Marc Marquez topic deel II

Wat een gezeur hier zeg. Wordt er weer eens een keer keihard gevochten, wordt er gejankt dat het 'te gevaarlijk' zou zijn. De grootste ongelukken gebeuren meestal niet in een 1 op 1 gevecht, zoals de eerste ronde al liet zien.
Rossi en Crutchlow hebben zich toch ook goed vermaakt zeiden ze? Zoals Jeremy Burgess zei na het gevecht tussen Rossi en Stoner op Laguna Seca 2007: "I think that if Casey had raced in the '80s and '90s with Kevin Schwantz, Wayne Rainey and Mick Doohan, he'd have seen that every weekend."
Hard racing is nog tot daar aan toe maar 93 was vandaag onnodig hard.
Wordt tijd dat iemand hem eens hard aanpakt..koekje van eigen deeg zeg maar..
Dan is de wereld weer te klein want meneer strijd voor de titel.
Hij maakt geen vrienden met dit gedrag.
 
Wat een gezeur hier zeg. Wordt er weer eens een keer keihard gevochten, wordt er gejankt dat het 'te gevaarlijk' zou zijn. De grootste ongelukken gebeuren meestal niet in een 1 op 1 gevecht, zoals de eerste ronde al liet zien.
Rossi en Crutchlow hebben zich toch ook goed vermaakt zeiden ze? Zoals Jeremy Burgess zei na het gevecht tussen Rossi en Stoner op Laguna Seca 2007: "I think that if Casey had raced in the '80s and '90s with Kevin Schwantz, Wayne Rainey and Mick Doohan, he'd have seen that every weekend."

2008 ;)

Ik ben vooral beniwed benieuwd waar het vandaan kwam dat hij "weer" zo agressief reed. Ik denk omdat Rossi er voor reed terwijl hij tijdens de trainingen em voor bleef. Marquez reed niet met zijn koppie. Hij had zich zo onderuit kunnen remmen zials in de training in Oostenrijk, schouder uit de kom of erger... Hij kwam er weer goed mee weg.
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven al beschreven, Max Verstappen rijdt ook tegen/over het toelaatbare en heel Nederland vindt het fantastisch.

MM reed vandaag gelukkig weer eens met zijn pik ipv met zijn hoofd, maar idd, sommige acties waren op/over het toelaatbare.

Maar aan het eind van de dag wel een geweldige race om de 2e plaats. Ouderwets genieten.
 
We genieten van Iannone en Marquez juist vanwege hun onvoorspelbaarheid; dat maakt ze aantrekkelijk en gevaarlijk. MM heeft zich races lang lopen inhouden en alleen maar gedacht aan het WK; nu was hij weer zichzelf en was het weer van dik hout planken zagen. Toch heb ik VR noch Crutch horen klagen, wellicht vonden zij het hard maar fair. Over Iannone hoeven we het niet te hebben, het staat in duidelijk Engels op het zitgedeelte van zijn pak. Maar zonder dat soort figuren krijgen we allemaal Pedrosa's, en zitten we daarop te wachten?
 
negtu0.png
 
Laatst bewerkt:
2008 ;)

Ik ben vooral beniwed benieuwd waar het vandaan kwam dat hij "weer" zo agressief reed.
Omdat het zin had. Hij is op een haar na (of eigenlijk, op Crutchlow's knie na) tweede geworden. Hij heeft al vaker gezegd: als ik kans maak ga ik ervoor, en als ik géén kans maak, consolideer ik. Hij maakte vandaag zeker wel kans op p2.
 
Zoals hierboven al beschreven, Max Verstappen rijdt ook tegen/over het toelaatbare en heel Nederland vindt het fantastisch.

MM reed vandaag gelukkig weer eens met zijn pik ipv met zijn hoofd, maar idd, sommige acties waren op/over het toelaatbare.

Maar aan het eind van de dag wel een geweldige race om de 2e plaats. Ouderwets genieten.

Maar het zijn wel twee verschillende spelletjes.

Max (goeie naam trouwens voor een coureur) zit gewoon in een relatief veilige auto en de grens van het toelaatbare in die wereld ligt ook nog eens belachelijk laag, een soort "gentlemens agreement" dat de coureur in de snelste kar mag winnen.

Marc speelt soms met het leven of in ieder geval de gezondheid van zichzelf en anderen, ook als de inzet dat niet verantwoordt.
 
Het dubbeltje valt toevallig de goede kant op. Marc heeft wel erg veel geluk dat hij met zijn rijstijl niet al 10 mede coureurs het ziekenhuis in heeft gereden. Of zou het toch kunde zijn?

Ik kan alleen maar bewondering hebben voor zijn dikke, dikke skills, maar stiekem hoop ik toch dat hij met zijn wanhopige acties zichzelf in ieder geval twee keer van de baan rijdt en we nog een duel tussen Rossi en hem krijgen om de titel.
 
MM moet echt een keer een zware penalty krijgen. De acie tegen Cal Crutchlow kon echt niet en is gelukkig goed afgelopen. Spelen met andermans leven als jeje motor met 280 Km|h even niet onder controle hebt omdat je er zonodig langs moet..........
De acties tegen Rossi ......
Na die laatste actie tegen Cal was voor mij de maat vol. Zet hem maar een keer achteraan.
Bo zou onverantwoord zijn en moet 5 plaatsen terug en MM ramt mensen bijna letterlijk van de baan en komt er nog steeds mee weg. Het was overduidelijk dat hij over de limiet aan het pushen was. De rest is geschiedenis. Rossi was verstandig.
 
MM moet echt een keer een zware penalty krijgen. De acie tegen Cal Crutchlow kon echt niet en is gelukkig goed afgelopen. Spelen met andermans leven als jeje motor met 280 Km|h even niet onder controle hebt omdat je er zonodig langs moet..........
De acties tegen Rossi ......
Na die laatste actie tegen Cal was voor mij de maat vol. Zet hem maar een keer achteraan.
Bo zou onverantwoord zijn en moet 5 plaatsen terug en MM ramt mensen bijna letterlijk van de baan en komt er nog steeds mee weg. Het was overduidelijk dat hij over de limiet aan het pushen was. De rest is geschiedenis. Rossi was verstandig.

Niemand is ook maar een centimeter naast de baan komen te rijden door Marquez, behalve Marquez zelf. Een penalty voor "bijna" gevaar veroorzaken, dat heeft toch niks met racen te maken? De mannen zelf denken er dan ook als volgt over:

"Yeah, there was contact. He hit me at 200mph!" Crutchlow said. "Marc didn't mean to do it; I shut off and he was still accelerating. The speed that he hit me in the leg... The wing hit me. It dead-legged me. And then it pushed me wide and I thought, 'I have to make this corner' because that was the move for second.

"I think it was a fair fight between us. At the end of the day I'm never one to complain about people's maneuverers. I've done them before and I'll do them again.

"We actually hit each other in the straight as well, where I got the run on him and he was wheelieing - typical Honda - and we couldn't keep a straight line so we were veering towards each other!

"I think it was a fair fight from everyone today though, from what I saw."

That 'fair fight' verdict included a previous incident with Valentino Rossi, where Crutchlow tried to hold on around the outside.

"I told Vale - and this is no joke - I felt his fork leg or his wheel hit my head in Turn 13," said the Englishman. But I wasn't willing to give it up.

(...)

Asked if he was more worried when he had Andrea Iannone or Marquez for company during a race, Rossi said: “More when I have Marquez, because I know that he has special treatment with me! But also with Iannone, it is not easy. Apart from the joke, it was a great battle with Iannone and also with Marquez – it is always a strong battle, but fair.

“But Marquez is always very aggressive for sure, but compared to the Sepang battle this one was a lot different because both riders have the same target – try to arrive in front and try to go faster. This was the difference and I enjoy a lot.”
 
Laatst bewerkt:
Niemand is ook maar een centimeter naast de baan komen te rijden door Marquez, behalve Marquez zelf. Een penalty voor "bijna" gevaar veroorzaken, dat heeft toch niks met racen te maken? De mannen zelf denken er dan ook als volgt over:


kortom duidelijk. daarbij bleek marquez echt wel stukje sneller te zijn dan Rossi op dat moment. Het moment met Crutchlow was gewoon jammer.
 
Je kunt lullen wat je wilt maar deze gasten brengen wel spanning in de wedstrijd. Heb eerst F1 zitten kijken maar daar val je bij in slaap. Dit was een geweldige race, heerlijk dat die duc iedereen voorbij blaast en dan op moment suprême eraf glijdt hoe ironisch is dat en dat Marquez het ineens op z'n heupen krijgt, hij was duidelijk sneller dan Rossi het laatste deel van de wedstrijd, en die vecht op zijn beurt ook voor z'n positie dit is gewoon racen.

VR46 fan since 2003
 
:^ ....is het MF verworpen tot een Drama Queen Forum ? O-)
De rijders klagen niet , de Race Directie klaagt niet ...het was 1 van de spannendste race ooit *O* Wat willen we nog meer ... :9~
 
Zolang er geen mensen onderuit worden gereden of van de baan geduwd... gewoon doen.







(maar oh wat was de wereld te klein geweest als MM bij een aanvaring met CC of VR een crash had veroorzaakt)
 
Niet crashen is op het randje, wel crashen is over het randje. Ik heb er van genoten iig. Zou jammer zijn als een rijder hiervoor bestraft zou worden. Als Marc iemand onderuit had gereden zou dat anders zijn.
 
Wat een gezeur hier zeg. Wordt er weer eens een keer keihard gevochten, wordt er gejankt dat het 'te gevaarlijk' zou zijn. De grootste ongelukken gebeuren meestal niet in een 1 op 1 gevecht, zoals de eerste ronde al liet zien.
Rossi en Crutchlow hebben zich toch ook goed vermaakt zeiden ze? Zoals Jeremy Burgess zei na het gevecht tussen Rossi en Stoner op Laguna Seca 2007: "I think that if Casey had raced in the '80s and '90s with Kevin Schwantz, Wayne Rainey and Mick Doohan, he'd have seen that every weekend."

HTML:
<iframe width="280" height="162" src="https://www.youtube.com/embed/x-gwzLEy7TQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
Laatst bewerkt:
Vindt het wel mooi dat ie een beetje risico pakt.. kan ook voor safe gaan, en zo het kampioen schap uitrijden.

Dit is mooi spektakel om naar te kijken, en een kans dat MM valt en daarmee het kampioenschap spannender word.

Anyway,. heel de race op het puntje van mijn stoel gezeten,. was weer eens een vette race..
 
Marc had gewoon 2e moeten worden, jammer dat ie wijd ging.

Supermooie race met eindelijk weer een beetje spanning *O*
 
Men moet niet zeuren.
Sinds wanneer is motorsport verworden tot een bezigheidstherapie waarbij de rijders geen risico mogen lopen? Ga gewoon dammen als je het te gevaarlijk vindt......

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er elk weekend een rijder dusdanig uitgeschakeld wordt dat je hem weken later of nooit meer terug ziet, maar de spanning door het gevaar hoort er wat mij betreft bij. Die plaatsvervangende adrenaline hebben wij nodig als we voor de tv zitten.

Het is niet aan ons om te bepalen wat wel of niet te gevaarlijk is, dat is aan de coureurs en aan de raceleiding. Natuurlijk mag ieder zijn mening hebben, maar blijkens de uitspraken zijn het vooral aanhangers van de andere kampen die er problemen mee hebben. Dan noemen we ook wel vooroordelen.... :+

Ik ben zelf fan van het gedrag van Pedrosa, maar zijn race-instelling is toch regelmatig iets te netjes. Een beetje meer pushen mag ook wel eens, hij is gewoon soms/vaak te lief voor zijn concurrenten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan