benzinetank r6 2001 vervangen

GirlsFlames

Rookie
16 mrt 2009
2
0
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik een flinke deuk in mijn benzinetank die begint te roesten. Nu kan ik een benzinetank kopen (alleen de tank) en deze erop monteren.
Mijn vraag is dit zelf te doen? En zo niet weet dan iemand wat de kosten zijn om dit te laten doen?

Groetjes en alvast bedankt,
 
Dat is makkelijk te doen:

Zadel verwijderen (aan de achterkant het schuim optillen, daaronder zitten 2 inbusbouten)

Bout tussen zadel en tank alvast losdraaien

2 inbus boutjes van de tank (aan de kant van het stuur) losdraaien

tank een stukje optillen (let op dat je de benzineslang en de overloop slangetjes niet lostrekt!!

(ik zet meestal iets tussen tank en kroonplaat zodat deze omhoog blijft staan)

images


Draai nu het benzinekraantje aan de onderkant van de tank dicht

Nu moet je goed kijken wat je allemaal los moet maken qua slangetjes om de tank steeds een beetje verder op te kunnen tillen.

Als alles los is draai je de bout tussen zadel en tank er helemaal uit en kun je de tank ervanaf halen.


Allemaal makkelijk te doen, maar wel goed opletten!! ;)

Succes! :]
 
Laatst bewerkt:
En daarna de brandtstofpomp over zetten....nieuwe pakking monteren end......Ik vindt t nu niet echt een klus voor iemand die hier vraagt of het te doen is. Ik zou toch ff bij een paar motorzaken vragen wat ze voor zn klus vragen. Ik denk dat het voor een ervaren monteur 2 uurtjes werk is, en buiten de pakking komt er verder weinig materiaal bij kijken, dus kan best meevallen.
 
Je hebt gelijk, de brandstofpomp moet overgezet worden (als deze er bij de nieuwe tank niet op zit).

Maar een pakkingetje plaatsen is ook niet echt rocket-science he?

1377048799_Coffee%20Mug%20-%20Far%20Side%20Rocket%20Scientists.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan