remschijven afdraaien

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
353
71
Heerlen
wie heeft er een metaal draaibank om mijn remschijven iets af te draaien of weet iemand in de omgeving van heerlen die dat doet ,buitenkanten iets afdraaien en de binnenkanten iets meer
 
nieuwe schijven kosten bij roukema € 269 in de aanbieding , jullie denken toch niet dat ik met schijven nu gaat rijden die zo dun zijn als een vloeipapiertje HALLO ik heb ze minimaal dunner gemaakt er staat wel op minimaal 45 mm maar dat is een verkoop truuk.nooit eens verder geëxperimenteerd ,wat een brave jongens zijn jullie ik dacht dat jullie allemaal politie op m,n hielen jongens waren,koopt alleen in de supermarkt wat nog niet over de datum is,dat wil niet zeggen dat het na die datum niet meer veilig eetbaar is,maar je moet ook niet gaan overdrijven,,en dat is wat ik wil zeggen tegen jullie met die remschijven dunner maken,je moet niet gaan overdrijven----- dit is mijn laatste reactie hierop ik heb geen interesse om hier tot st.juttemis over te gaan schrijven kopen jullie maar vooral alles nieuw ,goed voor de economie....

Aha ,het zijn geventileerde schijven, die gebruikt bijv. Mercedes ook wel vaker.
HALLLOOOOO

:W
 
Oe..... _O- _O- . jammer dat hier geen reactie op komt.... O-)

@TS, ik heb heus een hoop geexperimenteerd/aangepast naar mijn inzicht, ook met remmen. Maar dan moet het wel ergens nog een kans van succes hebben, en een schijf in een bankschroef met slijpschijf bewerken heeft dat niet. En meestal is de uitkomst van zn experiment ook dat een fabriekant niet voor niets limieten voorschrijft. Binnen die limieten kun je een hoop doen, buiten de limieten neemt de kans van slagen evenredig af. 8-)


waarom?
ik voel me totaal niet aangesproken. ;)
 
nieuwe schijven kosten bij roukema € 269 in de aanbieding , jullie denken toch niet dat ik met schijven nu gaat rijden die zo dun zijn als een vloeipapiertje HALLO ik heb ze minimaal dunner gemaakt er staat wel op minimaal 45 mm maar dat is een verkoop truuk.nooit eens verder geëxperimenteerd ,wat een brave jongens zijn jullie ik dacht dat jullie allemaal politie op m,n hielen jongens waren,koopt alleen in de supermarkt wat nog niet over de datum is,dat wil niet zeggen dat het na die datum niet meer veilig eetbaar is,maar je moet ook niet gaan overdrijven,,en dat is wat ik wil zeggen tegen jullie met die remschijven dunner maken,je moet niet gaan overdrijven----- dit is mijn laatste reactie hierop ik heb geen interesse om hier tot st.juttemis over te gaan schrijven kopen jullie maar vooral alles nieuw ,goed voor de economie....


Als je broodje over de datum is dan ga je een nacht aan de schijterij er val je verder niemand lastig...

Als je remschijven het begeven rij je jezelf misschien wel dood.. of het ziekenhuis in en neem je wellicht nog iemand met je mee ook...

Ik snap helemaal hoe dat in jouw ogen hetzelfde is |(
Ik hoop iig dat het allemaal heel blijft!
 
Als je broodje over de datum is dan ga je een nacht aan de schijterij er val je verder niemand lastig...

Als je remschijven het begeven rij je jezelf misschien wel dood.. of het ziekenhuis in en neem je wellicht nog iemand met je mee ook...

Ik snap helemaal hoe dat in jouw ogen hetzelfde is |(
Ik hoop iig dat het allemaal heel blijft!
mijn schijf achter is op het dikste punt exact de minimale dikte, er zullen plekken op de schijf zitten welke dus niet meer voldoen aan de eis.

ga ik nu dood })

je begrijpt hoop ik wat ik hiermee wil zeggen, de minimale eis kun je ook best onder gaan zitten. mijn voor schijven zijn onlangs vervangen toen ook hier het dikste punt op de slijtage eis zat. ik zat er technisch gezien dus al ff onder al waren mijn schijven niet echt hol oid te noemen, de schuifmaat kon heel iets bewegen wanneer ik hem erop zette...
ja, het zijn wel je remmen maar ik bekijk het zo, de motor is gemaakt om met gemak te kunnen remmen bij verschillende acties. tijdens een rit in de bergen met duo en bagage moet hij het ook nog doen 0.1 mm boven de minimale dikte.
ik zal dus 0.1mm onder de dikte wel overleven hier in nederland met mijn rijstijl (zeeeer rustig) en max snelheid vaak 120.

ook ik had mijn vorige set schijven bewerkt met een flex, in mijn geval een afbraamschijf. deze had namelijk zoń mooi zoekrandje op de buitenkant van de schijf welke ik even heb verwijderd. gewoon met het wiel in de motor gemonteerd.
boormachine onder het wiel om het wiel constant te laten draaien en de schijf in een andere (accu)boormachine vast en onder een hoek tegen de schijf.
het was ff een gepruts maar de rand was voor een groot deel verdwenen, ik liet het laatste beetje zitten om zeker te zijn dat ik niet op het slijtvlak ging slijpen.

wat TS nu heeft gedaan is me nog altijd een raadsel, of hij iets vergelijkbaars heeft gedaan of daadwerkelijk de dikte heeft beinvloed weet ik niet.
wat ik dus wil zeggen is dat niet al het "gepruts" aan de remmen slecht hoeft te zijn. en aangezien TS tot nu toe niet erg duidelijk is geweest en het ook niet meer lijkt te worden zullen we het nooit weten
 
Dit hele verhaal;



full
 
Ik vind het alleen jammer dat TS nou niet duidelijk wil maken wát hij er nu vanaf geslepen heeft... Want nu weten we eigenlijk nog niets.



Sorry maar tegen zoveel intelligentie kan ik helaas niet op.

Tipje van de sluier
Denk je nu werkelijk dat alle coureurs als ze nieuwe blokken monteren dat er ook gelijk nieuwe schijven op komen?
En denk je dat een nette en gebruikte schijf die er zo op het oog vlak uit ziet dat dan de blokken meteen perfect aan liggen?

Als je dat gelooft dan heb je zeker te weten ook een heks op de bank zitten.
En ze leefden nog lang en gelukkig zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Maar op een racer zal je ook zeker geen schijven vinden die zo hol als die van de TS zijn. Daar ga ik namelijk echt niet mee de baan op! Verder is remblokken idd even beetje aanleggen, en gaan.
 
Zou de remschijven er helemaal af draaien, kunnen ze ook niet te dun zijn.

Heb ooit in een koekblik gezeten waarbij onder het remmen de schijf scheurde.
Geloof me dan gebeuren er rare dingen.
 
ten eerste een grote bedankt aan cmk voor zijn taalgebruik een echte motorrijder is vriendelijker en probeert een oplossing te vinden voor iemand anders chapau cmk.
wel wat mijn probleem aangaat heb ik het volgende met succes gedaan,voorwiel met as in de bankschroef daarna heb ik een stevige constructie gemaakt waar een kleine flex in kon,op de flex heb ik een schuurschijf met diagonale lamellen,en een echte motor vriend (ja cmk die zijn er nog hoor)heeft het voorwiel met regelmatige snelheid rondgedraaid terwijl ik de flex er langs de schijf draaide,daarna de remschijf omgedraaid en met vulstukken weer vast gezet want het gedeelte waar de schijf vast komt te zitten is niet gelijk met de schijf zelf zoals jullie wel weten en daarna het zelfde proces gedaan met de flex en zo ook de andere remschijf gedaan,alles weer gemonteerd en proef gereden(wel even de buurt gewaarschuwd en mijn vriend met zijn mobiel al klaargezet om een ambulance te bellen) en remmen als een tijger,ben zondag nog richting metz (frankrijk) gereden alles prima niks naar links of rechts trekken met de voorremmen
de melding van iemand dat ze roodgloeiend worden en een sigaret er op kon aansteken,ik heb gevoeld maar misschien dat ik vuurvaste handen heb ze waren normaal warm HET NADOEN VAN WAT IK GEDAAN HEBT IS VOOR EIGEN RISICO en ik heb een heleboel geld uitgespaard ga maar eens kijken wat 2 nieuwe schijven kosten HALLOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben gestorven aan zuurstofgebrek toen ik deze zin wou uitspreken :N
 
Heb ooit in een koekblik gezeten waarbij onder het remmen de schijf scheurde.
Geloof me dan gebeuren er rare dingen.

Ja en je bent nu hier gewoon aan het posten dus waar hebben we het over. Ik heb wel eens een keer een broodje (1 dag over de datum) gesmeerd en die scheurde een beetje. Maar dan doe je er gewoon wat extra boter op en wat extra hagelslag en dan kraait er geen haan meer naar.

Afdraaien doe ik zelf nooit ik zet altijd een vijl met een lijmklem aan de voorpoot strak tegen de schijf aan en dan rij ik gewoon 5 rondjes over de nurburgring en dan is het in 2 km gewoon allemaal weer recht.
 
yep oud topic..

allemaal moraal ridders weer.. tuurlijk kun je het randje er met de flex afhalen! doe ik ook. en hou daarbij echt wel minimale maatvoeringen in de gaten.

gelukkig heeft geen van jullie (ik bedoel de moraalridders, ja je mag je aangesproken voelen!) ooit een keer de maximum snelheid overtreden, of ingehaald bij een doorgetrokken streep!

laten we realistisch blijven en een vraag met een antwoord beantwoorden ipv altijd alles beter te weten en direct te snel conclusies te trekken dat iemand weer "zeer" gevaarlijk de weg op gaat!

zo dat moest ik effe kwijt!
 
yep oud topic..

allemaal moraal ridders weer.. tuurlijk kun je het randje er met de flex afhalen! doe ik ook. en hou daarbij echt wel minimale maatvoeringen in de gaten.
Natuurlijk :)
Het ging hier niet om het ongebruikte en soms vervelende buitenste randje, maar om een deel van de buitenzijde afhalen (tbv vlakken) en nog iets meer van de binnenzijde.

gelukkig heeft geen van jullie (ik bedoel de moraalridders, ja je mag je aangesproken voelen!) ooit een keer de maximum snelheid overtreden, of ingehaald bij een doorgetrokken streep!
Geen idee wat dit met constructie van een remsysteem te maken heeft :)
laten we realistisch blijven en een vraag met een antwoord beantwoorden ipv altijd alles beter te weten en direct te snel conclusies te trekken dat iemand weer "zeer" gevaarlijk de weg op gaat!

zo dat moest ik effe kwijt!
Goed gedaan :Y

Iemand die geld en moeite gaat besteden om de remschijven op de vervangingslimiet te krijgen, om zo geld te besparen, maakt mi niet de goede keuzes. Dat moest ik even kwijt.
 
yep oud topic..

allemaal moraal ridders weer.. tuurlijk kun je het randje er met de flex afhalen! doe ik ook. en hou daarbij echt wel minimale maatvoeringen in de gaten.

gelukkig heeft geen van jullie (ik bedoel de moraalridders, ja je mag je aangesproken voelen!) ooit een keer de maximum snelheid overtreden, of ingehaald bij een doorgetrokken streep!

laten we realistisch blijven en een vraag met een antwoord beantwoorden ipv altijd alles beter te weten en direct te snel conclusies te trekken dat iemand weer "zeer" gevaarlijk de weg op gaat!

zo dat moest ik effe kwijt!

Ok.
 
yep oud topic..

allemaal moraal ridders weer.. tuurlijk kun je het randje er met de flex afhalen! doe ik ook. en hou daarbij echt wel minimale maatvoeringen in de gaten.

gelukkig heeft geen van jullie (ik bedoel de moraalridders, ja je mag je aangesproken voelen!) ooit een keer de maximum snelheid overtreden, of ingehaald bij een doorgetrokken streep!

laten we realistisch blijven en een vraag met een antwoord beantwoorden ipv altijd alles beter te weten en direct te snel conclusies te trekken dat iemand weer "zeer" gevaarlijk de weg op gaat!

zo dat moest ik effe kwijt!

full


full




HAAAALLLLOOOOOOOOOOOOOOOO _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
goh ik wist niet dat er na zo,n laaaaaaaaannnnnnggggggeeee tijd nog over mijn probleem wordt gepraat heb ondertussen wel wat veranderd aan de rem schijf en remt nog steeds goed voor z,n leeftijd en de remmen van vandaag de dag zijn natuurlijk beter geworden en ik ben geen graspollen rijder,die leeftijd heb ik gehad dat ik elke maand nieuwe laarzen kocht omdat ze aan de zijkant waren afgesleten,ik zal maar niet vertellen wat ik veranderd hebt anders krijg ik weer de hele mikmak over mij heen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan