Marc Marquez topic deel II

Voor de afgelopen twee seizoenen geef ik je gelijk. Honda 'hebben' niet de beste motor.

Ze hadden dus wel een enorm goede package die ze sinds 2015 langzaam uit handen gaven.
Het jaar voordat Marq Marquez kwam scoorde Dani ook nog zeven keer de overwinning, meer dan Casey Stoner. :) Er stond een fijne machine klaar in 2013/2014.

En Marc is al jaren buitenaards, Alien2,al kreeg hij hem in 2015 op de neus.
Deze Honda vergaf nu helemaal niet meer.. dat kon hij ook niet meer goedmaken.

De veranderde Marc komt niet zomaar ineens uit de lucht vallen.
Voorzichtigheid is geboden. (dit jaar nog erbij de Michelins en Elektronica..) (Michelins doen ook geen goed bij Yamaha)


Sprak Wilco er een poosje geleden over en Lorenzo is het vertrouwen kwijt in de banden en VR is er absoluut ook geen fan van .
 
Sprak Wilco er een poosje geleden over en Lorenzo is het vertrouwen kwijt in de banden en VR is er absoluut ook geen fan van .

Toch typerend dat een merk al jaren zulke goede weg / tourbanden produceert en dat het met racen gewoonweg niet lijkt lijkt te lukken.
 

Toch typerend dat een merk al jaren zulke goede weg / tourbanden
produceert en dat het met racen gewoonweg niet lijkt lijkt te lukken.

Ja idd , ik gooi er ook altijd Michelins onder ....super band , ga volgend weekend naar Siverstone (eindelijk goed weer) en zal Lorenzo er eens op aanspreken , misschien moet hij mijn rijstijl eens aanpassen ...ik heb nml wel vertrouwen in Michelin :+ :+
 
Toch typerend dat een merk al jaren zulke goede weg / tourbanden produceert en dat het met racen gewoonweg niet lijkt lijkt te lukken.
Je hoort daarentegen serieuze amateurracers zelden over Michelin banden.
Bijna iedereen rijdt met Pirelli, Dunlop en Bridgestone volgen op afstand.
De straatbanden Pilot Powers staan als gevaarlijk bekend voor op het circuit.
Worden te warm, en ineens is de grip weg. Pilot Pipo's een gebruikte bijnaam. ;)
Ja idd , ik gooi er ook altijd Michelins onder ....super band , ga volgend weekend naar Siverstone (eindelijk goed weer) en zal Lorenzo er eens op aanspreken , misschien moet hij mijn rijstijl eens aanpassen ...ik heb nml wel vertrouwen in Michelin :+ :+
Corsa Rosso's hier op de RSV4 en nog oude BT021R op de woon~werk motor.
Ik dacht ook al, we doen een goed woordje voor Pirelli, Nicky Hayden is geen goede referentie, maar we kunnen wel meteen Michael Van der Mark in een team schuiven, die is er al aan gewend. :+
 
Toch typerend dat een merk al jaren zulke goede weg / tourbanden produceert en dat het met racen gewoonweg niet lijkt lijkt te lukken.

Mwah, er zijn genoeg records gebroken dit jaar om te zeggen dat Michelin het aardig doet. Voor iedere race heeft een band klaargestaan die geschikt was, met uitzondering van Argentinië, en zelfs daar werd in hetzelfde weekend nog nieuw materiaal geleverd om de noodsituatie op te lossen.

Je moet je afvragen: is de Michelin nou zo slecht, of was de Bridgestone band zo goed? Ik denk, gezien de lap times die gereden worden, dat het eerder dat laatste is.
 
Het is natuurlijk ook zo dat je met 1 leverancier alles op elkaar ontwikkeld. Het chassis, de electronica, je rijstijl... nu neemt een ander merk dat over en moet aan boord de sneltrein springen. Niet helemaal fair natuurlijk. Denk dat de banden volgend jaar overal een stuk beter zullen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk ook zo dat je met 1 leverancier alles op elkaar ontwikkeld. Het chassis, de electronica, je rijstijl... nu neemt een ander merk dat over en moet aan boord de sneltrein springen. Niet helemaal fair natuurlijk. Denk dat de banden volgend jaar overal een stuk beter zullen zijn.

Eensch.
We moeten niet vergeten dat dit het eerste jaar in de MotoGP is van Michelin sinds jaren.
Daarmee hebben ze de laatste tijd heel veel stappen gezet.
De motoren zijn ten opzichte van 2015 ook flink veranderd.
Van 22 naar 24 liter, dus meer vermogen.
Spec software.
van 16,5inch naar 17inch banden.
En het karakter van Brigdestone's is ander dan van de Michelin's
 
Wat´n wijze race, het is te zien dat ie veel heeft geleerd en dit seizoen zijn verstand gebruikt.
 
Wat´n wijze race, het is te zien dat ie veel heeft geleerd en dit seizoen zijn verstand gebruikt.

Verstand :? Heb jij niet toevallig naar de F1 zitten kijken ofzo? ;)

Heel het seizoen komt hij zo volwassen en verstandig over.....en dan flikt hij vandaag dit weer. Heeft zn vriendinnetje het vanmorgen uitgemaakt ofzo?....de onbenul!
 
Het was wel spannend :Y Maar net ff over het randje. Te veel contact. En dan te bedenken dat er eigenlijk weinig te verliezen was.

Wat ik btw ook wel 'raar' vind;
Blijkbaar kun je zo enorm wijd gaan, 200m asfalt pakken en vervolgens aansluiten achter je voorganger onder het mom van 'geen voordeel'. Doch als je zo wijd gaat zou je in elke andere situatie (zonder die strook asfalt) je 4 plekken kwijt zijn.
 
Laatst bewerkt:
het is wel zo als hij bij rossi een crash forceert is hij wel zeker kampioen.
maar het leuke vind ik dat hij het nog steeds niet kan winnen van die ouwe en dat zal hem zeker pijn doen!!!!
 
Niks te verliezen: des te meer reden om te vechten voor p2, in plaats van onzichtbaar vijfde worden...

strijden voor p2, met het risico dat je er af gaat...
óf maar eventjes onzichtbaar 5e (of 3e als ie nou gewoon iets minder fel had gereden en niet wijd was gegaan) worden en wederom je voorsprong vasthouden?

Zijn kampioenschap is enkel nog in gevaar als hij een of meerdere DNF's noteert. Ik snap dat hij wil winnen, maar dit had heel anders kunnen aflopen.
 
Het was een mooie strijd hoor :} Puntje van m'n stoel. Maar in mijn ogen 'onnodig' met de ogen gericht op het kampioenschap.
Of hij moet er zó zeker van zijn dat hij deze gaat binnen hengelen dat hij op dit moment als kiest voor de volle aanval.
 
strijden voor p2, met het risico dat je er af gaat...
óf maar eventjes onzichtbaar 5e (of 3e als ie nou gewoon iets minder fel had gereden en niet wijd was gegaan) worden en wederom je voorsprong vasthouden?

Zijn kampioenschap is enkel nog in gevaar als hij een of meerdere DNF's noteert. Ik snap dat hij wil winnen, maar dit had heel anders kunnen aflopen.

Marquez doet niet aan simpelweg rondjes rijden, als er ook maar enigszins kans is om iets te winnen. Dat maakt hem viervoudig wereldkampioen. Dat het gevaarlijk is, maakt hem echt geen klap uit hoor, hij voelt zich behoorlijk op z'n gemak als het link wordt, daar moet je ondertussen toch wel aan gewend zijn?

Het hoeft niet per se logisch te zijn. Hij is geen Mr. Spock. Hij heeft een giga voorsprong en kan het zich veroorloven te rijden zoals bij hem van nature komt. En wat is er nou helemaal gebeurd? Hij is vierde geworden, heeft slechts drie punten weggegeven in de titelstrijd, en alle mensen om hem heen zijn "gewoon" aan de finish gekomen.

Voor contactloos, verstandig en respectvol rijden moest je vanmiddag bij Ziggo Sport wezen. Wel je eigen kussen meenemen. :z :z :z :z :z
 
Laatst bewerkt:
Marquez doet niet aan simpelweg rondjes rijden, als er ook maar enigszins kans is om iets te winnen. Dat maakt hem viervoudig wereldkampioen. Dat het gevaarlijk is, maakt hem echt geen klap uit hoor, hij voelt zich behoorlijk op z'n gemak als het link wordt, daar moet je ondertussen toch wel aan gewend zijn?

Het hoeft niet per se logisch te zijn. Hij is geen Mr. Spock. Hij heeft een giga voorsprong en kan het zich veroorloven te rijden zoals bij hem van nature komt. En wat is er nou helemaal gebeurd? Hij is vierde geworden, heeft slechts drie punten weggegeven in de titelstrijd, en alle mensen om hem heen zijn "gewoon" aan de finish gekomen.

Voor contactloos, verstandig en respectvol rijden moest je vanmiddag bij Ziggo Sport wezen. Wel je eigen kussen meenemen. :z :z :z :z :z

Het staat zo haaks op de rest van zijn seizoen ;)
 
Marquez doet niet aan simpelweg rondjes rijden, als er ook maar enigszins kans is om iets te winnen. Dat maakt hem viervoudig wereldkampioen. Dat het gevaarlijk is, maakt hem echt geen klap uit hoor, hij voelt zich behoorlijk op z'n gemak als het link wordt, daar moet je ondertussen toch wel aan gewend zijn?

Het hoeft niet per se logisch te zijn. Hij is geen Mr. Spock. Hij heeft een giga voorsprong en kan het zich veroorloven te rijden zoals bij hem van nature komt. En wat is er nou helemaal gebeurd? Hij is vierde geworden, heeft slechts drie punten weggegeven in de titelstrijd, en alle mensen om hem heen zijn "gewoon" aan de finish gekomen.

Voor contactloos, verstandig en respectvol rijden moest je vanmiddag bij Ziggo Sport wezen. Wel je eigen kussen meenemen. :z :z :z :z :z

_O-

Ik was van plan om tijdens de Moto3 bij de F1 start even te schakelen naar Ziggo kanaal 14. Maar de Moto3 race was dusdanig dat ik geen enkel moment de behoefte had om te zappen. Na de Moto3 race tijdens de pauze maar even geschakeld naar kanaal 14: Man, man, man, wat een slaapverwekkende vertoning :z
 
Laatst bewerkt:
Neemt niet weg dat als het met Marquez wel een keer goed fout gaat, wat er met zijn rijstijl wel degelijk in zit, dat je dan weer zoiets hebt van: "Dit was te voorkomen geweest"

De grens tussen regelgeving en het vrijlaten om spannende races te zien, is en blijft heel dun.
 
Dat hij zichzelf in gevaar brengt moet hij zelf weten. Ik heb er meer problemen mee dat die achterlijke andere onnodig en bewust in gevaar brengt.
 
:^

Ik kijk graag naar een spannende race met mooie inhaalacties en soms kan het zijn dat men in het heetst van de strijd even contact maakt met een andere rijder. Echter viel het deze race wel weer op dat bij Marquez het niet een enkel keertje was dat hij contact maakte maar verschillende keren achter elkaar.

Persoonlijk vindt ik het wel jammer dat het zo ging, want tot op de dag van vandaag reed Marquez erg goed met het koppie en had hij nog niet veel rare acties gehad dit seizoen.
 
Ik vond het een geweldige race, heb genoten van een Vinales, Crutchlow en Rossi.
Het gedrag van MM vond ik ver over de grens, en eigenlijk ontoelaatbaar.
Dat heeft hij met zijn talent niet nodig volgens mij....
 
crybabys hier zeg. close racing prachtig! hiervoor kijken we!

Close racing ben ik ook zeer groot fan van, dit was echter meer full contact racing. ;)

Als je ziet hoe hij Rossi in 2 achtereenvolgende bochten moet raken om er voorbij te gaan en dan VR er vervolgens middels een normale sportieve counter er weer voorbij ziet gaan.....is een wereld van verschil. Heb ik het nog niet eens over het knietje van Carl die hij er bijna vanaf fietste.....zo "close" was ook nergens goed voor.
 
Wat een gezeur hier zeg. Wordt er weer eens een keer keihard gevochten, wordt er gejankt dat het 'te gevaarlijk' zou zijn. De grootste ongelukken gebeuren meestal niet in een 1 op 1 gevecht, zoals de eerste ronde al liet zien.
Rossi en Crutchlow hebben zich toch ook goed vermaakt zeiden ze? Zoals Jeremy Burgess zei na het gevecht tussen Rossi en Stoner op Laguna Seca 2007: "I think that if Casey had raced in the '80s and '90s with Kevin Schwantz, Wayne Rainey and Mick Doohan, he'd have seen that every weekend."
 
Terug
Bovenaan Onderaan