Gestraald motorblok in de blanke lak zetten?

DeepSpace

MF veteraan
4 apr 2002
4.934
344
Rotterdam
Goedenavond mede sleutelaars, vraagje. Ik heb net mijn Guzzi blok laten stralen. Erg mooi geworden. ik zat me nu een beetje af te vragen of ik heb zo laten of toch in de blanke lak te zetten. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Wel, of niet? Blijft het een beetje zitten? Welk merk? Zelf doen of naar de spuiter brengen?

full
 
Ik zou 'm lekker zo laten,mss een beetje vettig houden.
Zou wel het blok heel goed inspecteren of er geen rommel achtergebleven is.


Heb wel eens gehoord dat ze bij Ferrari verf op de carters spuiten en meteen met een lap thinner eroverheen gaan. *D
 
Zo laten is in ieder geval geen optie, dat ziet er nog voor dat je er een meter op hebt gereden al niet meer uit.
:^

Het metaal is volledig onbeschermd.
En veel delen hebben best een open structuur.

Als je te lang doet over je beslissing wat je er mee gaat doen, hoef je niet meer te beslissen ;)


Hier had je overigens vóór het stralen aan moeten denken.

Is het blok wel volledig stofvrij en schoon gemaakt?
 
het metaal was al onbeschermd toen het de fabriek uit kwam (ding is van 1980) dus jah. ik zal um nog ff extra ontstoffen, zo ver was ik nog niet :+ en hij staat op de eetkamer tafel, dus viel zal die niet worden :+
 
Niets aan doen. Alleen in de WD40 hozen. Dit blok is nog van echt aluminium gemaakt, dat blijft mooi en wordt van lak alleen maar lelijker.

Dat verbaasde mij ook toen ik de Pantah kocht,hij was wit uitgeslagen,ik haalde er een doek over en hij was weer mooi :+ Lijkt wel een sprookje.

Mijn vorige duc was een drama met de coating op het blok,leken wel bloemkolen....
 
blanke lak word op den duur geelig van kleur, misschien was natstralen een betere optie geweest.
Dit verdicht het oppervlak van het materiaal en minder kans op aanhechting van vuil.
Nu is het opp. vrij grof en hecht het vuil sneller.
Nu is het wel een mooie basis om te spuiten, grijs - zwart of combi.

inspuiten met wd40-diesel-lampolie beschermt het blok wel maar alle bagger blijft eraan plakken.
 
Zuiver aluminium kan heel moeilijk corroderen. Aluminiumoxide vormt, anders dan ijzeroxide, een luchtdichte laag. Het zijn de onderbrekingen in het metaalrooster, bijvoorbeeld door silicium, die de corrosie veroorzaken. Silicium heeft uiteraard wel nut, het maakt het aluminium beter gietbaar en harder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan