Dynamo vervangen , motor loopt 1900 rmp Gsxr 600 K1 , wie?

YoshimuraGixxer

Die hard MF'er
25 nov 2007
327
0
Limburg
Beste dames en heren,

Vandaag heb ik mijn motor terug gekregen.
Dynamo bleek kapot te zijn.
Dus heb ik een gloednieuwe dynamo erin laten zetten.
Nou heb ik vandaag de motor gestart bij het ophalen en iets zat me niet lekker.

Als ik hem stationair laat lopen dan schommelt hij tussen de 2000 toeren en 1900 toeren.
Voordat ik hem weg gebracht heb deed hij dat niet.(de motor zong mooi stabiel)
Dan liep die netjes ik meen 1500, 1400 toeren.
Echter als ik de koppeling in stationair-modus intrek dan loopt ie weer netjes stabiel bij de 1500,1400 toeren.
Laat ik de hendel los dan gaat ie weer naar 2000/1900 toeren.

Zou dit te maken kunnen hebben met de nieuwe dynamo die erin zit?
Ik maak me er best zorgen over,dus alle hulp betreffende dit probleem zou van harte welkom zijn.

alvast bedankt, Yoshi
 
Laatst bewerkt:
Maakt toch niet uit?
Je hebt de motor weggebracht voor een probleem en je krijgt hem terug met een ander probleem, gewoon niet goed gerepareerd.
Terug met dat ding.
 
Maakt toch niet uit?
Je hebt de motor weggebracht voor een probleem en je krijgt hem terug met een ander probleem, gewoon niet goed gerepareerd.
Terug met dat ding.

Dankjewel Redforce, gelijk heb je, potjandorie.
Het heeft al veel geld gekost om die dynamo te laten vervangen en dan krijg je dan dit soort euvel.
 
Laatst bewerkt:
Jij hoeft geen zenuwen te hebben. De motorzaak moet de zenuwen hebben in dit geval.
;)


Dankjewel Red Force,

Wat moet ik doen indien ze het niet gemaakt krijgen of zeggen dat het niet hun schuld is als er iets kapot is.
Want ik heb de monteur gesproken en die zei dat die niet bij de carbs is geweest.
Dus eigenlijk gelijk al een houding van : ja ik ben daar niet aan geweest,maar kom toch maar eens morgen terug.
 
Was het die grote, dikke monteur met het rode haar en blauw/wit gestreepte broek?
Die gebruikt altijd een menhir om een dynamo te monteren. Dat moest een keer fout gaan. :+
 
Dankjewel Red Force,

Wat moet ik doen indien ze het niet gemaakt krijgen of zeggen dat het niet hun schuld is als er iets kapot is.
Want ik heb de monteur gesproken en die zei dat die niet bij de carbs is geweest.
Dus eigenlijk gelijk al een houding van : ja ik ben daar niet aan geweest,maar kom toch maar eens morgen terug.
En?

Wat was het?
 
Dankjewel Red Force,

Wat moet ik doen indien ze het niet gemaakt krijgen of zeggen dat het niet hun schuld is als er iets kapot is.
Want ik heb de monteur gesproken en die zei dat die niet bij de carbs is geweest.
Dus eigenlijk gelijk al een houding van : ja ik ben daar niet aan geweest,maar kom toch maar eens morgen terug.


Pas akkoord gaan met de reparatie als het probleem is opgelost, als ze het niet goed krijgen laat je de motor staan totdat ze het op hebben gelost en je er zelf tevreden over bent.
 
RedForce, RoyalClub en de rest bedankt, probleem is opgelost.
Meneer had perongeluk aan de stationair knop gezeten,tijdens het monteren van de nieuwe dynamo
Helemaal in orde gemaakt en ben nu dik tevreden.
Nogmaals bedankt voor de geruststelling .

grtjs Yoshi
 
Maar hoe kwam het dan dat hij hoger stationair ging draaien met ingeknepen koppeling? Nog nooit van gehoord of de koppelingskabel moet de gaskabel raken als hij ingeknepen word.
 
Maar hoe kwam het dan dat hij hoger stationair ging draaien met ingeknepen koppeling? Nog nooit van gehoord of de koppelingskabel moet de gaskabel raken als hij ingeknepen word.

Viercilinder, je hebt het bijna goed, hij ging hoger draaien (1900 rpm ) als de koppeling losliet.
Als ik hem inhield liep die 1400 ong rpm.
Ze hebben me ook de koppelingshendel gefixxed,zat helemaal los.
Zit nu weer strak vast.
 
Dankjewel Red Force,

Wat moet ik doen indien ze het niet gemaakt krijgen of zeggen dat het niet hun schuld is als er iets kapot is.
Want ik heb de monteur gesproken en die zei dat die niet bij de carbs is geweest.
Dus eigenlijk gelijk al een houding van : ja ik ben daar niet aan geweest,maar kom toch maar eens morgen terug.

Knap, carbs op een injectie fiets :+ ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan