Marc Marquez topic deel II

Hij zet de trent gewoon door zoals de laatste races van 2014... Toen werd t al zichtbaar.
Het begon met kleine foutjes, en dat gaat tussen je oren werken.

Dat is een deel van het verhaal. Z'n team maakt er ook iedere keer een bende van.
Hoe kan het nou dat je in de kwalificatie op het laatste mogelijke moment naar buiten gaat, dan 1 rondje zet en dan ook nog verbaasd ben als je het niet haalt.
Strategisch nou niet echt een topmanoeuvre. B|
Komt nog bij dat dat blok te agressief is.
 
Dat is een deel van het verhaal. Z'n team maakt er ook iedere keer een bende van.
Hoe kan het nou dat je in de kwalificatie op het laatste mogelijke moment naar buiten gaat, dan 1 rondje zet en dan ook nog verbaasd ben als je het niet haalt.
Strategisch nou niet echt een topmanoeuvre. B|
Komt nog bij dat dat blok te agressief is.


Daar heb je wel een punt.
Maar dat hij op t laatst naar buiten gaat, valt toch niet helemaal aan z'n team te verwijten.
Hij zal daar ook vast wel inspraak op hebben.
En dat agressieve blok past juist wel bij zijn style... Vegen en gummen! :9
 
Hij zet de trend gewoon door zoals de laatste races van 2014...

Zo simpel ligt het niet - de Honda was al niet al te makkelijk, is nu een stuk aggressiever en de concurrentie is sterker geworden. Combinatie van negatieve effecten dus!
 
Marquez heeft op zijn jonge leeftijd al 2 MotoGP WK titels op zak. Dat neemt niemand hem meer af! En hij komt echt wel terug hoor. Bij Honda hebben ze het probleem echt wel sneller sneller verholpen dan bij Ducati.
maar niet dit jaar, mogen ze de frames nog veranderen????
 
Bij Honda hebben ze het probleem echt wel sneller sneller verholpen dan bij Ducati.

Marquez kan hard rijden maar als ie niet in staat is een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van een motor dan gaat het wel lang duren. Of erger nog, de achterstand wordt alleen maar groter.
 
ik denk dat marquez de vorige jaren het geluk aan zen zijde had en dit jaar is dit wat minder.
Je zag hem de vorige jaren reddingen doen waarbij je dacht :} nu probeerde hij ook te redden en lag hij er toch af.
 
Ze kunnen het niet oplossen dit seizoen.
Het blok is te agressief.
Ik heb het nagevraagd bij David Emmett van Motomatters, ze kunnen het niet oplossen.
Ze kunnen alleen elektronica aanpassen en dat helpt een beetje.
De oplossing ligt ook niet in het chassis, swingarm of schokbreker.
 
Omdat het blok te agressief is, hebben ze problemen met de grip aan de voorkant. Tuurlijk. Ik geloof het meteen...
 
Laatst bewerkt:
The reigning World Champion crashed out on turn 3 while battling for second place with Andrea Iannone.

Marquez: "It was a shame about the crash today, because I had already done the hardest part! I'm happy because I was able to carry out our plan, which was to try to recover positions on the first five laps. We were up into second place after four laps, but when the tyre grip went down we had a similar problem to before, with the tyre sliding on corner entry. I was on the limit and when you are pushing at the maximum sometimes things happen like they did today. We have dropped quite far behind in the standings, but Honda are working hard and together we will keep pushing to improve the feeling with the bike for the second half of the season."

ik kan nergens iets lezen over een te agressief blok :?
 
Omdat het blok te agressief is, hebben ze problemen met de grip aan de voorkant. Tuurlijk. Ik geloof het meteen...

Hierin speelt de motorrem een enorm grote rol.. en dat is dus wel degelijk het blok.

Naarmate de grip van de band vermindert heeft een krachtige motorrem veel invloed om de voorkant. Hiervoor kunnen ze tijdens en race de mapping van de motorrem aanpassen aan boord, alleen is een mapping natuurlijk altijd een compromis tussen goede en slechte punten..

Edit: ik zeg natuurlijk niet dat het probleem in het blok zit, dat mogen de mannen van Honda bepalen.. maar dat een motorblok invloed heeft (of kan hebben) op de grip aan de voorkant, dat wil ik proberen uit te leggen
 
Laatst bewerkt:
Marquez kan hard rijden maar als ie niet in staat is een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van een motor dan gaat het wel lang duren. Of erger nog, de achterstand wordt alleen maar groter.

Als ze Stoner op die fiets zetten , ontdekt hij veel fouten.

Ik had begrepen en dat beschrijft hij ook in zijn boek dat Stoner ook een meester was in het om-een-probleem-heen-rijden. Geef em materiaal en hij zorgt dat hij op een of andere manier hard mee gaat. Dat is wat Marquez ook kan en doet.

En Marquez geeft al best lang aan dat ook de Honda niet perfect is, dus wat moet er door Stoner ontdekt worden dan?

Sterker nog: Stoner heeft deze fiets getest
 
Laatst bewerkt:
Ik had begrepen en dat beschrijft hij ook in zijn boek dat Stoner ook een meester was in het om-een-probleem-heen-rijden. Geef em materiaal en hij zorgt dat hij op een of andere manier hard mee gaat. Dat is wat Marquez ook kan en doet.

En Marquez geeft al best lang aan dat ook de Honda niet perfect is, dus wat moet er door Stoner ontdekt worden dan?

Sterker nog: Stoner heeft deze fiets getest

Idd laat Stoner nou maar die 8uren van Suzuka rijden want hij zal genoeg moeite krijgen om de laptijden van Van der Mark te halen.
 
ik kan nergens iets lezen over een te agressief blok :?
Duik even in de in-depth artikelen op motomatters.com. David Emmett gaat er uitgebreid op in en verklaart op intelligente wijze waar de Honda momenteel moeite mee heeft en wat het team moet doen om daar mee om te gaan.
 
Duik even in de in-depth artikelen op motomatters.com. David Emmett gaat er uitgebreid op in en verklaart op intelligente wijze waar de Honda momenteel moeite mee heeft en wat het team moet doen om daar mee om te gaan.


Ik heb wel wat beters te doen :) ,ik ben niet zo fanatiek fan :P
 
Hier wordt hij alleen maar sterker van, tot dit seizoen ging ook alles perfect. Nu leert hij met tegenslagen omgaan. Heeft zelfs met deze fiets nog een aantal poles gereden dit jaar, bewijst maar weer dat hij veruit de snelste van het stel is, alleen wil hij zijn verlies in de race niet nemen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is het hem nou juist Yonnyhernandez, poles rijd iedereen nu, ducati door de soft tyres...
Suzuki stond er vorige week... met een 1-2 op pole. de tijden zitten heel dicht bij elkaar, dus het gaat erom hoe mm93 in de race presteerd. hij is zeker snel, maar 1 rondje knallen met een dik record doe je niet 28 laps in de race......
 
Terug
Bovenaan Onderaan