Suzuki gs450E Bobber project

Stefanoss

Aprilia Tuono (R)
23 apr 2014
972
5
Oss
aangezien er leven in de suzi zit, ga ik ook maar een build thread beginnen !

Heb deze Suzuki GS450E '90, overgenomen van een handelaartje voor €125,-
en er was gezegd dat de motor ongeveer 5 jaar niet meer gelopen heeft,
maar wel lopend weg gezet is toen der tijd,

er is door een of andere knuppel goed geknipt en geplakt met de kabelboom B|
maar dat heb ik nu ook weer redelijk in orde ,

Hoe ik hem kocht









en hoe hij er op dit moment bij staat !





en zo klinkt hij bij zijn eerste start !

Eerst wou ik er een Cafe racer van bouwen , na wat test zitten is dat niet zo'n goed idee met mijn 2,04 meter,

maar een hardtail bobber met forward controls moet het wel gaan lukken in mijn ogen !

ik ben wel opzoek naar iemand op den duur bij mij in de buurt die hier een hardtail van kan/wil maken voor een beschaafde prijs !

Maar eerst even lekker op vakantie 2 weken daarna maar verder prutsen aan de suzi :9
 
Ben zelf ook een bobber van een 450 l aan het maken. Heb zelf een hardtail frame gemaakt.
Moet er wel bij zeggen dat ik een las mal heb.

full


Frame is klaar.

full


full


Zo staat hij er nu bij. Project staat even stil omdat ik eerst wat andere dingen klaar moet maken.

full


Als je nog tips nodig hebt, laat maar weten.

Gr Roughneckk
 
Je had het beter bij choppers en costums topic kunnen plaatsen! 😜

uhmmm... ja |( haha

Ben zelf ook een bobber van een 450 l aan het maken. Heb zelf een hardtail frame gemaakt.
Moet er wel bij zeggen dat ik een las mal heb.

full


Frame is klaar.

full


full


Zo staat hij er nu bij. Project staat even stil omdat ik eerst wat andere dingen klaar moet maken.

full


Als je nog tips nodig hebt, laat maar weten.

Gr Roughneckk

Heey Roughneckk ,

Dat ziet er gelikt uit joh !
Maar jij hebt een complete nieuwe frame ?

en doe je mijn hardtail ook lassen ? :9

maar als ik tips nodig heb vraag ik het zeker ! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bijna een nieuw frame gemaakt. Heb alleen het balhoofd en de 2 voorste buizen gebruikt.

Kan altijd van jou frame een hardtail maken, misschien wat simpeler. Als het wat voor je is stuur maar een PBtje.

Kijk eens vorige project bij Streetfighters Suzuki GS 450 E cafe racer. Kan je in indruk krijgen wat ik allemaal bouw en verbouw.

Even een foto van mijn cafe racer.

full


Prettige vakantie en kun je rustig over je project nadenken :Y :Y

Gr Roughneckk
 
dat is de jouwe?!
daar heb ik mijn inspiratie vandaan om van de mijne eerste instantie een Cafe racer te bouwen ! :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Ik schup dadelijk een PB eruit na je ! :Y
Vind het eigenlijk ook een beetje een eer dat je het eventueel zou willen doen *O*
 
nee nog niet , ik ga binnenkort langs Roughneck om wat optie's te bekijken en bespreken (ook ivm met mijn lengte) en vanaf daar gaan we weer verder ,

zal niet heel lang duuren hoop ik :P
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen beetje bezig geweest om de suzuki te strippen,





Van de week wphb bestellen voor afstelgegevens en schema's van de kabelboom, en dan beginnen de kabelboom "simpeler" te maken, dus de knipperlichten eraf en wat klein spul,

Dan nog de rest :Y
 
Laatst bewerkt:
Het euvel met het niet vrij komen van de koppeling heb ik gisteren gevonden,
Na wat demonteren :


Kwam ik dit tegen,




Betreft hier nummer 20,



Van de week dit onderdeel bestellen en wat pakkingen!
 
Onderdelen zijn besteld bij Japarts :Y ,
Las dat daar meer goede ervaringen zijn dan bij CMSNL,
 
Ik kan niets slechts verzinnen over cmsnl. ze gaan above and beyond om je te helpen: ze lopen aan de telefoon met een schuifmaat het magazijn in.... prima service
tis vooral prijzen vergelijken en gaan voor de GOEDkoopste

Mooi project! ik volg!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er helemaal geen ervaring met deze 2 firma's,
Alleen bij ff gauw Google kwam ik minder positiefe dingen tegen bij CMSNL, dan bij Japarts,

En voor het geld hoef je het ook niet te doen, CMSNL is op een ordertje 5 euro duurder maar,

Altijd leuk als iemand gaat volgen :D
 
Zaterdag ook gelijk nieuw speelgoed gekocht, voor in de garage, het was dit of speciaal gereedschap om dingen te blokkeren, maar aan dit heb ik meer *D
 
Laatst bewerkt:
Nice goodies!

wat betreft de kabelboom kan ik je aanraden om een nieuwe te maken. ik rij nu aan jaar met een aangepaste en er blijven spookjes in zitten..... Deze winterstop gebruik ik hier oa voor. kan ik meteen led knippers erop zetten *D
 
linker bobine die steeds uitvalt in wat later blijkt alleen rechterbochten, knipperlichten die niet knipperen en wel aan staan (nee geen leds of zo :) ), remlicht dat knippert.....
 
Ow dat is niet zo mooi! :?

Bedankt voor de tip, word dan een eigen kabelboom maar ;)
 
Hmmmmmm.... Beetje verschil?



Ook begonnen met wat mooi maak werk,

Had eerst de deksel in de afbijten gezet en helem blank gemaakt,
Om daarna te gaan polijsten,

Maar aangezien er veel plekken opzaten, en ik er geen zin in had om alles egaal te maken,
Doen we hem gewoon mat zwart maken dan toch :D

Moet nog 1 of 2 lagen, en op de foto is hij nog nat,

 


Het andere kapje staat nu te drogen, samen met de peil stok,

Uit nieuwsgierigheid heb ik de andere kant ook maar opengetrokken om de staat van alles te bekijken, en dat ziet er nog netjes uit!



Ook maar gelijk nieuwe pakking besteld bij Japarts,
En gauw een afspraak maken om het frame te hardtaillen!!! :Y
 
Blokje weer dicht !





Alleen heb ik ze nu gespoten met 3 lagen Mat zwart, waarna ongveer 3 a 4 lagen blanke lak!
Alleen denk ik dat het niet echt Kras/slijt vast genoeg zal zijn !
zodoende dat als er maar iets tegen aan komt dat het dan niet gelijk weg is (lees: het lak) :/
En hij moet er ook nog terug in, wat niet al te simpel is zonder de carter's te beschadigen :N

en er kwam me tog Veeeeel vuiligheid van het blok af,, tussen de koelribben van de cilinders en van het blok !
dit redelijk schoongemaakt, dadelijk als het terug komt het blok naar de wasstraat brengen en daar denk ik afspuiten met warm water?
(wel alles dicht zien te maken waar geen water bij mag !)

Of heeft iemand hier beter en makkelijker advies voor?
heb er al 2 bussen remreiniger doorheen zitten alleen lijkt het niet sterk genoeg :$

Nu naar wat beter kijken kwam ik erachter dat het inlaat spruitstukje best beschadigd is!
Zie foto links onderin op 7 uur.


en de nokkenaskappen zijn ook flink beschadigd, denk dat iemand ze geprobeerd heeft te demonteren met geweld,
om deze kappen te demonteren moet je het ''kleppendeksel'' demonteren,
Deze kapjes kosten nieuw iets van 12,50 per stuk , dus 50 euro voor 4 kapjes ex verzendkosten ,
dat is me net iets teveel van het goede.
Dus als iemand ze heeft liggen voor een nette prijs , en eveen eens als een inlaat spruitstukje , dan heb ik wel interesse O-)
 
Heb ff de carbs schoongemaakt met HG Oven cleaner!
Magisch spul *D


Naar dit!


Motor blok ook mee schoongemaakt en het werkt perfect,
Alleen de kleppendeksel laat de lak wat los!

Maar die was dan ook niet netjes meer!

En zaterdag gaat hij naar Denis0123 (Moto Merde) om te hardtaillen *O*
 
Vandaag een andere tankje gekocht!
Komt van een qingqi iets dingetje af :?

Maar was helemaal verliefd op het model, met brandstof metertje enzo erop is een leuke extra,
Alleen het plastic Chrome is niet netjes meer,
De tank is ook deuk en roestvrij, 8-)



 
Terug
Bovenaan Onderaan