BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Ik vind die stickers gewoon niet mooi. Kleurt voor geen meter bij mijn motor. Niet voor niets, paintbrushed velgen in kleur, speciaal zadel met sticksel in kleur en top=koffer laten spuiten in kleur van de motor.
Inderdaad heb ik de kat er nog onder en klinkt hij zonder DB killer lekker vol en donker maar lang niet zo luid als zonder kat. Dus kan ik heel rustig rijden en bijna niet opvallen, terwijl als je wilt het toch echt niet dat typische bromvlieg geluidje van een standaard BMW pijp is. En die Akra is ruim 12 kilo lichter dan de BMW pijp.
Dus laat ik die sticker fijn weg van die pijp en heb wel de lol van het geluid. Dit weekend wordt het mooi weer. Dus.........................
Motor net terug van grote (40K) beurt. Viel me mee, alles volgens het boekje, geen rare dingen en incl, BTW € 410. EN netjes gehaald en gebracht. Het seizoen kan beginnen.
 
Ja, het kan aardig in de papieren lopen.
Voor het inbouwen en afregelen heb ik bij Ruud Fredriks 150,- euro betaald.
Een nieuwe Rapid Bike EVO incl. Kabelboom kost rond de 500,- euro ( die heb ik dus tweedehands op de kop getikt voor veel minder).
K&N luchtfilter kost zo'n 46,- euro, maar is niet persé nodig.
Dus bij elkaar loopt dat aardig op.
Maar als je 700,- euro gaat uitgeven aan je motorfiets, dan denk ik wel dat dit een betere investering is dan een uitlaat. ;)

Nou ik heb vorig jaar de veren vervangen door Hyperpro set en die investering bevalt nog steeds geweldig. :]
 
Lekker dat je motor weer terug is na de grote beurt en de prijs valt mee. 👍
Die van mij moet binnenkort voor een kleine beurt. Ik verwacht ook geen bijzondere zaken.

Ik zag al op de foto van je Akra dat het midden van je velgen rood zijn. Staat goed. Ik heb wel eens gedacht aan zwarte of donkergrijs metallic velgen. Wie weer doe ik dat ooit nog eens.

Wauw, 12 kilo, dan was de originele uitlaat wel erg zwaar. Mijn uitlaat incl. katalysator weegt bij elkaar 10 kilo en de Akra weegt 4 kilo.

Dat van die stickers was overigens slechts een grap. ;) Ieder het zijne uiteraard. :Y
Hoewel ik geen problemen heb met de stickers, vind ik de ingegraveerde versie zelf het mooist:

IMG_1702_zps69c2b6cd.jpg
 
Die ingegraveerde naam is inderdaad mooi. Dat zou weer wel mijn goedkeuring krijgen.
En die 12 kilo staat er toch echt op de Akra site.
Kwa velgen, ze zijn niet eens effen rood maar gevlamd en velgranden gepolijst.
bmw-r-1150-r-abs-1051933_6.jpg

en voor
bmw-r-1150-r-abs-1051933_7_zps5a1bb6e0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker dat je motor weer terug is na de grote beurt en de prijs valt mee. 👍
Die van mij moet binnenkort voor een kleine beurt. Ik verwacht ook geen bijzondere zaken.

Ik zag al op de foto van je Akra dat het midden van je velgen rood zijn. Staat goed. Ik heb wel eens gedacht aan zwarte of donkergrijs metallic velgen. Wie weer doe ik dat ooit nog eens.

Wauw, 12 kilo, dan was de originele uitlaat wel erg zwaar. Mijn uitlaat incl. katalysator weegt bij elkaar 10 kilo en de Akra weegt 4 kilo.

Dat van die stickers was overigens slechts een grap. ;) Ieder het zijne uiteraard. :Y
Hoewel ik geen problemen heb met de stickers, vind ik de ingegraveerde versie zelf het mooist:

[afbeelding]
Ziet er goed uit!

Mijn velgen zijn vooral vuil :r Heb nog wel een vage herinnering aan de kleur die eronder moet zitten. Een vrouwelijke collega, ook motorrijder, heeft me al berispt en ik zal er dus binnenkort maar 's wat aan gaan doen. Maar ben niet zo van het poetsen '( De motor is voor mij vooral een vervoermiddel. Heb 'm niet voor de show :N
 
Ik rij nu 2 weken op mijn R1100R. Prima ding, rijdt lekker en voelt allemaal lekker degelijk aan. Echter heb ik een ding wat me een beetje opvalt. Op het moment dat ik boven de 20 km p/u kom hoor in voorin een soort ruis/zoef. Het is niet mn motor, want als ik hem uit laten rijden in z'n vrij dan hoor ik hem. Het lijkt wel een lager ergens aan de voorkant, maar het kan net zo goed de rijwind zijn die bijv. het voorspatboard opvangt. Ik heb geen idee. Klinkt iemand dit bekend? Ben benieuwd want anders ga ik even terug naar de dealer.
 
Ik rij nu 2 weken op mijn R1100R. Prima ding, rijdt lekker en voelt allemaal lekker degelijk aan. Echter heb ik een ding wat me een beetje opvalt. Op het moment dat ik boven de 20 km p/u kom hoor in voorin een soort ruis/zoef. Het is niet mn motor, want als ik hem uit laten rijden in z'n vrij dan hoor ik hem. Het lijkt wel een lager ergens aan de voorkant, maar het kan net zo goed de rijwind zijn die bijv. het voorspatboard opvangt. Ik heb geen idee. Klinkt iemand dit bekend? Ben benieuwd want anders ga ik even terug naar de dealer.

Ik schat in dat het gaat om een resonantiegeluid in het voorspatbord, dat ken ik van mijn voormalig RS en dat ik veel minder duidelijk terug vind in mijn huidige 1200R.
E.e.a. afhankelijk van: snelheid, welk type band, hoe oud de band (cuppen) en welk wegdek.

Roelof.
 
Ik rij nu 2 weken op mijn R1100R. Prima ding, rijdt lekker en voelt allemaal lekker degelijk aan. Echter heb ik een ding wat me een beetje opvalt. Op het moment dat ik boven de 20 km p/u kom hoor in voorin een soort ruis/zoef. Het is niet mn motor, want als ik hem uit laten rijden in z'n vrij dan hoor ik hem. Het lijkt wel een lager ergens aan de voorkant, maar het kan net zo goed de rijwind zijn die bijv. het voorspatboard opvangt. Ik heb geen idee. Klinkt iemand dit bekend? Ben benieuwd want anders ga ik even terug naar de dealer.

Volgens mij is je aanname dat het de rijwind is of kan het bandengeruis op het wegdek zijn. Ik hoor het ook en wij zijn dus blijkbaar geen van beiden doof. :)
Maar als je het zeker wilt weten kun je ook thuis of ergens anders (waar het maar doodstil is) even je fiets op de middenbok trekken en zorgen dat het voorwiel vrij is en het dan een flinke douw geven zodat het even ronddraait. Goed luisteren, want je mag dus eigenlijk helemaal niks horen en zeker geen geknars van het lager. Ook heel langzaam met de hand aan het wiel ronddraaien, want je mag niets (lagers) voelen. Twee keer alles OK, dan is er zeer waarschijnlijk helemaal niets aan de hand en hoor je inderdaad de rijwind i.c bandengeruis op het wegdek.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!

Een vrouwelijke collega, ook motorrijder, heeft me al berispt en ik zal er dus binnenkort maar 's wat aan gaan doen. Maar ben niet zo van het poetsen '( De motor is voor mij vooral een vervoermiddel. Heb 'm niet voor de show :N

Dus jij laat je berispen door andere motorrijders. :X
Ik ben ook niet zo van het poetsen, maar van zo'n brandschone glimmende en stralende fiets aan het begin van het seizoen, krijg ik het tegenovergestelde van een krul in mijn staart. :Y
 
Ziet er goed uit!

Mijn velgen zijn vooral vuil :r Heb nog wel een vage herinnering aan de kleur die eronder moet zitten. Een vrouwelijke collega, ook motorrijder, heeft me al berispt en ik zal er dus binnenkort maar 's wat aan gaan doen. Maar ben niet zo van het poetsen '( De motor is voor mij vooral een vervoermiddel. Heb 'm niet voor de show :N

Dankjewel, maar ik ben zeker geen poetser! B| Die foto is genomen toen ik net een brede velg van een R1100S had laten monteren en toen was ie nog schoon. Inmiddels is ie aardig donkergrijs/zwart... :$
Aangezien ik het hele jaar door rij, spuit ik de motor wel regelmatig schoon, maar het poetsen laat ik aan een vriend over, die daar wel voldoeníng uithaalt. 8-)
 
Beste mederijders,

Zoals jullie misschien gelezen hebben, moet ik een aantal reparaties verrichten aan mijn R850 uit '96. Het lukt mij niet helemaal met het bestellen van de gaskabels. Mijn gaskabel gaat zwaar, en daarom denk ik dat deze in zijn geheel vervangen moet worden.

Ik vind het verwarrend omdat er zoveel artikelen aangeboden worden met verschillende serienummers. http://www.hobbyist.nl/zoek_filters/?filter_keyword=r850+gaskabel

Op realoem staat wel een uitgewerkte tekening, maar niet de nummers.

RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog

Welke moet ik nou bestellen?
 
Laatst bewerkt:
Beste mederijders,

Zoals jullie misschien gelezen hebben, moet ik een aantal reparaties verrichten aan mijn R850 uit '96. Het lukt mij niet helemaal met het bestellen van de gaskabels. Mijn gaskabel gaat zwaar, en daarom denk ik dat deze in zijn geheel vervangen moet worden.

Ik vind het verwarrend omdat er zoveel artikelen aangeboden worden met verschillende serienummers. http://www.hobbyist.nl/zo...ter_keyword=r850+gaskabel

Welke moet ik nou bestellen?

Wellicht helpt het om hier het juiste onderdeel nummer op te zoeken:

RealOEM.com - Online BMW Onderdelen Catalogus

http://www.ascycles.com/Illustrated...atname=&bindName=Bowden cable&bindCat=32_0790

Volgens deze websites zou het onderdeel nummer 32737660229 moeten zijn, maar ik rij geen R850R, dus wellicht kan iemand het juiste onderdeel nummer bevestigen? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn R850R de deur uit gedaan (sorry, dat is hier natuurlijk vloeken in de kerk). Ik heb nu een setje koffers te koop. Iemand interesse?
 
Ik heb ook nog een K&N luchtfilter (zo'n 10K km gebruikt) en een set originele handvaten (links goed gebruikt, rechts nieuw).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog een K&N luchtfilter (zo'n 10K km gebruikt) en een set originele handvaten (links goed gebruikt, rechts nieuw).
Wat is het voordeel van zo'n luchtfilter boven het originele, wat is de nog te verwachten levensduur ervan en is het makkelijk zelf te monteren?
 
Laatst bewerkt:
Topkoffer houd ik zelf. Daarbij was mijn topkoffer beugel gemaakt van 15mm verwarmingsbuis ;)

Zo'n luchtfilter hoef je nooit te vervangen en komt onder het zadel gewoon in plaats van het bestaande filter. Ze laten iets meer lucht door, waardoor de motor mooier kan gaan lopen, maar hij moet daar wel op afgesteld worden. Bij een cat fiets gaat dat vanzelf, een non-cat fiets moet even door de garage ingeregeld worden op co percentage.
 
Topkoffer houd ik zelf. Daarbij was mijn topkoffer beugel gemaakt van 15mm verwarmingsbuis ;)

Zo'n luchtfilter hoef je nooit te vervangen en komt onder het zadel gewoon in plaats van het bestaande filter. Ze laten iets meer lucht door, waardoor de motor mooier kan gaan lopen, maar hij moet daar wel op afgesteld worden. Bij een cat fiets gaat dat vanzelf, een non-cat fiets moet even door de garage ingeregeld worden op co percentage.
Dan wil ik dat wel overnemen van je. Makkelijk zelf te monteren, of moet de halve fiets uit elkaar?
 
Is er nog iemand hier die een leuke uitlaat in de aanbieding heeft voor mijn R1100R? Niet die standaard uitlaat maar gewoon een geinig dingetje zodat het geluid een beetje tot zijn recht komt.

Tevens, als je deze vervangt, is dan de cat ook weg?
 
Ik neem aan dat de kat kan blijven zitten omdat de einddemper los zit gemonteerd en niet een geheel vormt. Dan kun je een slipon demper nemen die de einddemper vervangt. Er staat nu een combinatie van kat + Remus demper te koop op marktplaats. EN een Laser sportdemper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan