
Geen problemen gehad met die uitlaten van de Monster in Duitsland?
Ik lees altijd een hoop wilde verhalen over niet e gekeurde uitlaten bij onze oosterburen.

Ik las op motor-forum in het ducati monster topic verschillende waarschuwingen inderdaad. Als je aangehouden word zonder db killers, dat je dan motor moet laten staan totdat je het opgelost hebt. Dus ik had de db killers voor de zekerheid meegenomen. Dan kun je nog wel steeds een boete krijgen, maar dan kun je in ieder geval weer verder rijden. Irene rijdt rustig dus we trokken geen aandacht. En de motoren die we onderweg tegenkwamen waren vrijwel allemaal voorzien van een standaard uitlaat. Niet zoals in Nederland zeg maar.

De HP Corse van mijn Scrambler heeft de DB killers nog gemonteerd (sterker nog, ik krijg ze er niet uit) en ook een e-keur, dus dat is afgedekt.

Van anderen hoor ik dat de politie fuiken opstelt om motoren te controleren. Het is dus aan te raden met DB killers of een standaard uitlaat door Duitsland te rijden.
 
Ik las op motor-forum in het ducati monster topic verschillende waarschuwingen inderdaad. Als je aangehouden word zonder db killers, dat je dan motor moet laten staan totdat je het opgelost hebt. Dus ik had de db killers voor de zekerheid meegenomen. Dan kun je nog wel steeds een boete krijgen, maar dan kun je in ieder geval weer verder rijden. Irene rijdt rustig dus we trokken geen aandacht. En de motoren die we onderweg tegenkwamen waren vrijwel allemaal voorzien van een standaard uitlaat. Niet zoals in Nederland zeg maar.

De HP Corse van mijn Scrambler heeft de DB killers nog gemonteerd (sterker nog, ik krijg ze er niet uit) en ook een e-keur, dus dat is afgedekt.

Van anderen hoor ik dat de politie fuiken opstelt om motoren te controleren. Het is dus aan te raden met DB killers of een standaard uitlaat door Duitsland te rijden.

Bedankt voor de informatie. Ik rijd wel met de db killer erin alleen geen e-keur maar had niet het idee dat mijn uitlaat overdreven luid was vergeleken met die HP Corse van jou.
Die boetes zijn niet zo wild in Duitsland maar ik heb geen zin in een verhaal waar je niet verder mag rijden.

Heb je de db killer van je HP Corse koud of warm proberen te verwijderen? Warm gaat meestal beter. Of zit er ergens misschien nog een puntlasje?
 
Heb je de db killer van je HP Corse koud of warm proberen te verwijderen? Warm gaat meestal beter. Of zit er ergens misschien nog een puntlasje?

Ik heb het koud proberen te verwijderen. Nu dacht ik dat ik geen puntlas heb kunnen ontdekken maar misschien moet ik nogmaals beter kijken. Dank je voor de tip!
 
Ik heb het koud proberen te verwijderen. Nu dacht ik dat ik geen puntlas heb kunnen ontdekken maar misschien moet ik nogmaals beter kijken. Dank je voor de tip!

Ik heb nog wat gelezen hier en daar en lees niks over een puntlas maar wie weet. De tip met warme uitlaat is misschien toch de oplossing (of meer kracht ;) ) of het gebruik van een trekhamer.
Ik las wel dat de db killer ook een staafje van binnen heeft in de uitlaat van de db killer om hem er met een haak of tang uit te trekken. Deze veroorzaakt hoogst waarschijnlijk ook een fluittoon dus eventueel zou je die ook kunnen verwijderen net als ik heb gedaan bij mijn Termignoni (gewoon met een los blaadje van een ijzerzaag ) als zonder db killer te luid is maar je van die fluittoon af wil.
For-Automotive-sheet-meson-machine-parts-aftermarket-plastic-machine-font-b-pull-b-font-font-b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is waarschijnlijk wel de bedoeling dat het een herkenbare uitlaat blijft schat ik zo in.... :+
 
Laatst bewerkt:
Het is waarschijnlijk wel de bedoeling dat het een herkenbare uitlaat blijft schat ik zo in.... :+

Hahaha dat denk ik ook. Toch is zo'n trekhamer het ideale gereedschap om zo'n db killer eruit te tikken. Gaat een stuk gecontroleerder dan met je volle gewicht aan een tang of haakje te gaan hangen ;)
 
Vorige week 12.000 beurt (bij 12.800 km). Luchtfilter (BSM) hoefde uiteraard niet vervangen te worden. Verdere kosten totaal 422 euro. Viel niet eens tegen.
 
Om precies te zijn; wat is er vervangen:
Olie en filter, remvloeistof en bougies en de kleppen zijn gesteld met bijbehorende pakkingen e.d.
Dat is toch de eerste beurt waarbij de kleppen gesteld dienen te worden?
Als dit het geval is valt dat zeker niet tegen.
 
Om precies te zijn; wat is er vervangen:
Olie en filter, remvloeistof en bougies en de kleppen zijn gesteld met bijbehorende pakkingen e.d.

Netjes. Ik vermoed dat ik pas in 2019/2020 aan die beurt toe ben.
Ga wel voor het eerst met de motor naar Duitsland. Van de week even kijken voir een SW Motech Legend gear tassen set.
 
Het enige verschil is dat het trillen iets anders is geworden. Niet meer of minder maar andere frequentie bij ander toerental. Dat ligt waarschijnlijk aan een software update. De monteur vermoedt dat de Scrambler nu ook iets zuiniger zou moeten zijn. Daar zal ik dan wel achter komen.
En merk je een verschil?
 
Terug
Bovenaan Onderaan