storing gsxr 600 k2

huppie tuppie

Rookie
7 okt 2014
3
0
Goedendag allen,

Sinds 3 weken ben ik in het bezig van een gsxr 600 k2 uit 2001 en inmiddels zoon 3000 km verder. De eerste week ging het goed, de tweede week gelijk naar de eifel in duitsland gegaan. Net toen de mooie wegen begonnen begon tegelijk de FI (Fault Indication) lamp;

na terugkomst opgezocht hoe uit te lezen. In eerste instantie kwam C24, Ignition coil 1 malfunction. Dealer gebeld welke me aanrade de 1e coil te wisselen met de 2e om fouten te vermijden. Voor ik dit gedaan had heb ik hem voor de zekerheid nog een keer uitgelezen bij storing en nu kwamen er steeds andere codes (afwisselend) van C24 C25 C26 C32 en C33 of een combinatie van deze 6. Heeft te maken dus met de 4 coils en 2 injectors. Inmiddels geeft ie iedere korte of lange rit wel storingen en houd in boven 8000 toeren (haperen en stotteren). Als di gebeurd gaat tevens de cockpit uit en aan, gaan alle lampen aan en uit op het dashbord en reset de toerenteller zoals bij starten.

Naar mijns insziens heeft het een en ander verband met elkaar maar heeft hier iemand ervaring mee? Het lijkt me sterk dat er 4 coils en 2 injectoren kapot zijn terwijl hij met pozen wel goed draaid. Waar te zoeken?

b.v.d.
 
Welkom op motor-forum :]

Compliment voor de uitgebreide omschrijving van het probleem, dat doet niet iedereen.
Het feit dat hij een code geeft kan niet komen omdat de bougies defect zijn ?.
aangezien je de motor net hebt en het onderhoud misschien al weer even geleden is ?
als coil 1 niet goed is en die ruil je met 2 zit hij na die ruil wel op de bobine die 2 en 3 aanstuurt , dus misschien dat dat de C codes verklaart.
een foutcode geeft de richting aan waar een probleem kan zitten he, niet perse een defect.

Aan de andere kant kan er een electrisch contact slecht zijn wat extra lang onderbroken word door het inhouden van de motorfiets, wat door hetzelfde contact (kan) komt(en).

ben benieuwd wat er verder nog geopperd word, hoop voor je dat het snel op te lossen is.
 
Bedankt voor de reacties,

Gezien het feit dat ik voor het wisselen van de coils nog de foutcodes heb uitgelezen heb ik niet meer de coils gewisseld omdat er 6 storingen zijn. Naar mijn idee is het niet zinvol om de coils alsnog te wisselen als ze alle vier storing geven.

Vanavond zal ik eens de boordspanning meten. Misschien verstandig deze te blijven meten tot de storing zich weer voordoet? ik zal het eens proberen iig... Vooral ook omdat als de FI lamp begint het dashbord zich reset?

b.v.d.
 
Bedankt voor de reacties,

Gezien het feit dat ik voor het wisselen van de coils nog de foutcodes heb uitgelezen heb ik niet meer de coils gewisseld omdat er 6 storingen zijn. Naar mijn idee is het niet zinvol om de coils alsnog te wisselen als ze alle vier storing geven.

Vanavond zal ik eens de boordspanning meten. Misschien verstandig deze te blijven meten tot de storing zich weer voordoet? ik zal het eens proberen iig... Vooral ook omdat als de FI lamp begint het dashbord zich reset?

b.v.d.

De ECU houdt onder andere de spanningsvoorziening naar verschillende componenten in de gaten. Voorwaarde nummer 1 bij storingszoeken is áltijd eerst de boordnetspanning checken. Een systeem wat te weinig of teveel spanning krijgt gaat altijd ineens heel veel veel storingen geven, terwijl er eigenlijk maar 1 onderliggende oorzaak is. Zeker omdat je het ook hebt over een uitvallend dashboard.
 
lijkt op een slechte verbinding ergens. Kan zelfs een losse accu pool zijn.


Ik moet jullie tog even bedanken :Y .

Begin van de avond maar begonnen met controleren van de accu, en inderdaad de accuklem van de min-pool was losgetrilt (behoorlijk). Een flink stuk gereden en de gasschuif kan weer helemaal los. Alleen bij het tankstation wou die niet starten met een aantal storingscodes maar dit zullen nog wel naweeën zijn..?!

Mocht het alsnog niet over zijn of terugkomen horen jullie het

_O-
 
Ik moet jullie tog even bedanken :Y .

Begin van de avond maar begonnen met controleren van de accu, en inderdaad de accuklem van de min-pool was losgetrilt (behoorlijk). Een flink stuk gereden en de gasschuif kan weer helemaal los. Alleen bij het tankstation wou die niet starten met een aantal storingscodes maar dit zullen nog wel naweeën zijn..?!

Mocht het alsnog niet over zijn of terugkomen horen jullie het

_O-
goede vragen, goede antwoorden
 
Terug
Bovenaan Onderaan