remschijven afdraaien

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
354
71
Heerlen
wie heeft er een metaal draaibank om mijn remschijven iets af te draaien of weet iemand in de omgeving van heerlen die dat doet ,buitenkanten iets afdraaien en de binnenkanten iets meer
 
Afdraaien is bij een motor niet mogelijk.
Als je er aan beide kanten 1/4mm af haalt zit je al onder de minimale dikte en kan je ze weg gooien.
 
ik heb er nieuwe blokken ingedaan en zie nu dat ze de schijf niet in het midden raken,heb eerst de remklauwen gecontroleerd en die werken goed,vandaar dat ik dacht ik laat ze minimaal afdraaien
en volgens mijn gegevens kan je ze afdraaien tot 45 en ze zijn bijna 51
 
51 ?
je bedoelt 5.1 mm?
en de minimale maat is 4.5 mm
dus heb je 0.6 mm dat er af mag

als je beide zijden 0.2mm vlakt zit je net boven de minimale maat
maar is dan 0.2 voldoende om je schijf vlak te krijgen?
Net wat v.d.v. al vermelde trouwens
 
Laatst bewerkt:
ik heb er nieuwe blokken ingedaan en zie nu dat ze de schijf niet in het midden raken,heb eerst de remklauwen gecontroleerd en die werken goed,vandaar dat ik dacht ik laat ze minimaal afdraaien
en volgens mijn gegevens kan je ze afdraaien tot 45 en ze zijn bijna 51

51mm, zo dat zijn beste schijven!

Ik zou zeggen rij er eens een tijdje mee en dan slijten de remblokken wel in op de remschijven, naar mijn ervaring zijn zeker geventileerde schijven na verloop van tijd toch wel wat dunner in het midden.
 
Dus omdat een nieuw remblokje de schijf anders raakt, wil je de schijven tot aan de vervangingslimiet dunner maken :?

En wat ga je dan doen? Meteen nieuwe remschijven kopen omdat ze dan op de vervangingslimiet zitten?

Zou het niet handiger zijn om te bezien waarom je na vervangen van remblokken opeens last hebt?
En als het kan, kun je niet een hoekje van een remblokje afvijlen (waar die het dikkere deel van de schijf raakt)?
 
buiten het feit of het wel of niet kan ivm de slijtagelimiet zal het niet meevallen om motorfiets schijven zodanig op te spannen dat het afdraaien gaat lukken.
schijven van een auto zijn veel makkelijker vast te zetten in een draaibank.
 
Wrm zou je dit willen doen?
Als je een paar keer echt ankert dan zijn de blokken weer netjes ingesleten op het totale schijfoppervlak. En remt het weer als vanouds.
 
Wat een reacties allemaal. :z
In principe wordt die schijf na vlakslijpen helemaal niet dunner dan hij op het dunste punt al was.
Bovendien kan het inremmen erg lang duren als de schijf hol is.
 
Bovendien kan het inremmen erg lang duren als de schijf hol is.

Als je dit schrijft dan moet je er van tevoren wel even bij stilstaan hoeveel groter de druk per vierkante cm is op de stukjes die de schijf wel raken. En wat dit betekent voor hoe snel je blokken op die plaatsen slijten.

Ik persoonlijk krijg het denkelijk wel voor elkaar om binnen 2km de blokken helemaal aanliggend te hebben op het totale oppervlak van de remschijf.
En dan ruiken ze ook nog eens heerlijk
 
Gewoon een haakse slijper van 15 euro op de buitenrand.
Zo al veel oude brikkers behandeld. :P

Vorig jaar wilde de garage ook geen blokken meer op mjn auto zetten vanwege zo'n buitenrandje. Wel voor >200 euro nieuwe schijven erop, 300 met blokken.
Was later voor 100 euro klaar. :')
 
Laatst bewerkt:
Als je dit schrijft dan moet je er van tevoren wel even bij stilstaan hoeveel groter de druk per vierkante cm is op de stukjes die de schijf wel raken. En wat dit betekent voor hoe snel je blokken op die plaatsen slijten.

Ik persoonlijk krijg het denkelijk wel voor elkaar om binnen 2km de blokken helemaal aanliggend te hebben op het totale oppervlak van de remschijf.
En dan ruiken ze ook nog eens heerlijk
Binnen de 2 kilometer nog wel. _O-
 
Wat een reacties allemaal. :z
In principe wordt die schijf na vlakslijpen helemaal niet dunner dan hij op het dunste punt al was.
Bovendien kan het inremmen erg lang duren als de schijf hol is.
Als die schijf hollingen heeft van meer dan 0,25mm diep dan moet hij worden vervangen.
Denk je zelf ook niet dat wanneer je materiaal gaat verwijderen dat dat de sterkte niet ten goede komt ?
 
Binnen de 2 kilometer nog wel.

Kan ook wel sneller maar dan wel graag ook ff met verse remvloeistof want als ik dan klaar ben kun je een sigaar of sigaret aansteken met de hete roodgloeiende remschijf en nee ben dan niet continu slepend aan het remmen geweest waardoor de blokken verglazen.

Hoeveel tyd denk je dat de heren wegrace coureurs hun blokken gunnen om in te lopen op de schijven?

Denk alleen 1e en misschien 2e bocht nog en dan is het gewoon voluit knallen en ankeren.
 
Kan ook wel sneller maar dan wel graag ook ff met verse remvloeistof want als ik dan klaar ben kun je een sigaar of sigaret aansteken met de hete roodgloeiende remschijf en nee ben dan niet continu slepend aan het remmen geweest waardoor de blokken verglazen.

Hoeveel tyd denk je dat de heren wegrace coureurs hun blokken gunnen om in te lopen op de schijven?

Denk alleen 1e en misschien 2e bocht nog en dan is het gewoon voluit knallen en ankeren.
Coureurs gebruiken geen holle schijven.
 
Coureurs gebruiken geen holle schijven.


Sorry maar tegen zoveel intelligentie kan ik helaas niet op.

Tipje van de sluier
Denk je nu werkelijk dat alle coureurs als ze nieuwe blokken monteren dat er ook gelijk nieuwe schijven op komen?
En denk je dat een nette en gebruikte schijf die er zo op het oog vlak uit ziet dat dan de blokken meteen perfect aan liggen?

Als je dat gelooft dan heb je zeker te weten ook een heks op de bank zitten.
En ze leefden nog lang en gelukkig zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Sorry maar tegen zoveel intelligentie kan ik helaas niet op.

Tipje van de sluier
Denk je nu werkelijk dat alle coureurs als ze nieuwe blokken monteren dat er ook gelijk nieuwe schijven op komen?
En denk je dat een nette en gebruikte schijf die er zo op het oog vlak uit ziet dat dan de blokken meteen perfect aan liggen?

Als je dat gelooft dan heb je zeker te weten ook een heks op de bank zitten.
En ze leefden nog lang en gelukkig zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Wat een ellende in deze wereld. ;(
 
Denk je nu werkelijk dat alle coureurs als ze nieuwe blokken monteren dat er ook gelijk nieuwe schijven op komen?
Het hangt een beetje van de raceklasse af natuurlijk maar persoonlijk denk ik niet dat Marquez zelf nieuwe blokken monteert. En het zou mij niets verbazen als Honda een set remschijven en blokken per raceweekend afschrijft. Die schijven zijn bij de start van het weekend al bijna op de limiet om ze zo licht mogelijk te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan