Lekker band repareren?!

Grimm

MF'er
19 sep 2013
53
0
Limburg
Dear Ridersss,

Ik heb het geluk dat na 200km rijden op mijn nieuwe achterband. Ik betwijfel of het een fabrieksfout is of dat er iets mijn band geraakt heeft. Er zit dus nu een scheur in en hij is lek.

Nu weet ik dat ze een prop in je band kunnen schieten, maar mijn scheur zit echt heel raar in de band (verticaal). Heeft een van jullie ervaring met rijden met een prop in de band? Ik weet dat het wel minder veilig is...

Hieronder een foto. Het is een geluk dat de band niet tijdens het rijden helemaal lek is gegaan, maar dat ie helemaal leeg liep toen ik lekker een kop koffie aan het drinken was.

Mijn eerste gedachte zegt nieuwe band erop.

Ik hoor graag van jullie!


Ride safe!
full
 
Laatst bewerkt:
Ik kwee nie.
maar als ik zo naar die foto kijk is toch eccht mijn eerste gedachte dat je over iets heen bent gereden gezien het zichtbaar is op meerdere "noppen"
 
Ja ik zie inderdaad ook op de andere profiel delen een scheur nu je het zegt. In eerste instantie leek het alleen onder het profiel.

Ja klopt! Gewoon een nette mail gestuurd met de vraag of het onder garantie valt. Ik houd jullie op de hoogte.

Zo zonde van het geld :( Maarja eigen veiligheid is niet te betalen he..
 
Zal je net zien als je een nieuwe band heb ja, het kan raar gaan met op de weg liggende dingen ookal zijn ze nog zo klein, aan de streepjes links van de scheur te zien zou ik zeggen dat je toch ergens overheen gereden ben ... Of zijn dat geen beschadigingen ?

Ben benieuwd wat de leverancier zegt maar ik denk dat het antwoordt nee is, maargoed niet geschoten is altijd mis ! Ben benieuwd
 
Ja ik heb inderdaad al een mail gestuurd, want ik heb alleen maar op goede wegen gereden. Lijkt me sterk dat dit door iets komt wat op de weg lag.


_O-

Vrijjjjjdag

Sorry ff serieus, ik repareer graag banden, maar dit kun je niet repareren. Of het veilig is hier mee rond te rijden, geen idee, dat weet ik niet.

Denk dat het geen garantie is, gewoon pech.

In de garage vertelde ze een keer van een man die met nieuwe banden vertrok en nog in de straat zelf lek reed, dikke schroef erin. tja kut -O-
 
Laatst bewerkt:
Prop is redelijk maar een paraplu is veel beter die kan niet losschieten, deze band kan je waarschijnlijk niet meer maken prop en paraplu werkt alleen bij ronde gaten zoals bij spijkers en schroeven en niet bij scheur, ik ben bang dat je deze moet vervangen
 
Prop is redelijk maar een paraplu is veel beter die kan niet losschieten, deze band kan je waarschijnlijk niet meer maken prop en paraplu werkt alleen bij ronde gaten zoals bij spijkers en schroeven en niet bij scheur, ik ben bang dat je deze moet vervangen


Je zou hem langs binnen kunne plakken met lapje rubber.

Dat werkt bij mij altijd super goed, zoals bij een fiets, buitenband opruwen, vukaniseersel op band en lapje en plakken!

Alleen bij zo een scheur, mss scheurt het verder ofzo? kans is bijna 0 maarja...
 
Terug
Bovenaan Onderaan